Det du säger på MSN, Hotmail och Xbox Live kan Polisen se

Inaktiv
Det du säger på MSN, Hotmail och Xbox Live kan Polisen se

---

Medlem

OH MY GOD!!!!! IM GOIN TO JAIL!!:\:evil:


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

MFC
Medlem
Skrivet av dosman:

Länken gäller bara i USA men frågan är om de gör samma sak i Sverige.

Det är därför man sätter upp s.k. "handelsavtal" med andra regioner, jfr ACTA.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag såg inget fel med det, varför ska inte polis få kolla informationen om, som det står:

"Microsoft Online Services will respond to emergency requests outside of normal business hours if the emergency involves "the danger of death or physical injury to any person […]
Emergencies are limited to situations like kidnapping, murder threats, bomb threats, terrorism threats, etc. If you have an emergency request "

Sen om det följs är en annan sak, men själva texten eller dokumentet ser jag inget fel med.

Medlem

Kan inte påstå att jag är förvånad. Jag hade mer eller mindre räknat med det. Det enda jag tycker är lite konstigt är att det inte står så här:

"Emergencies are limited to situations like copyright infringement, kidnapping, murder threats, bomb threats, terrorism threats, etc."

MFC
Medlem

Står detta i användarlicensen? Jag vet att det finns liknande dokument för MySpace och det finns "åtgärder" DÄR som man klart och tydligt anger är utanför användaravtalet men som ändå ges till myndigheter m.fl om det begärs.

Jag har inget emot sånt här om man bara vet VAD som ges ut och NÄR.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fattar inte varför det här ens är en nyhet. Att USA har kunnat kolla vad som skrivs över internet är absolut inget nytt, och knappast förvånande. Aldrig hört talas om exempelvis ECHELON?

MFC
Medlem
Skrivet av Fredas:

Fattar inte varför det här ens är en nyhet. Att USA har kunnat kolla vad som skrivs över internet är absolut inget nytt, och knappast förvånande. Aldrig hört talas om exempelvis ECHELON?

man är inte förvånad... snarare isf att det uppmärksammas för det är ingen hemlighet. Jag vet att meddelanden via MSN/Live Messenger lagras exempelvis en viss tid, även om Microsoft förnekar det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

klart det kan ses.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag har inga direkta problem att någon läser vad jag skriver, kanske inte helt nyttigt i längden.. Men jag tror på polisens kompetens att inte läcka alltför mycket information.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ingen direkt nyhet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fredas:

Fattar inte varför det här ens är en nyhet. Att USA har kunnat kolla vad som skrivs över internet är absolut inget nytt, och knappast förvånande. Aldrig hört talas om exempelvis ECHELON?

man är inte förvånad... snarare isf att det uppmärksammas för det är ingen hemlighet. Jag vet att meddelanden via MSN/Live Messenger lagras exempelvis en viss tid, även om Microsoft förnekar det.

det går ju inte att förneka det, stänger du ner din messenger konversation kan du öppna det i en annan dator och se historiken.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Kan inte påstå att jag är förvånad. Jag hade mer eller mindre räknat med det. Det enda jag tycker är lite konstigt är att det inte står så här:

"Emergencies are limited to situations like copyright infringement, kidnapping, murder threats, bomb threats, terrorism threats, etc."

vafan att mordhota folk över nätet är typ det bästa jag vet!

Medlem

är så fruktansvärt trött på våran värld vi lever i..

