Vill du spela CoD 4: Modern Warfare Remastered? 900 kr tack!

Robot
Medlem
Vill du spela CoD 4: Modern Warfare Remastered? 900 kr tack!

Ser knappt någon skillnad på spelen, trots att det är 9 år emellan.

Medlem

Lätt värt det för att få krypa runt i Ukraina igen... oh the memories <3


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Medlem

Activision kommer släppa det fristående, bara att vänta lite.
Dom gör knappast en remake på hela Cod4 bara för folk som köper någon sorts delux-utgåva av Cod99, vilket dom flesta inte kommer göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Activision kommer släppa det fristående, bara att vänta lite.
Dom gör knappast en remake på hela Cod4 bara för folk som köper någon sorts delux-utgåva av Cod99, vilket dom flesta inte kommer göra.

Word! bara att vänta in.

Medlem

Det kommer släppas separat så småningom efter release. Inte värt de pengarna när jag endast vill ha remastered versionen

Medlem

Mmmm... Mjölk....

Medlem
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,

Medlem
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte i jämförelse mot vad de hyllade spelen till t.ex. NES kostade. 700SEK 1990 är idag nästan 1100SEK.

Medlem

Så nu har dom börjat hålla spel gisslan för att man ska köpa ett annat spel innan man får det spelat man vill ha. Evil.....

Medlem

Undrar varför folk piratar spel nu för tiden XD
Rena klippet! <(^-^)>


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

HahahahaHell no!!

Medlem
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,

Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.


signatur

P.L.U.R

Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Hjälper knappt när man pratar om cod. blops 3 kostar fortfarande 59 euro, detsamma med advanced warfare. black ops 1 kostar 39 euro(allt via steam).

Medlem

online delen.
64 spelare tyckte jag var riktigt skoj i mw. Och det kommer vi inte få se utan dedikerade servrar, NOSTALGIA DENIED.

Medlem

https://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Call-of-Dut... finns lite svar på deras FAQ ( Dedicated server kommer finnas enligt Activision)

Redaktör
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,

Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.

Om mitt minne står mig bi kostade Pac-Man till Atari 2600 i trakterna av 500 kr eller mer i början av 80-talet. Det är 1200-1500 kr idag.


signatur
Medlem

Kommer ihåg att jag inhandlade en helt ny dator för 15K bara för det här spelet när det begav sig. Det var värt varenda krona bara för sp för att inte tala om Mp

Btw så ingår även en steelbook i Pro Legacy

Medlem

Kommer köpa det... När det går att köpa det separat... och för 200kr... Kanske.

Medlem

kommer ba tanka det lol

Medlem

NOPE.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Är det nödvändigt at jämföra skillnaden på konsoll generationer? vet vi vad det som driver den den vänstra delen av videon? vi ser ju iaf att det är en D-Pad vid 41sek på den högra så är det PC vs ps3?

När det kommer till jämförelsen av kostnader att spel alltid varit dyra är det värt att tillägga att marknaden är lite större nu. Så mängden spel som utgivare/utvecklare får ut är betydligt större idag men priset för denna "nya teknologi" har alltså knappt ändrats sen Atari 2600? Call of duty är inte heller någon direkt revolution inom spel så minimal effort maximal payout? Synd, CoD va bra en gång, gg

Medlem

De borde ta mer betalt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Hjälper knappt när man pratar om cod. blops 3 kostar fortfarande 59 euro, detsamma med advanced warfare. black ops 1 kostar 39 euro(allt via steam).

Nu är väl Steam ett extremt fall. De har sällan någon som helst koll på värdet på produkterna de säljer. T.ex. kan man alltid hitta hårdkopior vid släpp vid t.ex. Gamestop för 60-70% av priset och sedan lägga in dessa på steam.

Medlem

roflcopter.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

oh no you don´t!! Den här gången stannar pengarna i börsen!

Medlem

Vad bra att man bajsar pengar då!

och så blir de förvånade att folk laddar hem spel....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

900kr för att spela på folktomma servrar? Nej tack.

Medlem

Va inte för hypad till mw. Därför de bara kommer 10 mp mappar..

12
Skriv svar