Priser för Onlive avslöjade

Inaktiv

Har tänkt lite på detta. Kanske finns det en chans att gamla spel som inte fungerar nu kanske går att spela med tanke på att utgivare, Onlive företaget och utvecklare samarbetar.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Verkar inte dyrare eller osäkrare än Steam, och att spela spelen på en skabbig dator vore inte fel
Frågan är bara om man får bättre grafik om man har bra dator/uppkoppling eller om man är "död" att spela med dålig graffe?

Medlem

Åt helsike med centraliseringen.

Halva nöjet (konservativt uppskattat) för en teknikintresserad person är ju för fasiken att bygga, trimma och ömt, ömt kyssa sin älskade maskin. Och se den förinta kompisarnas motsvarigheter på LAN. Nobody puts baby in the corner!

Det är ju så man blir spyfärdig. Bra idé att dumma ned tekniken ytterligare, som att Apple inte redan tagit det till en löjlig nivå.

Fick just en affärsidé i samma klass som det skivade brödet eller hjulet: verkar kunna bli en storsäljare att lansera ett operativ som endast har en enda stor fin färgglad UI-knapp vid namn Starta Spel. En oföränderlig boot-tid på 75 sekunder som ren bonus är ju inte helt fel det heller. Och varför inte svetsa igen sidopanelen på den tillhörande burken, där finns ju ändå bara en massa ointressant teknolokologoli som inte en MÄNSKA förstår sig på! Det går bara sönder, ge fan i att pilla inuti. Ju mindre teknikkunnande som är involverat, desto bättre. Det distraherar och förvirrar ju bara ifrån den salivsprutande glädjen som härstammar från vetskapen att man inte KAN ha sönder något genom att klanta till inställningarna (read: vilka inställningar?!?).

Totalt brainless jävla underhållning med andra ord. Ett bärande koncept fram tills lite innan puberteten drar igång.

Om den går sönder så ta bara sparkcykeln till närmaste retailer och gråt och få en alldeles ny så du åter kan sitta glad och apatetisk som ett barn med en glasspinne och glo. Ignorance truly is bliss.

Eller så är man en genuin person med ett genuint intresse som lever för tekniken och tänker i ettor och nollor. Som brinner för elektronikens magiska potential. Som tar mycket stolthet och finner glädje i just komplexiteten som FINNS. Kunskap är den främsta resursen, och att se den växa via praktisk och teoretisk utövning är en mycket vacker process som jag inte skulle ge upp för allt i världen.

Om man vill att allt ska vara anpassat för segtänkta 11-åringar så finns faktiskt Disney Channel.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vägg av text.

Ja, för alla gamers spelar ju spel främst för att de ska ha en anledning att bygga datorer, inte för att spela spelen i sig.

Get a grip.

Medlem

Varför ens bry sig om bakåtsträvare, världen förändras, deal with it.

Jag är positivt överraskad av onlive, och jag kan tänka mig köra med det om det kommer till sverige. att grafiken blir sunkigare kan fixas i framtiden dock är priset bättre vilket är en större win för mig som aldrig gillat spel som crysis, där grafik och bling bling är det viktigaste.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av KatOne:

Vägg av text.

Ja, för alla gamers spelar ju spel främst för att de ska ha en anledning att bygga datorer, inte för att spela spelen i sig.

Get a grip.

Asså poängen med KatOnes inlägg (så som jag fattade det) är att detta är yttligare steg i att tämja/konsolifera PC spelarna genom att ta bort i princip alla möjligheter att skapa mods etc,
Jag gissar att man inte ens kommer ha tillgång till cfg filerna vilket alla som någon gång lirat CS vet är rätt viktigt för oss pc spelare.
Personligen tro jag att Onlive och liknade cloud gameing tjänster aldrig kommer att ersättat en PC däremot är det mycket möjligt att Konsolerna ryker -.^

Skrivet av TruB:

Varför ens bry sig om bakåtsträvare, världen förändras, deal with it.

Vad är det som är så bakåtsträvande med att vilja ha lite frihet när man köper ett spel?
Om något så är det väl de som håller på och pillar med sina dator som för fram PC branschen?

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av klogg:

Du tycker det är för dyrt och vill istället handla via Steam?

Har du kanske missat hur Steam konverterar $1 till 1EUR på priserna för européer som bor utanför Storbritannien och på så sätt har extremt dyra spel?

