Gran Turismo 5 - spana in Top Gear-banan

Robot
Gran Turismo 5 - spana in Top Gear-banan
Medlem
Gran Turismo 5 - spana in Top Gear-banan

Det såg väldans bra ut för en camvideo.

Medlem

Nån som vet om Chevrolet Lacetti är med i
Gran Turismo 5


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

grymt som fan , enda konsollen jag äger är en 360 , stor del av den endast för forza .

kan säga att top gear banan ger ett grovt övertag till grand tourismo .

vem vill inte köra alla sportbilar i världen
och sedan kunna jämföra med The Stig?

Medlem

Tråkigt att de körde NASCAR-bilar på banan bara.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Haha trodde det var intro rl-film, såg riktigt realistiskt ut...enda tills dom visade rök/dam när bilen körde av. Jumbon såg också lite suspekt ut. Är det Gran Turismo serien som inte har skademodeller?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Var det ingen annan som märkte av motorljudet? Dammsugare á lá Gran Turismo 1-4. Jag är så fruktansvärt besviken...

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Haha trodde det var intro rl-film, såg riktigt realistiskt ut...enda tills dom visade rök/dam när bilen körde av. Jumbon såg också lite suspekt ut. Är det Gran Turismo serien som inte har skademodeller?

Mm stämmer..

Fattar inte hur man kan kalla sig simulator utan, nu ska dem ju dock ha skademodeller men det verkar som en eftertanke, och det lilla man sett ser riktigt uselt ut.

Medlem
Skrivet av frippz:

Var det ingen annan som märkte av motorljudet? Dammsugare á lá Gran Turismo 1-4. Jag är så fruktansvärt besviken...

Cam-video från E3 kanske inte ger den optimala ljudupplevelsen.

Medlem
Skrivet av McKain:

Nån som vet om Chevrolet Lacetti är med i
Gran Turismo 5

Bra fråga. Men på säsongspremiären av Top Gear nu på söndag kommer det visas en ny "reasonable priced car"


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Baxalasse:

Haha trodde det var intro rl-film, såg riktigt realistiskt ut...enda tills dom visade rök/dam när bilen körde av. Jumbon såg också lite suspekt ut. Är det Gran Turismo serien som inte har skademodeller?

Mm stämmer..

Fattar inte hur man kan kalla sig simulator utan, nu ska dem ju dock ha skademodeller men det verkar som en eftertanke, och det lilla man sett ser riktigt uselt ut.

Jag tror folk blandar ihop begreppen simulator och realistiskt... Krascher kan väl vara kul, men för racingfantasten är det inte avgörande om det blir bucklor i bilarna.

Nu vet vi dock inte i vilken utsträckning den fysiska skadan på bilarna kommer te sig, men eftersom Kazunori Yamauchi är inblandad så lär det vara bra grejer. Hans kvalitetskontroll är inte att leka med. Skulle det inte finnas 100%ig skada på _alla_ bilar så är det biltillverkarnas fel, inte spelets. Det är inte så att dom diskuterat det och kommit fram till att "nä skada är för jobbigt, det skiter vi i".

Inaktiv

Ser ju snyggt ut, ska bli spännande att testa...tyvärr lider ju GT serien av att deras filmer är alltid grymt snygga, men sen i spelet ser det inget vidare ut.....

Medlem

Härligt! Får hoppas på att Top Gear integreras med spelet så att listor, tider m.m. uppdateras. Skulle vara trevligt om Sony och BBC hade någon deal så Playstation Plus kunde erbjuda avsnitten av programmet streamade - men det är ju bara önskedrömmar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Härligt! Får hoppas på att Top Gear integreras med spelet så att listor, tider m.m. uppdateras. Skulle vara trevligt om Sony och BBC hade någon deal så Playstation Plus kunde erbjuda avsnitten av programmet streamade - men det är ju bara önskedrömmar.

Mm, det hade varit riktigt riktigt nice


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

sist jag läste nåt om skademodellen skulle den vara begränsad till vissa bil modeller bara. vilket känns lite dumt..

Dom kör omkring i kringelikrokar, vad annar ska de göra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han var ju sämst genom hammerhead... och genom det mesta av banan

Skrivet av swordy:

sist jag läste nåt om skademodellen skulle den vara begränsad till vissa bil modeller bara. vilket känns lite dumt..

Det var väl runt 200 bilar eller nåt, vilket känns tillräckligt IMO. Spelet har över 1000 bilar totalt och att implementera en skademodell för varje skulle bara innebära fler förseningar.

