Shrek Forever After
De allra flesta filmlicensspel har tråkigt nog den gemensamma nämnaren "skräp". Därför är det med viss skepticism jag lite smått nonchalant kör igång Shrek Forever After, det fjärde och (förmodligen) avslutande sidospelet till filmerna om det gröna träskmonstret. Bära eller brista.
Jag ser det roliga i det, men skippar nog ändå.
Kan bara tillägga att PC versionen är en DIREKT PORT av konsoll versionen. Finns inte musstöd. Du kan inte ändra kontrollerna. Multiplayer är på EN(1) dator, alltså behöver du usb kontroller / bluetooth kontroller för att kunna spela flera. Tangentbord eller mus accepterar den inte som andra kontroller. Grafiken går iaf att ställa om lite vilket alltid är nått. Men att någon skulle betala för detta vore direkt lurendrejeri!
Kan bara tillägga att PC versionen är en DIREKT PORT av konsoll versionen. Finns inte musstöd. Du kan inte ändra kontrollerna. Multiplayer är på EN(1) dator, alltså behöver du usb kontroller / bluetooth kontroller för att kunna spela flera. Tangentbord eller mus accepterar den inte som andra kontroller. Grafiken går iaf att ställa om lite vilket alltid är nått. Men att någon skulle betala för detta vore direkt lurendrejeri!
Ber om ursäkt för mycket sena kommentarer från min sida. Har varit bortrest. Tack för inputen ang. PC-versionen av spelet 2infinity. Recensionen baserades helt på 360-versionen och där var det smidiga flerspelarläget som sagt något jag uppskattade. Och precis som du säger att om denna finess inte fungerar speciellt bra är förmodligen PC-spelet betydligt sämre.
Hur kunde grafiken hamna på plus-sidan?!?
Den är ju sjukt splittrad i texturupplösning och utformning och varierar mellan råkass och råkass med pixel shader. Och katten i hatten ser ju ut som en chokladböna i stövlar för fan.
Katten ser absolut ut som en chokladböna (men så gör han det även i filmen). Screenshotsen lever enligt mig inte upp till hur spelet faktiskt ser ut. Åtminstone 360-versionen är mycket trevligare och framför allt mjukare grafiskt.
/Christoffer Orre