Har inte konverteringen 1$ = 1? något med moms att göra ? Har för mig att dollarpriserna är utan moms men jag vet att europriserna är inklusive. Eller nå't.

om jag kommer ihåg korrekt så är det ett val som utgivarna själva gör, dvs att konventera 1 dollar till 1 euro.
för det var något snack om det när torchlight kom. det kostade 19.99 dollar men 15.99 euro


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

@cm0s
Jag kanske är unik, men jag njuter av spel på mer än en nivå. Du kanske är nöjd med keybash-nivån, men jag gillar att använda skallen också. Jag ber om ursäkt för detta.

Som sagt, mycket krävande situation som uppstår vid spelande när man distraheras av all kunskap, teknik och vetenskapliga fakta när man kan gå direkt från datorinköp till bunnyhopping - allt man behöver är att be pappa sätta i elsladden.

Lite som att köpa färdigmålade Warhammerfigurer. Vad ska man med allt det där pillet till när man kan ställa upp dom direkt i bokhyllan? Skillz.

Skrivet av Pilsken:

Asså poängen med KatOnes inlägg (så som jag fattade det) är att detta är yttligare steg i att tämja/konsolifera PC spelarna genom att ta bort i princip alla möjligheter att skapa mods etc,
Jag gissar att man inte ens kommer ha tillgång till cfg filerna vilket alla som någon gång lirat CS vet är rätt viktigt för oss pc spelare.
Personligen tro jag att Onlive och liknade cloud gameing tjänster aldrig kommer att ersättat en PC däremot är det mycket möjligt att Konsolerna ryker -.^
Vad är det som är så bakåtsträvande med att vilja ha lite frihet när man köper ett spel?
Om något så är det väl de som håller på och pillar med sina dator som för fram PC branschen?

Bingo. Kunde inte sagt det bättre själv (men kom nära nog).

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Asså poängen med KatOnes inlägg (så som jag fattade det) är att detta är yttligare steg i att tämja/konsolifera PC spelarna genom att ta bort i princip alla möjligheter att skapa mods etc,
Jag gissar att man inte ens kommer ha tillgång till cfg filerna vilket alla som någon gång lirat CS vet är rätt viktigt för oss pc spelare.
Personligen tro jag att Onlive och liknade cloud gameing tjänster aldrig kommer att ersättat en PC däremot är det mycket möjligt att Konsolerna ryker -.^

Snarast tvärt om, konsolerna ökar sina marknadsandelar varje dag, medan PC står stille eller krymper. PC kommer att finnas kvar, då man behöver arbeta med dem, men för spel lär behovet minska med tiden.
Inga moddar, inga dedikerade servrar, konsolportningar, ständiga onlinekrav och spelen blir låsta mot ett företag?
Jag tror snarast Onlive är framtiden för PC-gaming, det är inte längre motiverbart med dyra hårdvaruuppgraderingar på årlig basis. Med tjänster som Onlive kan du spela på PC, trots att du inte slänger bort flera tusen per år, klart värt om det fungerar. Det blir nog konsol eller molntjänst framöver, så vida inte grafikkort blir mycket billigare.

Skrivet av TruB:

Om något så är det väl de som håller på och pillar med sina dator som för fram PC branschen?

Nej, inte direkt. De som hålle PC vid liv är nog snarast de miljoner som spelar, oavsett om det är casuals med farmville eller gamers med BC2. Alal som köper spel till PC håller plattformen vid liv, de som piratar dödar den. Tjänster som online gör att fler kan spela på PC, vilket gör det mer värt att utveckla till PC. Tack vare Onlive och liknande tjänster så kan PC-gaming överleva och frodas, om än kostnaden blir mindre och så även den grafiska skillnaden.

Medlem

Vad jag är mest skeptisk till och det gäller även Steam och andra spelföretag är att man förlorar ägandet till spelet. Man tillåts inte sälja spel begagnat längre, man köper inte spel längre utan man hyr de på en obestämd tid. Företagen kan när som helst säga F*ck you och så har man inte spelet längre.

Det jag hört från personer som testat spelen via onlive att upplevelsen beror mycket på vilket spel man kör, FPS spel verkar inte vara så bra via onlive med laggning bl.a medans spel som inte är så rörelseintensivt funkar helt ok. Men det mest oroväckande tycker jag är att om de väljer att inte supportera ett visst spel så försvinner den helt och hållet oavsett om du har köpt det vilket får mig att dra öronen åt mig. Jag tror det kommer dröja innan en sådan här tjänst blir bra och prisvärd och helst utan massa konstigheter i avtalen.

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Asså poängen med KatOnes inlägg (så som jag fattade det) är att detta är yttligare steg i att tämja/konsolifera PC spelarna genom att ta bort i princip alla möjligheter att skapa mods etc,
Jag gissar att man inte ens kommer ha tillgång till cfg filerna vilket alla som någon gång lirat CS vet är rätt viktigt för oss pc spelare.
Personligen tro jag att Onlive och liknade cloud gameing tjänster aldrig kommer att ersättat en PC däremot är det mycket möjligt att Konsolerna ryker -.^

Ja, för vi vet ju alla att kunskapen om hur man ändrar några variabler i en cfg-fil är något som endast de mest härdade teknikbögarna är förunnade.

