Analytiker: Xbox 360 på väg neråt

Medlem

Vem vet, kanske släpps nya Xboxet nästa höst eller nåt. Dröjer nog inte för länge innan vi har nåt nytt. Högst 2år. Men jag tycker ändå Xboxen går bra.
Det viktiga är ju att speltillverkarna fortsätter stödja konsolen, om det är så kan Xbox 360 vara med många år till.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Rainbearer:

Exakt _VAD_ är det som gör att den är bäst, har inte lyckats få klart för mig vad det är trots att jag har båda.

bättre online tjänst.

Det var den biten jag ville veta mer om, vad gör xblg bättre än psn+?
xbls bättre än psn?(Den som påstår nåt sånt måste ju ha tagit ... något olämpligt)

Medlem

Neråt, vad är det?

Medlem

Anledningen till att de säljs färre är för att Microsoft äntligen börjat få ut konsoller som inte bryter ihop efter ett halvår. Bad move! Men det tackar vi för

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Exakt _VAD_ är det som gör att den är bäst, har inte lyckats få klart för mig vad det är trots att jag har båda.

bättre online tjänst.

Har inte heller riktigt fått klart för mig vad som är bättre på XBox live än PSN. Kan bara komma på en enda anledning att betala för xbox live, det är om jag skulle lira online med den. Tycker det är helt sjukt att MS tar betalt för just det. Har också båda konsolerna.

Medlem

Låter ju bra att Playstation 3 kan komma att få en skjuts. Men skulle gärna vilja ha kvar denna generation ett tag till även om nya konsoler med ny teknik lockar.

signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Sille:

360 var gammal redan när den kom skippa Konsolerna o gå till PC!

Och PC den nya din är gammal innan du hunnit hem med den ifrån affären. Det var en av anledningar som gjorde att jag gick över från PC till 360:Fan ha råd att uppdatera burken i tid o otid.

MFZ
Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rainbearer:

bättre online tjänst.

xbls bättre än psn?(Den som påstår nåt sånt måste ju ha tagit ... något olämpligt)

större utbud, bättre översikt.
i största allmänhet bara fräshare.
psn känns som ett osorterat helvete ibland.

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rainbearer:

bättre online tjänst.

Större utbud stämmer inte då du har en hel PSone classic sektion, Minis samt att du kan även handla på den amerikanska butiken. För att inte tala om alla exklusiva PSN titlar som finns. Dessutom har XBL arcade tappat en hel del spel till PSN så som Castle Crashers och BRAID. Efter 3.4 uppdateringen till PSN så blev det en bättre sortering på PSN så det du pratar om ser jag inte.

PSn vs xblive vad gäller multiplayer är samma sak. Båda använder p2p teknik men SONY har dedikerade servar för sina egna spel. Att säga att det laggar mer är bara bullshit då du omöjligt kan få fram data för ditt ogrundade påstående.

Det xblive har som PSN idag saknar är cross game voice chat annars är de identiska. Cross Game Voice Chat är dessutom snart klart för PSN. Microsoft har till och med snott Playstations XMB fast satt den på en lodrät vinkel. XMB är mer överskådlig och snabbare att hitta saker med. Mer stilren och effektiv. Dessutom saknar XBOX360 HOME som bara det visar att PSN har en bättre community. HOME används flitigt och har en mängd hängivna användare och många spelutgivare använder tjänsten. Dessutom erbjuder PSN vidzone och snart Hublu gratis.

Jag skaffade xblive i tre månader och insåg att skillnaden var verkligen liten. PSN fungerar utmärkt och är den enda onlinetjänst på konsol som idag klarar av 256 spelare samtidigt i samma spel (tänker på MAG)

Angående spelutbud så erbjuder Playstation 3 betydligt mer exklusiva spel och variation på spelen. Speciellt då en hel del spel är xbox spel finns till PC så som Splinter cell, Metro 2033 och kommande Fable 3.
Första halvåret har varit bluckbuster efter bluckbuster på Playstation 3. MAG, Heavy Rain, God Of War 3, Modnation Racers, 3D Dot Game Heroes, Yakuza 3 och Demon Souls visar bredd på genrer men även kraften i PS3. Gör saker som ingen annan konsol kan göra idag. (tänker på MLAA i GoW3, skalan, grafiken och 256 spelare i MAG, innovativ online lösning i Demon souls). Att vara en PS3 ägare har varit fantastiskt med 7st! exklusiva PS3 spel bara första halvåret. Då har jag inte ens tagit upp PSN exklusiva spel. Det är galet!

Kommande halvår kan vi se fram mot SOCOM: Special Forces, LittleBig Planet 2, Gran Turismo 5 samt PS MOVE. Bara Gran Turismo 5 räcker för att driva på PS3 försäljningen enormt mycket. Gran Turismo 1-3 har sålt mer än HELA Halo serien tillsammans. Ett av världens mest kända spel varumärken och det är inget att klanka ned på.

För de som är helt blinda eller totalt ignorerar spelförsäljnings listorna som kommer varje vecka så kan man klart och tydligt se att Multiplattforms spelen säljer mer på PS3 här i Sverige och större delar av Europa. Detta har pågått sedan sommaren förra året. Folk väljer PS3 för de inser värdet i maskinen.

