Soma har sålt i en kvarts miljon, Frictional nöjda
Har inte spelat SOMA så kan inte rösta. Annars tycker jag att alla spelen är lika bra.
Jag gillade Penumbra-spelen mer än Amnesia, vilken serie är Soma mest likt?
I spelmekaniken (med fiender och dylikt) så är Soma mer likt Amnesia, alltså i princip "spring och göm dig". Men storymässigt och i berättandet så skulle jag nog säga att Soma lutar mer åt Penumbra.
Känns lite konstigt, att ett spel som fått topp-recensioner av så gott som alla rescensenter och som har omdömet "Overwhelmingly Positive" (det allra högsta) på Steam, kan ha sålt otillräckligt för vinst ännu.
Soma borde tilltala i stort sett samma publik som uppskattar "Firewatch" eller "The Stanley Parable" tycker jag. Alltså speltitlar som är lite udda och som erbjuder en upplevelse som är originell, tankeväckande och kanske rent av inspirerande.
Personligen älskade jag A Machine for Pigs tack vare den ytterst mörka/dystra storyn, trots att spelets gameplay var lite för minimalt för sitt eget bästa.
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Har inte spelat SOMA så kan inte rösta. Annars tycker jag att alla spelen är lika bra.
Synd, SOMA är ett grymt bra spel.
Skippa till 2.10 i denna videon
Nöup. Här spåjlas inget ;p <-Felskrivning for da lulz
SOMA är riktigt bra, de är mästare på atmosfär. Köp det, du kommer inte ångra dig.
Känns lite konstigt, att ett spel som fått topp-recensioner av så gott som alla rescensenter och som har omdömet "Overwhelmingly Positive" (det allra högsta) på Steam, kan ha sålt otillräckligt för vinst ännu.
Soma borde tilltala i stort sett samma publik som uppskattar "Firewatch" eller "The Stanley Parable" tycker jag. Alltså speltitlar som är lite udda och som erbjuder en upplevelse som är originell, tankeväckande och kanske rent av inspirerande.
Jag tror att de initiala clipsen från spelet har avskräckt [sic!] många även om de gillar sci-fi. Utan tvekan såldes det, rätt eller fel, som ett skräckspel. Jag har inte spelat det själv, men det var så jag uppfattade det. Hade de tonat ner den delen lite och sålt det som ett äventyr/pussel/immersion-spel tror jag de fått lite mer respons. Det jag gillar är dock att de håller fast vid sin linje även om den vägen är mindre mainstream. Vissa spelutvecklare *host DICE* borde ta efter.
I came here to ruin your day. God sent me.