OnLive är fattigmannens alternativ till en gaming-PC. För att platformen öht ska kunna konkurrera ut PC-marknaden krävs det att utvecklarna helt slopar PC-marknaden och endast gör mjukvara specialanpassad för OnLive. Ett framtidsscenario som är föga troligt i min mening.

Skrivet av KatOne:

@cm0s
Jag kanske är unik, men jag njuter av spel på mer än en nivå. Du kanske är nöjd med keybash-nivån, men jag gillar att använda skallen också. Jag ber om ursäkt för detta.

Vad har keybashing med teknikkunskap att göra? Sluta skäm ut dig.

Skrivet av KatOne:

Som sagt, mycket krävande situation som uppstår vid spelande när man distraheras av all kunskap, teknik och vetenskapliga fakta när man kan gå direkt från datorinköp till bunnyhopping - allt man behöver är att be pappa sätta i elsladden.

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga här. Utveckla gärna.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Åt helsike med centraliseringen.

Halva nöjet (konservativt uppskattat) för en teknikintresserad person är ju för fasiken att bygga, trimma och ömt, ömt kyssa sin älskade maskin. Och se den förinta kompisarnas motsvarigheter på LAN. Nobody puts baby in the corner!

Det är ju så man blir spyfärdig. Bra idé att dumma ned tekniken ytterligare, som att Apple inte redan tagit det till en löjlig nivå.

Fick just en affärsidé i samma klass som det skivade brödet eller hjulet: verkar kunna bli en storsäljare att lansera ett operativ som endast har en enda stor fin färgglad UI-knapp vid namn Starta Spel. En oföränderlig boot-tid på 75 sekunder som ren bonus är ju inte helt fel det heller. Och varför inte svetsa igen sidopanelen på den tillhörande burken, där finns ju ändå bara en massa ointressant teknolokologoli som inte en MÄNSKA förstår sig på! Det går bara sönder, ge fan i att pilla inuti. Ju mindre teknikkunnande som är involverat, desto bättre. Det distraherar och förvirrar ju bara ifrån den salivsprutande glädjen som härstammar från vetskapen att man inte KAN ha sönder något genom att klanta till inställningarna (read: vilka inställningar?!?).

Totalt brainless jävla underhållning med andra ord. Ett bärande koncept fram tills lite innan puberteten drar igång.

Om den går sönder så ta bara sparkcykeln till närmaste retailer och gråt och få en alldeles ny så du åter kan sitta glad och apatetisk som ett barn med en glasspinne och glo. Ignorance truly is bliss.

Eller så är man en genuin person med ett genuint intresse som lever för tekniken och tänker i ettor och nollor. Som brinner för elektronikens magiska potential. Som tar mycket stolthet och finner glädje i just komplexiteten som FINNS. Kunskap är den främsta resursen, och att se den växa via praktisk och teoretisk utövning är en mycket vacker process som jag inte skulle ge upp för allt i världen.

Om man vill att allt ska vara anpassat för segtänkta 11-åringar så finns faktiskt Disney Channel.

Skrivet av KatOne:

@cm0s
Jag kanske är unik, men jag njuter av spel på mer än en nivå. Du kanske är nöjd med keybash-nivån, men jag gillar att använda skallen också. Jag ber om ursäkt för detta.

Du vet ju tydligen vad som är roligast för alla.

Låt personer som endast vill spela spel göra det utan att du påstår att de är dumma i huvudet. Jag lovar att majoriteten spelare lever för annat än tekniken.

Medlem

full push var en nyhet för mig hade hört att det bara var att hyra så detta ändrar ganska mycket på min syn om onlive


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Pilsken:

Asså poängen med KatOnes inlägg (så som jag fattade det) är att detta är yttligare steg i att tämja/konsolifera PC spelarna genom att ta bort i princip alla möjligheter att skapa mods etc,
Jag gissar att man inte ens kommer ha tillgång till cfg filerna vilket alla som någon gång lirat CS vet är rätt viktigt för oss pc spelare.
Personligen tro jag att Onlive och liknade cloud gameing tjänster aldrig kommer att ersättat en PC däremot är det mycket möjligt att Konsolerna ryker -.^

Ja, för vi vet ju alla att kunskapen om hur man ändrar några variabler i en cfg-fil är något som endast de mest härdade teknikbögarna är förunnade.