De som klagar på kontrollen kommer aldrig kunna byta bil då det är samma sak. Man behöver vänja sig vid en kontroll precis som med en ny bil och man kan inte ignorera detta.

Jag klarar av att spela med både min xbox kontroll och Dualshock 3 kontroll. Då borde för bövelen ni också kunna göra det. Om det ändå finns de som är lata att vänja sig så finns det XBox designade kontroller till PS3. Se länk:
http://joystickradio.com/news/1632/play-like-a-pro-with-new-p...

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av 7an:

oj oj oj, det var en nyhet det (INTE)
det kunde man räkna ut med lilltån hahaha

X360 var körd redan för ett år sedan, det är därför MS (microshit)
tagit fram ett smalt alternativ för alla överviktiga svenskar samt amerikaner i tron att det skall få skiten att överleva.

Sony kommer tyvärr stöta på samma problem inom kort

Kommer inte något bolag med något nytt så kommer datorerna återigen inta tronen som det enda rena alternativet för spelare.

Hårdvaran är redan såpass stressad i och med nya spel till de omtalade konsollerna att något nytt måste fram, då hjälper det inte med att projektet nataniel står i dörren och väntar för MS eller trollspöet eller dildon för PS3

Nej det är nog dax för 720 eller PS4 och några riktigt, riktigt bra spel denna gången. För om vi inte får bättre kvalitet nästa gång.

Så kommer piraterna att sluka hela skiten hel

Detta är endast förhandsbokningar jag kommer troligtvis köpa 3-5x så många spel detta året och varför skule jag vara fet för det följ länken och se...

Du kanske skulle tala för dig skälv och inte för resten av Sverige / världen när du utalar dig...

[http://johnnyapell.shutterfly.com]

2010-06-21 1499:- Microsoft - Kinect (Natal)
2010-06-21 2840:- Xbox 360 - Slim 250GB
2010-06-21 599:- Crackdown 2 inkl förhandserbjudande
2010-06-03 649:- Crysis 2
2010-05-20 609:- Fable III
2010-05-20 699:- Gears Of War 3
2010-04-06 649:- Halo Reach

MFZ
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rainbearer:

bättre online tjänst.

Större utbud stämmer inte då du har en hel PSone classic sektion, Minis samt att du kan även handla på den amerikanska butiken. För att inte tala om alla exklusiva PSN titlar som finns. Dessutom har XBL arcade tappat en hel del spel till PSN så som Castle Crashers och BRAID. Efter 3.4 uppdateringen till PSN så blev det en bättre sortering på PSN så det du pratar om ser jag inte.

PSn vs xblive vad gäller multiplayer är samma sak. Båda använder p2p teknik men SONY har dedikerade servar för sina egna spel. Att säga att det laggar mer är bara bullshit då du omöjligt kan få fram data för ditt ogrundade påstående.

Det xblive har som PSN idag saknar är cross game voice chat annars är de identiska. Cross Game Voice Chat är dessutom snart klart för PSN. Microsoft har till och med snott Playstations XMB fast satt den på en lodrät vinkel. XMB är mer överskådlig och snabbare att hitta saker med. Mer stilren och effektiv. Dessutom saknar XBOX360 HOME som bara det visar att PSN har en bättre community. HOME används flitigt och har en mängd hängivna användare och många spelutgivare använder tjänsten. Dessutom erbjuder PSN vidzone och snart Hublu gratis.

Jag skaffade xblive i tre månader och insåg att skillnaden var verkligen liten. PSN fungerar utmärkt och är den enda onlinetjänst på konsol som idag klarar av 256 spelare samtidigt i samma spel (tänker på MAG)

Angående spelutbud så erbjuder Playstation 3 betydligt mer exklusiva spel och variation på spelen. Speciellt då en hel del spel är xbox spel finns till PC så som Splinter cell, Metro 2033 och kommande Fable 3.
Första halvåret har varit bluckbuster efter bluckbuster på Playstation 3. MAG, Heavy Rain, God Of War 3, Modnation Racers, 3D Dot Game Heroes, Yakuza 3 och Demon Souls visar bredd på genrer men även kraften i PS3. Gör saker som ingen annan konsol kan göra idag. (tänker på MLAA i GoW3, skalan, grafiken och 256 spelare i MAG, innovativ online lösning i Demon souls). Att vara en PS3 ägare har varit fantastiskt med 7st! exklusiva PS3 spel bara första halvåret. Då har jag inte ens tagit upp PSN exklusiva spel. Det är galet!

Kommande halvår kan vi se fram mot SOCOM: Special Forces, LittleBig Planet 2, Gran Turismo 5 samt PS MOVE. Bara Gran Turismo 5 räcker för att driva på PS3 försäljningen enormt mycket. Gran Turismo 1-3 har sålt mer än HELA Halo serien tillsammans. Ett av världens mest kända spel varumärken och det är inget att klanka ned på.

