Äntligen - datum spikat för No Man's Sky

Robot
Äntligen - datum spikat för No Man's Sky
Inaktiv
Äntligen - datum spikat för No Man's Sky

Ni borde tipsa om att det går att förbeställa från GOG.com för samma prislapp. Det faktum att en så pass hypad release kommer DRM-fri tycker jag är otroligt coolt!

Medlem

60 euro var ju inte riktigt vad jag hade väntat mig.

Givet köp! Overwatch och No Man's Sky i Juni; 5 veckor semester inc!

k3m
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Ni borde tipsa om att det går att förbeställa från GOG.com för samma prislapp. Det faktum att en så pass hypad release kommer DRM-fri tycker jag är otroligt coolt!

absolut att det har nyhetsvärde. sen att utgivarn tar överpris för spelet är ett solklart fall av svineri. fast det är så att efterfrågan och tillgång styr priserna hårt fast jag tar även prissättningen som en förolämpning mot mitt förstånd. vilket gör att de tappar mig som kund i nuläget iaf.

Medlem

Väntar tills recensionerna kritiserar det för att vara världens största vattenpöl och köper det på Steamrean, €60 för indie är ett skämt.

Medlem

Hoppas verkligen det håller någorlunda i längden. Brukar annars uppleva att sådana här spel riskerar att bli alltför repetiva vääääldigt fort. Är väldigt pepp ändå

Medlem

Kan inte riktigt sätta fingret på detta spel, alla trailers och gameplay videos var bara mer av samma. Och priset, vafan. Nää skeptisk till detta.

Medlem

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Älskar idén med spelet men frågan är vad man kommer att kunna hitta på i denna oändlighet efter att du besökt din hundra-femtio-elvte planet. Man vet alldeles för lite om spelet rent allmänt. Är det någon som har mer information att delge eller länka vad man kan att förvänta sig av spelet förutom att besöka planeter tillsammans? Kommer det missions? PVP/ClanWars? Levelsystem? Crafting? Survival?

Medlem

Får hålla med om att det känns som att detta kan bli sjukt långtråkigt i längden. Förstår heller inte poängen med att det ska vara online. Oddsen att överhuvudtaget hamna på samma planet som en annan spelare måste ju vara en på biljonen.

Medlem

Vill alltid hjälpa till att stimulera skapandet av den här typen av spel så hade tänkt köpa det tidigt. Med vald prismodell blir det att vänta ett tag istället, och se hur länge det håller.

Hade lätt kunnat lägga ~€30 på ett spel som är tokballt i ett par dagar. Men för €60 bör det hålla länge.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade köpt spelet direkt om priset legat på en mer rimlig nivå. 60 euro känns som ett väldigt högt pris för ett experimentellt indielir.

Skrivet av Inpieces:

Älskar idén med spelet men frågan är vad man kommer att kunna hitta på i denna oändlighet efter att du besökt din hundra-femtio-elvte planet. Man vet alldeles för lite om spelet rent allmänt. Är det någon som har mer information att delge eller länka vad man kan att förvänta sig av spelet förutom att besöka planeter tillsammans? Kommer det missions? PVP/ClanWars? Levelsystem? Crafting? Survival?

Mining och crafting har utvecklarna pratat om i alla fall. Googla.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Får hålla med om att det känns som att detta kan bli sjukt långtråkigt i längden. Förstår heller inte poängen med att det ska vara online. Oddsen att överhuvudtaget hamna på samma planet som en annan spelare måste ju vara en på biljonen.

Riktigt så illa är det inte. Du måste räkna med att massor av folk kommer att börja om sitt spel mm. Planeter och annats upptäckare får ju döpa saker och ting mm. så även om man inte möter en annan spelare kommer man ju att stöta på spåren efter andra spelare.
Sedan finns det nog en grupp spelare som kommer att försöka hitta varandra och lyckas oavsett oddsen.

Medlem

Det känns som om detta kommer vara kul i början, typ att utforska 2-3 planeter...

Någon som vet ungefär hur många planeter man behöver utforska för att kunna ta sig till mitten av galaxen? Är det typ 25? eller 250? eller 2500?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Medlem

Somliga tycker att en kväll är värd 500-1000kr eller mer. Själv så tycker jag att en månad i sträck som jag har spenderat på Destiny är värd 4000-5000 tusen kronor. Det här spelet borde man köpa om man tror sig vilja spendera tid med det. Då är 600kr inga pengar alls. Spel idag är väldigt billigt sluta klaga. Hoppa över en kväll på stan och spela detta i veckor istället om ni har dåligt med pengar! Det ska inte vara priset på ett spel som ska avgöra om man köper det eller ej. Utan kvalitet och tid som ska avgöra det. Sluta vara en snåljåp och börja investera i framtida spel istället.

1
Skriv svar