Inte på ett enda ställe i mitt inlägg skrev jag att det endast var för "teknikbögarna"
Snarare att det nästan är allmän kunskap med att ändra i cfg filer.
Det verkar som du bara läste de första fem raderna av KatOnes inlägg och skippade sedan de som handlar om hur PC-spelen har blivit mer och mer konsoliferade/ner dummade.

Skrivet av Grumbledock:

Snarast tvärt om, konsolerna ökar sina marknadsandelar varje dag, medan PC står stille eller krymper. PC kommer att finnas kvar, då man behöver arbeta med dem, men för spel lär behovet minska med tiden.
Inga moddar, inga dedikerade servrar, konsolportningar, ständiga onlinekrav och spelen blir låsta mot ett företag?
Jag tror snarast Onlive är framtiden för PC-gaming, det är inte längre motiverbart med dyra hårdvaruuppgraderingar på årlig basis. Med tjänster som Onlive kan du spela på PC, trots att du inte slänger bort flera tusen per år, klart värt om det fungerar. Det blir nog konsol eller molntjänst framöver, så vida inte grafikkort blir mycket billigare.

Så som det ser ut nu krymper PC emot konsolerna men Onlive känns mer som ett hot emot konsoler än emot PC just för att PC är lite mer "hardcore"
medans Onlive/konsole känns som det riktar sig till causule gamers de som inte orkar eller inte har kunskapen att pilla med PC-spel.

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av TruB:

Om något så är det väl de som håller på och pillar med sina dator som för fram PC branschen?

Nej, inte direkt. De som hålle PC vid liv är nog snarast de miljoner som spelar, oavsett om det är casuals med farmville eller gamers med BC2. Alal som köper spel till PC håller plattformen vid liv, de som piratar dödar den. Tjänster som online gör att fler kan spela på PC, vilket gör det mer värt att utveckla till PC. Tack vare Onlive och liknande tjänster så kan PC-gaming överleva och frodas, om än kostnaden blir mindre och så även den grafiska skillnaden.

För det första var det jag som skrev det
för det andra så precis när jag hade skrivit klart så kom jag att tänka exakt samma tänke (minus dele om att Onlive gör det värt att utveckla)^^

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Inte på ett enda ställe i mitt inlägg skrev jag att det endast var för "teknikbögarna"
Snarare att det nästan är allmän kunskap med att ändra i cfg filer.
Det verkar som du bara läste de första fem raderna av KatOnes inlägg och skippade sedan de som handlar om hur PC-spelen har blivit mer och mer konsoliferade/ner dummade.

Jag förstår vad du menar, men om du läser KatOnes inlägg så ser du att han knappast syftade på cfg-filer utan snarare hårdvara.

Förövrigt så är cfg:s tämligen meningslösa på konsoller och OnLive då hårdvaran är helt homogen. Vidare så stöder väl OnLive tangentbord så om du känner dig nödgad att ändra din mouse sensitivity CVAR till 2.312512512333 så borde väl det gå att göra i konsollen?

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Så som det ser ut nu krymper PC emot konsolerna men Onlive känns mer som ett hot emot konsoler än emot PC just för att PC är lite mer "hardcore"
medans Onlive/konsole känns som det riktar sig till causule gamers de som inte orkar eller inte har kunskapen att pilla med PC-spel.

Det är väl möjligt, men jag tror nog snarast att Onlive kommer att rikta sig mer mot hardcore-folk, som kanske inte har rätt ålder/ekonomi för att skaffa en alienware ^^
Tänker på min brorsa som är frälst i 1.6, men "bara" går på gymnasiet och därför måste lira på föräldrarnas dator (den pallar troligen inte ens CSS). Visst, de som är "hardcore" bara för grafiken lär inte hu7rra, men de som spelar på PC för att de gillar mus + tangentbord bättre, lär använda tjänsten.

Casuals lär nog fortsätta spela Farmville och Wii Fit, Onlive och MLG kommer de aldrig att lära känna är jag rädd. -_-
Dock så vore det fint om man skulle kunna lira lite mer krävande spel på sin laptop också ^^

Medlem

Uhh Det är INTE okey att ta "fullpris" för vad som INTE kommer vara fullvärdig upplevelse av spelet...
OM ditt grafikkort inte KAN visa fläskig grafik så KAN det inte det oberonde på vilken dator spelet körs, DIN dator kommer visa det med sketgrafik... Eftersom kortet eller monitorn helt enkelt inte KAN visa det bättre lokalt... Spela Crysis i 640*480? *puke*
Kanske värt för de som älskar Crysis, oberoende grafik, men värt fullpriset? Nopp...

12
Skriv svar