För de som är helt blinda eller totalt ignorerar spelförsäljnings listorna som kommer varje vecka så kan man klart och tydligt se att Multiplattforms spelen säljer mer på PS3 här i Sverige och större delar av Europa. Detta har pågått sedan sommaren förra året. Folk väljer PS3 för de inser värdet i maskinen.

De som klagar på kontrollen kommer aldrig kunna byta bil då det är samma sak. Man behöver vänja sig vid en kontroll precis som med en ny bil och man kan inte ignorera detta.

Jag klarar av att spela med både min xbox kontroll och Dualshock 3 kontroll. Då borde för bövelen ni också kunna göra det. Om det ändå finns de som är lata att vänja sig så finns det XBox designade kontroller till PS3. Se länk:

att du ens orkar.

signatur

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rainbearer:

bättre online tjänst.

Mest sålda spelen enligt Guiness

1.Space Invaders (1978) Platform: Arcade
2.Pac Man (1980) Platform: Arcade
3.The Legend Of Zelda: Ocarina of Time (1998) Platform: N64
4.Super Mario World(1992) Platform: SNES
5.Donkey kong (1981) Platform: Arcade
6.Tetris (1985) Platform: Various
7.Halo: Combat Evolved (2001) Platform: Xbox
8.Gta IV (2008) Platform: Various
9.Tomb Raider (1996) Platform: Playstation
10.Half-Life (1998) Platform: PC

Ser inte Grand Turismo men vem vet du vet säkert bättre

NIB
Medlem

360 lever väl bara på sin kopieringsvänlighet idag.

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av the_o:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Sony har definitivt mer efterlängtade spel än Microsoft detta år. SOCOM 4, LittleBigPlanet 2, Killzone 3, Gran Turismo 5 (!), Move etc. Allt detta kommer i höst, lagom innan julhandeln.

Multiplatforms-spel (i detta fall Black Ops) borde du inte ens nämna då PS3 också får ta del av dem.

Du kanske ska vara tyst nästa gång du snackar bs?

Den enda som ska vara tyst är nog du lilla vän, hur du ens kan säga att Socom, lbp eller killzone (som inte har combined sales ens i närheten av bara Halo) skulle generera mer än kryssboxens spel är bara dynga. Att jag nämner Blackops är tack vare MS deal med activision (och det faktum att de spelen sålt betydligt bättre, ca 2:1 på 360 vs ps3).

Sen är jag ganska säker på att kz3 inte ens kommer i år, så du kanske ska ta en funderare på om du kanske ska kolla upp saker först och skriva SEN i fortsättningen, fast för min del så kan du lika gärna låta bli, jag har inte tid att sitta och korrigera troll som dig.

På vgachartz har de en väldigt intressant uträkning på GT spelens försäljning och det är det enda som skulle kunna komma i närheten av halo, MEN, och det är ett stort men, idag är inte simracingscenen kvar på ps3, och fps har gått om den i storlek flerfalt.

Troll. Är jag ett troll? Jag kan garantera dig att jag snackade inte ett dugg nonsense. Vidga ditt ordförråd tack.

Att SOCOM 4, LBP och KZ3 tillsammans inte slår ut Halo Reach's totala försäljning är knappast sant. Ja, endast Reach. Vi pratar om framtida julhandeln 2010, inte bakåt. Kan du spå framtiden, som dessa analytiker? Förresten, vart är din källa, från dig själv?

Att Activision skulle ha en speciell deal med Microsoft säger mig inte någonting alls. Tror du att alla casual gamers vet vad som ligger bakom "duken"? Svar nej. Det blir relativt lika mycket försäljningssiffror till PS3 jämfört med 360 angående Black Ops.

Såklart simracingscenen inte finns på PS3 (än). Den kommer ju för första gången i höst! GT5 är ett av PS3's mest efterlängtade spel OCH första (riktiga) racingsimulator.

Hade jag ansett dig seriös så hade jag lagt ner tid på källhänvisningar, men jag anser att du säkert är gammal nog att kontrollera det jag stämmer.
Jag hänvisar till att bakåt så har de spelen du lade fram inte sålt lika mycket som en enda serie på 360, dvs halo. Finns en jättefin diskussion med full källhänvisning av detta på vgacharts.

Jag tror med att GT5 kommer att sälja bra, tyvärr är det nog inte sim nog för att hålla framåt.

Att vi behöver en ny generation snart är solklart, men räkna inte med att sånny kommer att följa med en gång till - de har helt enkelt inte ekonomi till det (även om de låtsas som att deras ps3a ska hålla måttet i evighet).

PS3an har redan börjat visa sin ålder precis som 360 och jag håller med tidigare skribent om att 3 år till max, sen får det nog komma nåt nytt om man ska slippa skämmas för sin wii grafik

Viktigt att tänka på är, anledningen till att folk köper ps3or är att de är vana vid något "nytt" nu (om de haft 360 innan) och vise versa, därav hade en ny generation av xbox snart kunnat vara lönsam.