MFC
Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fredas:

Fattar inte varför det här ens är en nyhet. Att USA har kunnat kolla vad som skrivs över internet är absolut inget nytt, och knappast förvånande. Aldrig hört talas om exempelvis ECHELON?

man är inte förvånad... snarare isf att det uppmärksammas för det är ingen hemlighet. Jag vet att meddelanden via MSN/Live Messenger lagras exempelvis en viss tid, även om Microsoft förnekar det.

det går ju inte att förneka det, stänger du ner din messenger konversation kan du öppna det i en annan dator och se historiken.

nja, historiken lagras lokalt från klientens sida.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fredas:

Fattar inte varför det här ens är en nyhet. Att USA har kunnat kolla vad som skrivs över internet är absolut inget nytt, och knappast förvånande. Aldrig hört talas om exempelvis ECHELON?

man är inte förvånad... snarare isf att det uppmärksammas för det är ingen hemlighet. Jag vet att meddelanden via MSN/Live Messenger lagras exempelvis en viss tid, även om Microsoft förnekar det.

det går ju inte att förneka det, stänger du ner din messenger konversation kan du öppna det i en annan dator och se historiken.

nja, historiken lagras lokalt från klientens sida.

visst gör det det, men som sagt när du byter dator får du också fram historik från äldre konversationer.. fast de kanske tagit bort den funktionen? Minns att den fanns där tidigare iaf.


signatur

thank you, come again

Medlem

Känns lite som att dem inte litar på en. Men det är väl okej antar jag.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har det inte gått poliser till era klasser och talat om att allt ni skriver på nätet kan hittas och användas som bevis i eventuella rättegångar?

Medlem

Vänta nu, vad hade vi FRA till ?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Jag delar gärna med mig lite goda tårtrecept till vem som än lyssnar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFC
Medlem

echelon...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

orka bry sig...

Medlem

Men sluta tro att FRA skulle vara intresserade av vad ni skriver på msn och porrsurfar på nätet.

FRA är inte intresserade av det. Varför det? Jo, för att trafiken är inom landets gränser. Det är inget svårt att med rätt teknik verifiera vart informationen kommer.

Sluta vara paranoida och tro att någon bryr sig om er.

Skrivet av Boomer:

Vänta nu, vad hade vi FRA till ?

Meh.
MÅSTE jag verkligen förklara det?
Vet du vad "signalspaning" är?

Skrivet av MFC:

echelon...

Och vad har du att frukta från det?
Hela ditt liv ligger säkert på facebook redan ändå så

Allt man skriver på internet stannr kvar där, vemsomhelst kan i teorin skriva ett program som arbetar med att leta upp information som kommer från en viss användare.

Sluta vara paranoida.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Man har redan gett upp sin anonymitet när man skaffade internet och/eller mobilabonnemang, lite mer skit som övervakar en gör det inte värre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Men sluta tro att FRA skulle vara intresserade av vad ni skriver på msn och porrsurfar på nätet.

FRA är inte intresserade av det. Varför det? Jo, för att trafiken är inom landets gränser. Det är inget svårt att med rätt teknik verifiera vart informationen kommer.

Sluta vara paranoida och tro att någon bryr sig om er.

Skrivet av Boomer:

Vänta nu, vad hade vi FRA till ?

Meh.
MÅSTE jag verkligen förklara det?
Vet du vad "signalspaning" är?

Skrivet av MFC:

echelon...

Och vad har du att frukta från det?
Hela ditt liv ligger säkert på facebook redan ändå så

ehm, nej till skillnad från 80% av svennebanan är jag INTE registrerad på Facebook. Och nej, jag bara säger att "det" finns.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

GSM-krypteringen är ju knäckt.
Att skicka meddelanden på internet är som att skicka vykort.


signatur

Dryg och bitter.

Shit, nu vet alla att jag lyssnade på Depech Mode när jag var 13!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

deem, AINA AINA


signatur

B lup

Medlem

Allt du skriver på gmail, besöker med chrome, tittar på med google maps osv... Används av ett av världens största företag använda för att tjäna mer pengar.

Jag skulle föredra polisen/FRA.

(Google kan ytterst snabbt få reda på ditt sovrumsfönsters yttermått)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Shit, nu vet alla att jag lyssnade på Depech Mode när jag var 13!

Woot! Bara dom tuffaste lyssnar på DM. Jag förutsätter att du fortfarande gör det i all hemlighet.


signatur
12
Skriv svar