Ett par hyllningar i de första The Division-recensionerna
Jag har spelat 43h och har 81% klart på Single Player och är level 26, 4 lvls kvar till max. Än så länge har jag haft riktigt skoj i det. Frågan är hur hållbart det är i längden, jag har vissa förhoppningar. Men med tanke på att många andra spel ger 5-10h speltid så är det valuta för pengarna hur man än räknar, oavsett om det "dör" efter maxlevel och att man tröttnat på PvP.
Jag utgår ifrån att Fem är bäst på skalan. ^^
Älskar spelet, har verkligen fått ut valuta för pengarna och kommer spela det ett tag till i dess nuvarande form. Ser dock fram emot mer content vilket kan få det att leva ännu längre.
Sen om något år vore det inte helt fel med en stor expansion där man får uppleva resten av New York, eller eventuellt resa runt i världen och rädda andra städer (Stockholm, Rosenbad burning?)
Whatever, bara så länge det har fler av de otäcka echo'sarna, och mer videos/cutscenes
Jag har spelat 43h och har 81% klart på Single Player och är level 26, 4 lvls kvar till max. Än så länge har jag haft riktigt skoj i det. Frågan är hur hållbart det är i längden, jag har vissa förhoppningar. Men med tanke på att många andra spel ger 5-10h speltid så är det valuta för pengarna hur man än räknar, oavsett om det "dör" efter maxlevel och att man tröttnat på PvP.
Håller med här.
Har spelat 56 timmar och gjort 100% story och alla missions/side missions.
Håller på att samla alla telefoner och eco nu så man får allting 100%.
Har även gjort alla challenging modes och hard modes och har allt gult gear förutom pistolen. Är även rank 42 i DZ.
Jag gillar ju grind spel så jag kan spela samma sak om och om igen för att få lite bättre saker.
Men det måste komma bra end game content för att detta spelet ska hålla nån längre tid. Hoppas att den gratis DLC i april kommer med något riktigt svårt som tar flera dagar/veckor att klara (tänk mythic raids i wow).
I vilket fall som helst så skulle spelet bara ta slut nu efter säg 60 timmar så tycker jag ändå det har varit värt varenda krona. Har haft riktigt kul i det och hänger man med på vad som händer i alla echo och telefonsamtal och i storyn tycker jag det är riktigt spännande.
Jag är level 21 och har spelat rätt många timmar nu. För mig handlar betyget i detta fall mest om vad man vill uppleva.
Som ett coop-lir där jag och 3 vänner antar hard-inställningen på uppdrag är det en solklar fullpott (5/5). Det var länge sedan vi haft såhär kul. Det krävs mycket samarbete och vi diskuterar konstant hur man bäst kompletterar varandra.
Går man in med inställningen att spela ensam och få ut en gripande story från upplevelsen så sjunker betyget kraftigt. Det här är ingen "Last of Us" direkt. När jag kör solo och koncentrerar mig på berättelsen / collectibles så känns det ganska mediokert. (3/5)
Jag är level 21 och har spelat rätt många timmar nu. För mig handlar betyget i detta fall mest om vad man vill uppleva.
Som ett coop-lir där jag och 3 vänner antar hard-inställningen på uppdrag är det en solklar fullpott (5/5). Det var länge sedan vi haft såhär kul. Det krävs mycket samarbete och vi diskuterar konstant hur man bäst kompletterar varandra.
Går man in med inställningen att spela ensam och få ut en gripande story från upplevelsen så sjunker betyget kraftigt. Det här är ingen "Last of Us" direkt. När jag kör solo och koncentrerar mig på berättelsen / collectibles så känns det ganska mediokert. (3/5)
Instämmer med att spelet helt klart gör sig bäst tillsammans med en grupp av vänner medan att köra själv inte är lika kul, även om det även då är underhållande.
För att hålla bra mycket längre behöver det i mitt tycke mer customization och mer unika ("unikare") encounters för att strössla med svengelskan.
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
Lvl 30 med 100% på main.
Main är ointressant egentligen då spelet börjar på allvar vid lvl 30 med allt annat.
Daily missions på challenging är riktigt kul i co-op.
Farma gula items och Phoenix Credits.
Sen DZ är okej med men det är mer griefing och PK-råttor där.
Men de är bara att dräpa.
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
En eldkastare på uppdraget "Subway Morgue" som skjuter åt ett håll (enligt animationen) men gör damage åt ett annat. Har tyvärr ingen screenshot eller inspelning.
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
Sköt han verkligen på en rouge då? Alltså på HEDER och SAMVETE
Har ca 35 timmar spelade. 100% av story missions är avklarade och jag är nivå 30 och DZ-rank 30. Har ett par gula items (högsta föremålsnivå) och allt annat är nivå 30 "lila" gear. Spelet är riktigt kul men det är väldigt mycket som går att förbättra. Främst känns det som att hållbarheten bara kommer vara kanske 20-30 timmar till så som det ser ut nu.
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
Jag har extrema problem med mitt UI. När man trycker på ett föremål som finns i mitt "inventory" så ska spelet visa statsskillnader om jag skulle sätta på mig sagt föremål. Men när jag väl sätter på mig föremålet så stämmer inte alls siffrorna som jag skulle få. Detta resulterar till att jag måste "relogga" för att återställa UI't.
Men tyvärr kan det komma tillbaka redan efter någon minut, så jag har blivit tvungen att räkna stats manuellt för att avgöra om föremålet är bättre för mig eller inte.