Blackops - MS har en 3årig deal med activision om att all DLC till call of duty spelen ska komma först exklusivt till 360 (under en kort period) vilket innebär att de som vill lira online och vill lira blackops faktiskt har incitament att köpa 360 versionen framför ps3 versionen (förutsatt att de har båda konsolerna vilket väldigt många börjar ha).
Sen finns det ju en anledning till att Sony INTE visade blackops på sin E3 konferens, men MS öppnade med det.......

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rainbearer:

bättre online tjänst.

Oj, du har verkligen missat mycket grabben.

Vet inte ens var jag ska börja, GT 1-3 sålt mer än Halo = fail

Haloserien har sålt till maj 2010 34 miljoner exemplar på 2 konsoller sedan 2001.

GT 1, 2 och 3 sålde totalt ungefär lika mycket men till en installbase på 240 miljoner konsoller (PSone och PS2), där xbox har "endast" 66miljoner..... vad säger det om attachraten??? Skulle GT 5 ha samma attachrate som bäst säljande GT spel (GT3, 10,6 % attachrate) så skulle GT 5 kunna sälja 3,7miljoner exemplar. Om reach följer Halo 3s attachrate så kommer det att totalt sälja 17,6 miljoner exemplar.

HULU kommer INTE gratis till PSN, det kommer som tillägg till PSN plus eller vad de kallar det, dvs du betalar för det. Det kommer även till 360 under början av 2011.

Folk väljer inte PS3 för att de "ser värdet" i maskinen, de gör det för att de känner igen varumärket sedan PS1/PS2. Hade det inte haft varumärket bakom sig så hade Sony lämnat konsolmarknaden 2006 av ekonomiska skäl.

MAG med 256 personer fungerar inte så bra, iafl inte på min lina (har bara 24mbit telia dock).

Exklusiva spel på PS3 fler än 360...det var det dummaste jag hört på länge. Xbox hade i maj 2010 216 st spel som inte fanns på PS3 (se tidigare tråd i ämnet med källhänvisning) , medan PS3 hade 56 st som inte fanns på 360.

Att PSN skulle ha i närheten av det spelutbut som XBL har är också otroligt fel - du räknar kanske inte MS underbara ansamling "indie" spel där väldigt många är betydligt bättre än de flesta PSN spel (även om även där finns skit).

Att Home skulle vara lyckat för PSN är också dynga, när Sony själva inte riktigt vet vad de ska göra med den.... de flesta med PS3 använder inte ens det, så deras fantasisiffror på användare är inget att gå efter.

Att Xbox dashboarden skulle vara en kopia på XMB är också dumheter, Xboxs dashen(nya) var under utveckling långt innan XMB fick sitt utseende. Sen kan jag inte se mycket likheter faktiskt. XMB är betydligt plottrigare och mer svårnavigerat tack vare allt onödigt innehåll och dess avsaknad av logik.

Angående handkontrollen så är det ju överlag erkänt att xbox kontrollern är den bättre i sammanhanget (sök på nätet för undersökningar mm), och där håller jag med dig, ska man ha en ps3 så bör man skaffa 360 kopian, men ärligt talat , varför? köp en 360 istället.

Multiplatform spel ser och spelar överlag alltid bättre på 360 vs ps3, se digital foundrys grundliga analyser för mer info i detta.

Om man försöker vara duktig på allt så blir man oftast dålig på allt istället för duktig på något.

Cross game chat är något självklart för oss 360 användare, och ett grymt bra socialt hjälpmedel som faktiskt många gånger trumfar telefonin.
Brukar snackar med 3-4 kompisar samtidigt som vi sitter och spelar olika spel eller tittar på nån serie/film etc.

360 är den överlägset bästa konsolen för spel idag.... (billigast dessutom).

PS3 för...ja vem fan vet vad, men jag har spänt kvar min i väntan på nån killer app.... (inte Wii HD/Move)

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Att Xbox dashboarden skulle vara en kopia på XMB är också dumheter, Xboxs dashen(nya) var under utveckling långt innan XMB fick sitt utseende. Sen kan jag inte se mycket likheter faktiskt. XMB är betydligt plottrigare och mer svårnavigerat tack vare allt onödigt innehåll och dess avsaknad av logik.

Uhm,... här blir det bakläxa. Definitivt bakläxa.

XMB lanserades 2003 i psx, du påstår att MS långt innan detta arbetade på nuvarande x360-gränssnitt?

Hur man sen tycker att gränssnitten är att arbeta med är något högst personligt, samma sak med handkontroller och annat, finns inget att säga om den saken

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Oj, du har verkligen missat mycket grabben.

Vet inte ens var jag ska börja, GT 1-3 sålt mer än Halo = fail

Haloserien har sålt till maj 2010 34 miljoner exemplar på 2 konsoller sedan 2001.

GT 1, 2 och 3 sålde totalt ungefär lika mycket men till en installbase på 240 miljoner konsoller (PSone och PS2), där xbox har "endast" 66miljoner..... vad säger det om attachraten??? Skulle GT 5 ha samma attachrate som bäst säljande GT spel (GT3, 10,6 % attachrate) så skulle GT 5 kunna sälja 3,7miljoner exemplar. Om reach följer Halo 3s attachrate så kommer det att totalt sälja 17,6 miljoner exemplar.

