MS: minst fem år till för Xbox 360

Robot
Inaktiv
MS: minst fem år till för Xbox 360

Att 360 har 5 år kvar på sin livscykel betyder inte att den kommer vara ensam konsoll-version från Microsoft under de 5 åren. Med andra ord kan de släppa en helt ny konsoll samtidigt som de låter 360 vara kvar i sortimentet tills den fasas ut helt.

Medlem

Ja precis, PS2 hänger ju kvar än men de betyder inte att den är prioriterad av dom flesta speltillverkarna. Sony, MS och Nintendo måste ha som deadline att släppa en ny konsol senast 2012 för att inte halka efter för mycket. Mest kris är de nog för Nintendo och Wii nu när både Xbox och PS3 får motion kontroller.

Medlem

Hade jag varigt Microsoft och Sony hade jag gjort som Nintendo och släppt nya konsoller när nya kontrollen kommer men byter bara skal och namn.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Sony, MS och Nintendo måste ha som deadline att släppa en ny konsol senast 2012 för att inte halka efter för mycket. Mest kris är de nog för Nintendo och Wii nu när både Xbox och PS3 får motion kontroller.

Blir intressant att se nästa generation. Hoppas vi får ett par konsoller med DX11-nivå på grafiken och 1080p utan problem (med AA). Antar att MS kommer bygga in blu-ray i sin kommande, det känns nästan som de måste det.

Medlem

DX11 är gammalt om 5 år. Nästa gen high-end konsoler kommer nog vara betydligt bättre än dagens DX11.

Medlem

Kan inte tänka mig att det kommer dröja 5 år tills nästa generation släpps. Tycker däremot inte att det är så bråttom med den, min PS3:a känns fortfarande fräsch.

Spelar man primärt på PC är det nog dock betydligt mer lockande med en ny konsolgeneration, lustigt nog.

Inaktiv
Skrivet av Sunray:

DX11 är gammalt om 5 år. Nästa gen high-end konsoler kommer nog vara betydligt bättre än dagens DX11.

Du missade de tidiga inläggen. Det kan komma en ny konsoll mycket tidigare än 5 år.

Skulle det inte göra det så blir det antagligen en lite högre nivå.

Om du tycker DX11 är gammalt på 5 år, så vad är då inte DX9? Det är nästan 8 år gammalt nu.

Medlem
Skrivet av elimsen:

Kan inte tänka mig att det kommer dröja 5 år tills nästa generation släpps. Tycker däremot inte att det är så bråttom med den, min PS3:a känns fortfarande fräsch.

Spelar man primärt på PC är det nog dock betydligt mer lockande med en ny konsolgeneration, lustigt nog.

Konsolerna är flaskhalsar så ja, PC-spelare längtar mer till nästa generation än de som faktiskt sitter med en konsol.

Skrivet av Buio:

Om du tycker DX11 är gammalt på 5 år, så vad är då inte DX9? Det är nästan 8 år gammalt nu.

Om man ska vara petig så är det 9.0c alla speltillverkare använder vilket inte är direkt lika gammalt men ändå

ptr
Medlem
Skrivet av Taikon:

Hade jag varigt Microsoft och Sony hade jag gjort som Nintendo och släppt nya konsoller när nya kontrollen kommer men byter bara skal och namn.

:up::up::up::up:

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Konsolerna är flaskhalsar så ja, PC-spelare längtar mer till nästa generation än de som faktiskt sitter med en konsol.

Säg inte det, vi som sitter på konsol längtar faktiskt minst lika mycket efter en ny generation då det inte längre sker så avancerade grafiska framsteg i spelen.
Dock så spelar jag ju själv en hel del på PC också, men mest spel som har något år på nacken (The
Witcher m.fl.) så grafiken är ganska lika. Dock längtar jag efter att se Chrysis 2 så min PC får svettas också

Medlem

Jag har en bra dator, en 360 och en ps3:a. Gillar alla 3 som spel maskiner. Alla har sin grej som jag gillar. Jag har inte heller bråttom till nästa gen, men däremot så är jag sån tekniknörd så det skulle vara kul att få nya leksaker att leka med, det är enda andledningen jag längtar. Däremot så håller jag med dom flesta, det lär inte ta 5 år innan nästa gen kommer. Tror MS kommer släppa en ny om senast 2-3år och Sony 1år därefter eller nåt? Ms kommer göra allt för att behålla sin lilla "ledning" dom har nu. Lovar jag.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

microsoft gräver sin egna grav..

Medlem

Nej 3d kommer garanterat vara ganska svalt innan det är mer av en standard. Om nu det ens hinner bli det med dagens utvecklingstakt?

Hur har det blivit med bluray t.ex.? Ersatt dvd än? Kommer nog inte göra det heller. Inte för att det här med 3d är samma sak precis... men ändå. xD

Medlem

alltså om teknologin (för grafik) inte kmr utvecklas på grund av att ingen gör spel som är för snygga för att 360:n skulle klara av det betyder att jag kmr hinna bli vuxen innan jag får se lite ny grafik på skärmen
Förut var en dator som var 7 månader gammal en ganska dålig dator då teknologin utvecklades snabbare, vafan köpte in dator i vintras strax efter jul, fortfarande klarar den dem nyaste spelen på högsta grafik, även då man kan säga ''så bra då slipper du uppgradera datorn så ofta'' så känns det som en liten del av mig just försvunnit =/


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Nej 3d kommer garanterat vara ganska svalt innan det är mer av en standard. Om nu det ens hinner bli det med dagens utvecklingstakt?

Hur har det blivit med bluray t.ex.? Ersatt dvd än? Kommer nog inte göra det heller. Inte för att det här med 3d är samma sak precis... men ändå. xD

Alltså 3D haru funnits för pc jag vet inte hur länge men konsol skiterna sölar ner utvecklingen...


signatur

Rwa?

Medlem

sony o ms har pumpat in så mycket cash i sina system och dessutom tagit fram nya kontroller och GUI. Vi lär få vänta tills iaf 2014 innan nästa konsoll kommer.

1
Skriv svar