En annan bugg jag råkat utför är när jag återvänder från Darkzone med en stash full av Darkzone-prylar. Plockar jag då på mig alla dessa prylar så kan ibland min inventory haverera genom att då endast tillåta mig att ha 40 stycken föremål på mig som max, när jag normalt egentligen har 59. Men då jag redan plockat på mig allt så har jag alltså 59 föremål på mig med en inventory på max "40".
Även här löser det sig om jag reloggar, dock sjukt störande då detta händer mig för ofta, blir oxtokig!
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
Sköt han verkligen på en rouge då? Alltså på HEDER och SAMVETE
Yes, de har det filmat.
46 timmar här. Mestadels av dom är med polare. Vi är ett gäng på 10-12 pers som ofta spelar tillsammans. Nu har majoriteten skaffat The Division så oftast har man någon, eller flera att spela med.
Jag gillar INTE upplevelsen att spela ensam i spelet. Det var inte kul alls och drar ner betyget i min egna bok. Dock i full 4manna är det helt outstanding.
Det jag känner avsaknad av är lite småsaker. Jag skulle gärna vilja se skiftad färg på sin contamination-låda på ryggen beroende på vad man bär. (lila,gul,grön osv)
Det andra är att stundtals känns själv förflyttningen upp och ner helt hopplös. Man kan fastna på en trottoarkan, man kan inte hopp upp på en mur som har en bil parkerad rakt emot den. Även fast det handlar om kanske 50cm att klättra över så vägrar karaktären. Luddigt men ni förstår nog..
Alla klättrings/skyddsställen känns fördefinerade och det gillar jag verkligen inte.
Jag var i New York förra sommaren. Måste säga att de lyckats återskapat delar av staden väldigt väl.
Kom på mig själv när jag var i DZ03 och mitt i en Extraction Zone att det här är ju Bryant park! Här satt jag och käkade frukost tillsammans med tjejen nästan varje morgon.
De ikoniska byggnaderna som omringade parken fanns såklart också där.
I övrigt kan jag tycka att när man nått 30 så fanns inte så mycket annat än att farma i Darkzone, och looten som droppar där är inte speciellt spännande heller.
Körde challange runs i Lincoln tunnel uppdraget under en dag och har nu High-end (gul) gear på hela min karaktär. Så vad hittar jag på nu?
Tycker att PVPn är lite svår. Ser man en Rogue agent på kartan så får man jaga i evigheter och oftast hittar man dem aldrig. Om man själv skulle råka göra sig till en sådan känns det som man är omringad och överkörd inom några sekunder.
Någon som har att anmärka på kontrollerna?
Enligt Gamespot kan man varken använda crouch, jump eller prone.
Sistnämnda eller väl sällan det förekommer i spel, men crouch känns ju konstigt att den är borta!?
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Det kan tyckas annorlunda att man inte kan hoppa eller huka men det fungerar väldigt väl.
Det enda som jag blir galen på stundtals är att man väldigt lätt "fastnar" tryckandes mot ett skydd och inte kommer loss medans en granat exploderar / man blir sönderpepprad.
Alltså fungerar det inte "väl" som du först beskrev. Just denna typ av spelkontroll gör mig väldigt frustrerad och är det är det största hindret för ett köp just nu.
Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.
Fler buggar?
Lexington Missionet kan bugga så att de inte är några enemies i början och man kan inte gå in genom dörren.
Någon som har att anmärka på kontrollerna?
Enligt Gamespot kan man varken använda crouch, jump eller prone.
Sistnämnda eller väl sällan det förekommer i spel, men crouch känns ju konstigt att den är borta!?
Crouch kan inte vara borta om den aldrig funnits
Skämt å sido, det är cover-based action.. finns ingen som helst anledning att kunna gå ner på knä utanför skydd. Står du utanför skydd åker du på stryk om du inte möter NPCer som är lägre än du.
Någon som har att anmärka på kontrollerna?
Enligt Gamespot kan man varken använda crouch, jump eller prone.
Sistnämnda eller väl sällan det förekommer i spel, men crouch känns ju konstigt att den är borta!?
Huka sig (Crouch) och hoppa (Jump) kan man göra men bara kontextuellt i samband med hinder. Det känns lite begränsande men samtidigt är det helt meningslöst att hoppa eller huka sig på öppen gata.
I slutändan tror jag att det bidrar till inlevelsen, särskilt i DZ, där man i och med denna begränsning aldrig ser någon skutta omkring som en idiot, utan rör sig mer trovärdigt.
Någon som har att anmärka på kontrollerna?
Enligt Gamespot kan man varken använda crouch, jump eller prone.
Sistnämnda eller väl sällan det förekommer i spel, men crouch känns ju konstigt att den är borta!?
Huka sig (Crouch) och hoppa (Jump) kan man göra men bara kontextuellt i samband med hinder. Det känns lite begränsande men samtidigt är det helt meningslöst att hoppa eller huka sig på öppen gata.
I slutändan tror jag att det bidrar till inlevelsen, särskilt i DZ, där man i och med denna begränsning aldrig ser någon skutta omkring som en idiot, utan rör sig mer trovärdigt.
I och för sig, det är väl så. I en cover-shooter så hukar man ändå bakom olika skydd hursomhelst..
Likväl skall väl valet vara mitt. I Spec Ops: The Line gick det att huka sig vars man ville.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.