Det har inte med saken att göra. Spelet hade inte sålt om det inte var fantastiskt bra. Du kan inte vrida på saken o0ch lägga in attach rate. Sluta skramla ihop argument då det inte har med saken att göra. Faktum är att Gran Turismo är det största varumärket inom bil genren och otroligt respekterat inom bilindustrin lilla pojk. De designar bilar och instrumentbrädor och mycket annat. Gran Turismo 5 kommer sälja oerhört bra, se bara på GT5: Prologue som är uppe i fem miljoner exemplar.

Här är fakta om att GT 1-3 sålt mer än hela Halo serien. http://www.gamesonsmash.com/2010/06/09/gran-turismo-1-3-sold-...

Skrivet av anon_81726:

HULU kommer INTE gratis till PSN, det kommer som tillägg till PSN plus eller vad de kallar det, dvs du betalar för det. Det kommer även till 360 under början av 2011.

Folk väljer inte PS3 för att de "ser värdet" i maskinen, de gör det för att de känner igen varumärket sedan PS1/PS2. Hade det inte haft varumärket bakom sig så hade Sony lämnat konsolmarknaden 2006 av ekonomiska skäl.

Jag skrev Hublu men menade MUBI som är en tjänst som är gratis och finansernas med reklam.

http://www.thatvideogameblog.com/2010/05/18/ps3-joins-forces-...

"Folk väljer inte PS3 för att de "ser värdet" i maskinen, de gör det för att de känner igen varumärket sedan PS1/PS2"

NEJ, då hade PS3 sålts enormt mycket fast sitt höga ingångspris. Visst har det hjälp men långt ifrån det du vill få det att låta som. Folk SER värdet i maskinen och det borde du göra om du inte vore för inkompetent. Speciellt då priset ligger från 2500:- - 2990:-. PS3 erbjuder en helhetslösning där allt är inbyggt och erbjuder den bästa prestandan (ser till de exklusiva titlarna). Därför kostar den lite mer. CASE CLOSED.

Skrivet av anon_81726:

MAG med 256 personer fungerar inte så bra, iafl inte på min lina (har bara 24mbit telia dock).

Exklusiva spel på PS3 fler än 360...det var det dummaste jag hört på länge. Xbox hade i maj 2010 216 st spel som inte fanns på PS3 (se tidigare tråd i ämnet med källhänvisning) , medan PS3 hade 56 st som inte fanns på 360.

MAG inte fungerar så bra? Sedan skriver du på din lina. Seriöst. Först kommer du med ett argument som skriker generalisering, sedan kommer du med ett frågande svar mot ditt eget argument. Hur ska du ha det?!
MAG fungerar fruktansvärt bra och erbjuder näst intill laggfri spelupplevelse. Efter att maxat Valor med 150 timmars speltid har jag mer kött på benen att uttrycka mig än du. Mindre/samma lagg i MAG som i BC2/MOH/MW2 vilket är riktigt bra.

Totalt sätt så har Xb360 mer exklusiva spel just för att den släpptes först. Det säger jag inte mot. MEN, förra året fram tills nu har PS3 erbjudit mer exklusiva titlar på skiva. Många av xbox spelen kan finnas på PC, så listan blir ännu mindre då. Bara detta halvår har PS3 ägare fått njuta av 8st exklusiva titlar. Inte i närheten så många för XB360. Alan wake..vad mer? PS3 fick pris under både förra E3 och detta E3 för bästa software lineup.
[/quote]

Skrivet av anon_81726:

Att PSN skulle ha i närheten av det spelutbut som XBL har är också otroligt fel - du räknar kanske inte MS underbara ansamling "indie" spel där väldigt många är betydligt bättre än de flesta PSN spel (även om även där finns skit).

Du kanske missat minis som kan jämföras med indie spelen. Sedan kan du inte byta ämne och ta upp kvalitén...vilket där är väldigt skiftande för både indie spelen och minis. Jag besökte xblive nyligen för att se vad som erbjuds och det är mycket men lika mycket kan jag hitta på PSN EU och PSN US. Sedan kan du inte generalisera att spelen är bättre på xblive då du inte har fakta som styrker detta. Sluta generalisera efter ditt egna insnöade sinne.

Skrivet av anon_81726:

Att Home skulle vara lyckat för PSN är också dynga, när Sony själva inte riktigt vet vad de ska göra med den.... de flesta med PS3 använder inte ens det, så deras fantasisiffror på användare är inget att gå efter.

Du är rolig, spyr ut argument och hoppas du träffar någorlunda rätt. Så stor är inte måltavlan pojk. HOME går med vinst, stor vinst faktiskt och används friskt av många miljoner användare. över 14 miljoner har loggat in på HOME någon gång. NOTERA att antalet återkommande användare är väldigt högt. Mars 2010 meddelade SONY att 85% var återkommande användare. Då var användare antalet 12 miljoner. KÄLLA: http://www.alphazone4.com/2010/03/playstation-home-reaches-12...

Skrivet av anon_81726:

Tyvärr, du har så VÄLDIGT fel. Ledsen men du börjar framstå som ett hopplöst fall. XMB är inte betydligt plottrigare. Det är stilren och enkelt att se vilken kategori du ska till och snabbt kommer åt det du behöver. I vilken värld lever du i? XMB har till och med belönats med priser för sin design.
"he Emmy Award for Outstanding Innovation and Achievement in Advanced Media Technology for the Best Use of Personal Media Display and Presentation Technology" KÄLLA:
Källa: http://www.emmyonline.org/emmy/advmedia_winners_release.html

Skrivet av anon_81726:

Angående handkontrollen så är det ju överlag erkänt att xbox kontrollern är den bättre i sammanhanget (sök på nätet för undersökningar mm), och där håller jag med dig, ska man ha en ps3 så bör man skaffa 360 kopian, men ärligt talat , varför? köp en 360 istället.

Överlag erkänt? Undersökningar på nätet kan inte visa vad hela världen tycker då det är en högljudd minoritet som härjar på nätet. Jag känner massvis med familjer och vänner som föredrar DS3 kontrollen för att den inte är lika klumpig och stor som xbox kontrollen. Sedan känner jag vänner som föredrar xb360 kontrollen. Men det speglar inte hela världen. Dessutom har xb360 kontrollen stora problem med D-pad. Seriöst, det går inte att köra fightspel med den värdelösa D-pad: en eller navigera i xbox menyn.

Skrivet av anon_81726:

Multiplatform spel ser och spelar överlag alltid bättre på 360 vs ps3, se digital foundrys grundliga analyser för mer info i detta.

Ja där har PS3 haft problem då många utvecklare inte haft PS3 som " Lead plattform" men det är många år sedan som det var riktigt illa. Att ta upp detta argument idag då både EA, Ubisoft och Activsion använder PS3 som lead plattform gör att du bör lägga ned diskussionen.

Sedan är skillnaden så små att du måste förstora upp bilden ett anta x gånger för att kunna se skillnad. Analysera med stillbilder tv jämte tv och ha HZ analyseringar. Då börjar vi komma på en extremt barnslig nivå. Om man ska behöva göra detta så vill jag påstå att vi kan lägga ned den diskussionen.
Visst vi har Byonetta som ett exempel men dessa utvecklare kör nu PS3 som lead plattform. Jag tankar ned demos av samma spel då och då på xblive och PSN och jag testar mina bröder och min sambo om de kan se skillnad.
De skrattar åt att det finns ens en diskussion om skillnaden för det kan man inte se. De kör spel på både sin xbox360 och PS3.

Sedan bara för att se din reaktion. Gabe Newell sa mycket tydligt att Portal till PS3 skulle vara den definitiva/bästa versionen på konsol. Du måste ha gråtit och skrikigt "liar liar". Trevligt att endast PS3 får steam stöd vilket visar vilken plattform Valve ser som bästa alternativet att lägga sina resurser på.

Skrivet av anon_81726:

Cross game chat är något självklart för oss 360 användare, och ett grymt bra socialt hjälpmedel som faktiskt många gånger trumfar telefonin.
Brukar snackar med 3-4 kompisar samtidigt som vi sitter och spelar olika spel eller tittar på nån serie/film etc.

Om du njuter av detta så vad roligt. Inget som säger att det inte blir lika roligt när PS3 får detta gratis. Då kommer vi skratta åt er att ni betalar för det.

Skrivet av anon_81726:

360 är den överlägset bästa konsolen för spel idag.... (billigast dessutom).

Spännande att du säger billigast. Ska vi börja räkna upp allt xbox saknar/tar betalt för och jämför med PS3. Tror du kommer gå och gömma dig i ett hörn.
Du bör skriva att du tycker xb360 är den bästa konsolen. Annars kan man tro att ditt arroganta ego infattar allas tycken.

Skrivet av anon_81726:

PS3 för...ja vem fan vet vad, men jag har spänt kvar min i väntan på nån killer app.... (inte Wii HD/Move)

Killer app...okej. Du börjar bli en parodi. Detta uttalande visar verkligen hur insnöad du är.

Jag som kan bete mig mer rationellt ser killer apps på både xb360 och PS3. Det roliga är att många xb360 spel råkat hamna på PC vilket gör att utbudet blir allt mer centrerat kring multiplattforms spel för xboxen. Köpte min xbox för mass effect..kul då "superior "version finns på PC...Tack och lov kom Alan Wake till xb360 annars hade ju undrat vad MS höll på med.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Jag tror med att GT5 kommer att sälja bra, tyvärr är det nog inte sim nog för att hålla framåt.

Dina antanagen är lika ogrundande som komiska. När kan jag få låna GT5 retail disk?

Skrivet av anon_81726:

Att vi behöver en ny generation snart är solklart, men räkna inte med att sånny kommer att följa med en gång till - de har helt enkelt inte ekonomi till det (även om de låtsas som att deras ps3a ska hålla måttet i evighet).

Att påbörja en ny generation inom en snar framtid är som att be om att få gå i KK. Världsekonomin är i botten där länder har så pass dåligt ekonomisk situation att hela landet riskerar att gå i konkurs. Då passar du på att komma med detta uttalande. Bor du under en sten eller? Seriöst sluta!

Analytiker säger att 2012-2013 kan väntas komma nya konsoler. Innan dess skulle utvecklingskostnaderna bli på tok för dyra och priset på konsollerna skulle vara för mycket för dagens dåliga världsekonomi. Spelpriserna skulle höjas ytterligare vilket ingen vill.

Skrivet av anon_81726:

PS3an har redan börjat visa sin ålder precis som 360 och jag håller med tidigare skribent om att 3 år till max, sen får det nog komma nåt nytt om man ska slippa skämmas för sin wii grafik

Så trött jag blir på dig. Att du inte ser att PS3 höjer ribban hela tiden för den grafiska fronten. Senast är God Of War 3 som erbjuder grafik och skala som borde få vem som helst att tappa hakan. GoW3 erbjuder också MLAA via Cell processorn vilket ger 16 x AA något xboxen inte klarar av. PS3 har mycket kvar att kräma ut.

Skrivet av anon_81726:

Viktigt att tänka på är, anledningen till att folk köper ps3or är att de är vana vid något "nytt" nu (om de haft 360 innan) och vise versa, därav hade en ny generation av xbox snart kunnat vara lönsam.

nej och åter nej. vakna upp. Alla har inte en xbox360. Sluta generalisera.

Skrivet av anon_81726:

Blackops - MS har en 3årig deal med activision om att all DLC till call of duty spelen ska komma först exklusivt till 360 (under en kort period) vilket innebär att de som vill lira online och vill lira blackops faktiskt har incitament att köpa 360 versionen framför ps3 versionen (förutsatt att de har båda konsolerna vilket väldigt många börjar ha).
Sen finns det ju en anledning till att Sony INTE visade blackops på sin E3 konferens, men MS öppnade med det.......

Visar att xb360 förlitar på multispel ist för exklusiva spel.
Finns en anledning varför Medal Of Honor och Dead Space bara var på EA/Sony konferensen. Dessa spel erbjuder betydligt viktigare exklusivt PERMANENT innehåll än "timed one month exklusive deal" som MS kör med. Ser hur det påverkade svenska speltoppen...nej just det inget. PS3 versionen sålde mer!

Jag vet MW2 nördar som köpt PS3 versionen av MW2 och skrattat åt att xbox användarna för dess löjliga exklusiva deal. De dog inte utav att vänta en månad. Detta är visserligen inte en bild på hur det ser ut över hela världen. Men det speglar i alla fall speltoppen där PS3 versionen av multi spel säljer bäst sedan minst ett år tillbaka. Titta bara på senats spellistan.

Denial is a powerful thing. I feel sad for you boy.

signatur

MFZ
Medlem

redmac, gud va jag hoppas du får betalt av sony för all din tid du lägger ner på att promota ps3an.
annars är jag genuint fascinerad av hur du brinner för den platformen.

signatur

Inaktiv

Jag såg svaren på mitt inlägg och insåg ganska snabbt att jag inte ens behöver svara där...jisses.
Sätt fötterna på jorden "pojkar" så kan vi diskutera . Plus att ni kanske bör skaffa er lite perspektiv på saker och ting. Så otroligt mycket felaktigheter i era två inlägg att jag inte ens kommer att bemöda mig om att svara.

Folk som du kommer alltid att finnas, där man helt bortser från fakta (eller utgår från sitt eget, i ditt fall, väldigt begränsade kunnande) när det gäller att dra slutsatser samt att lite logiskt titta på framtidsutsikterna.

Jag rekommenderar er lite mer varied läsning än sonydefenseforce och att ni skaffar lite erfarenhet....

Rainbearer : Du kan ha rätt där, men i vilket fall som så kan jag inte riktigt se vari kopieringen skulle ligga. Isåfall är xmbn i sig en kopia på tidigare system....
Men som ägare av båda formaten så måste jag säga att jag föredrar xboxens klarare och enklare struktur.

Medlem

the_o, vetefaen om det är så likt annat än att man har kategorier som man sen går vidare i.... tycker inte att det är särskilt likt, men jag föredrar till skillnad från dig xmb över x360-varianten. "Klarare" och "enklare" är ju inte absoluta termer eller universella sanningar.

Om det nu förekommit någon kopiering(vilket MS levt på och gjort relativt bra genom åren, tillräckligt bra för att blomstra och tjäna pengar) så är det ju eg. inga konstigheter, hur mkt det än sticker i ögonen så är det så branschen fungerar.

Vilka är ovan nämnda "pojkar" btw?

Inaktiv
Skrivet av Rainbearer:

the_o, vetefaen om det är så likt annat än att man har kategorier som man sen går vidare i.... tycker inte att det är särskilt likt, men jag föredrar till skillnad från dig xmb över x360-varianten. "Klarare" och "enklare" är ju inte absoluta termer eller universella sanningar.

Om det nu förekommit någon kopiering(vilket MS levt på och gjort relativt bra genom åren, tillräckligt bra för att blomstra och tjäna pengar) så är det ju eg. inga konstigheter, hur mkt det än sticker i ögonen så är det så branschen fungerar.

Vilka är ovan nämnda "pojkar" btw?

Jag får hålla med dig om XMb vs dash såtillvida att smaken är lite som baken, men att xbox dashboard är lite enklare tack vare mindre "plottrighet" tror jag väl att du kan hålla med mig om ? (även om de har offrat inställningsmöjligheter för enkelheten).

Pojkar, det är faktiskt redmac båda två... när jag skummade inläggen från redmac så trodde jag att det var två olika som skrivit dem (vilket jag sedan editerade bort i min svarspost så gott jag kunde när jag upptäckte det), så du var inte menad i vilket fall som =), det skulle ha varit i singularis.

Kopiering i denna branschen är ju tyvärr en måttstock nuföriden. Detta årets värsta är ju ändå vad Alan Pachter (spelbranschens "enda" analytiker) kallar för WiiHD.
Han sade ungefär , "Jag har berättat för folk som frågat när Wii HD kommer, att den kommer iår, men det står PS3 på lådan "

Jag tycker att MS ska ha kudos för att gå steget längre, och jag tror att deras nästa konsol kommer att bygga vidare på detta.

MS är väl i sig inte kända för att kopiera så mycket som de är kända för att köpa upp och integrera (men i de fall detta inte har varit ett alternativ så har de ju kopierat).

Jag anser att Sony bör stanna i spelbranschen för att ge MS en match om inte Nintendo kommer med ett "riktigt" alternativ för core gamers, men med PS3ans siffror så är det tyvärr inte ett alternativ för Sony att utveckla och marknadsföra en PS4 förrän nuvarande generation har visat sig bära deras kostnader och returnera dem den vinst de behöver kunna uppvisa för sina aktieägare.

Medlem

Hela den här vifthistorien får vi väl se hur den faller ut, jag kommer förmodligen att skaffa båda lösningarna iaf.
Känns dock som att det behövs NÅN form av taktil feedback för att spelande ska bli bra, risken är att spelen blir ännu ytligare än wii-spelen och i ärlighetens namn så var den första och andra vågen av titlar till wii inte särskilt imponerande.
Hoppas att MS får till nån killer-app för kinect.

Inaktiv

Japp, ska bli spännande, även om jag inte är så intresserad av move egentligen av samma anledning som wii inte tilltalar mig - men testa ska jag

Kollade upp angående XMB vs Xbox dashen så är faktiskt XMB mer en kopia isåfall då Xbox dashen bygger på "freestyle" (kodnamnet för MS Media center) som visades 2002 (och varit under utveckling ett tag redan då), kontra PSXens XMB som släpptes i japan December 2003 (och senare i väst).

Edit : jag tror inte att varken move eller kinect kommer bli någon superhit för core gamers, jag är mer intresserad av vad kinect kommer att göra för fjärrstyrning, ex tvs, stereo etc etc. Det kommer att bli en boom för "no remote", en på tok för sen sådan egentligen om man ser till hur länge vi har haft fjärrkontroller.

Därför kommer kinect att slå oavsett vad folk i spelbranschen må tycka....

Inaktiv

Detta är inte ett dåligt uttalande av Kotick, för att bevisa min poäng angående Call of duty...

http://www.eurogamer.net/articles/60-percent-of-xbl-subs-exis...

I princip betyder det att om COD serien skulle ha lika många spelare på PS3 så skulle ALLA med en PS3 lira cod...lol

Medlem

Huh? Sist jag kollade så diffade det ~5 miljoner enheter mellan 360 och ps3 worldwide, får inte ihop matten där

Inaktiv
Skrivet av Rainbearer:

Huh? Sist jag kollade så diffade det ~5 miljoner enheter mellan 360 och ps3 worldwide, får inte ihop matten där

PS3 announcade 14 miljoner användare av PSN för några veckor sedan(på e3).

Kan så även vara att de räknar in PSP och eller PSP GO användare, men det ska jag låta vara osagt.

Xbox live announcade lite tidigare men i ungefär samma skede ett användarantal på 20 miljoner.

60 procent av 20 miljoner är 12 miljoner dvs nästan lika många som samtliga PSN användare.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Xbox live announcade lite tidigare men i ungefär samma skede ett användarantal på 20 miljoner.

60 procent av 20 miljoner är 12 miljoner dvs nästan lika många som samtliga PSN användare.

Är det inte ett misslyckande för Live om hela 60% av de som abonnerar primärt gör det på grund av en enda spelserie?

Det är väl sådana siffror som gör att Activision funderar på att ta betalt för online-spelandet för att de själv ska få en större del av den kakan. Många är ju uppenbart beredda att betala för att spela CoD online.

Medlem

the_o, "samtliga psn användare" är inte "ALLA med en PS3", det var vad jag menade.
Antalet enheter, inte antalet konton i respektive onlinetjänst.
Men jag gissade på att det var nåt sånt som avsågs

EDIT: och "As of June 2010, there are now over 50 million registered PlayStation Network accounts worldwide"
EDIT 2: Det är fler än antalet sålda ps3or... ~15 miljoner mer

123
Skriv svar