Medlem
Skrivet av swordy:

sist jag läste nåt om skademodellen skulle den vara begränsad till vissa bil modeller bara. vilket känns lite dumt..

- Rök och gnistor kommer från alla 1000 bilar.

- 200 bilar har avancerad skademodell så som att framskärm och huv deformeras.

- Alla 1000 bilar kommer få skrap märken och småbucklor.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

En sak som skulle göra det grymmare om jeremy clarksson kommenterade ens körning xD

Medlem
Skrivet av frippz:

Var det ingen annan som märkte av motorljudet? Dammsugare á lá Gran Turismo 1-4. Jag är så fruktansvärt besviken...

Jag märkte det. Motor ljudet på Gt5 är svag och liknar damsugare. Froza3 har mycket bättre motor ljud och krasch ljud.
Här är några video clip jämför båda ljudet:
youtube clip1
youtube clip2

Medlem

Bara jag som reagerade på hur det såg ut när dom körde på gräset? Såg fördjävligt ut.

Medlem

Ser ju helt värdelöst ut..bilarnas rörelsemönster och fartkänslan syftar jag till då.
Verkar faktiskt riktigt riktigt tråkigt

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Baxalasse:

Haha trodde det var intro rl-film, såg riktigt realistiskt ut...enda tills dom visade rök/dam när bilen körde av. Jumbon såg också lite suspekt ut. Är det Gran Turismo serien som inte har skademodeller?

Mm stämmer..

Fattar inte hur man kan kalla sig simulator utan, nu ska dem ju dock ha skademodeller men det verkar som en eftertanke, och det lilla man sett ser riktigt uselt ut.

Jag tror folk blandar ihop begreppen simulator och realistiskt... Krascher kan väl vara kul, men för racingfantasten är det inte avgörande om det blir bucklor i bilarna.

Nu vet vi dock inte i vilken utsträckning den fysiska skadan på bilarna kommer te sig, men eftersom Kazunori Yamauchi är inblandad så lär det vara bra grejer. Hans kvalitetskontroll är inte att leka med. Skulle det inte finnas 100%ig skada på _alla_ bilar så är det biltillverkarnas fel, inte spelets. Det är inte så att dom diskuterat det och kommit fram till att "nä skada är för jobbigt, det skiter vi i".

En simulator är inte "realism ibland", det är arkad...eller egentligen begreppet spel.
MS Flight Simulator är ett exempel på en simulator, utan egentliga mål och nivåer att klara av t.ex.

Egentligen kan GT5 och forza för den delen, aldrig klassas som simulatorer då de är så långt ifrån de som de kan komma, men GT5 är ännu längre ifrån iom att skademodellen är så begränsad...vad är realism utan skada, vad förlorar man vid kollision? Fart bara och lite bucklor, är det realistiskt? Är det så det fungerar på DTM- tävlingarna?
Nej precis...det är ett spel och ingen simulator.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

En simulator är inte "realism ibland", det är arkad...eller egentligen begreppet spel.
MS Flight Simulator är ett exempel på en simulator, utan egentliga mål och nivåer att klara av t.ex.

Egentligen kan GT5 och forza för den delen, aldrig klassas som simulatorer då de är så långt ifrån de som de kan komma, men GT5 är ännu längre ifrån iom att skademodellen är så begränsad...vad är realism utan skada, vad förlorar man vid kollision? Fart bara och lite bucklor, är det realistiskt? Är det så det fungerar på DTM- tävlingarna?
Nej precis...det är ett spel och ingen simulator.

Beror på vilket syfte "simulatorn" har. Om syftet med GT5 var att krascha bilar så skulle det inte kunna klassas som simulator, nej. Däremot hanteras bilarna väldigt realistiskt när man spelar som man ska. Att man får en extra chans efter att kraschat in i en vägg i 200 km/h är självklart ett väldigt speltypisk drag men det behöver inte betyda att de resterande 99 procenten av spelupplevelsen kan betraktas som arkad.

Annars skulle varken MS Flight Simulator eller ens en JAS Gripen-simulator kunna betraktas som simulatorer bara för att de inte har en ordentlig skademodell som påverkar köregenskaperna.

Medlem

Det är inte bara top gear banan, det är lite av le mans också.

Medlem

Det är inte bara top gear banan, det är lite av le mans också.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

En simulator är inte "realism ibland", det är arkad...eller egentligen begreppet spel.
MS Flight Simulator är ett exempel på en simulator, utan egentliga mål och nivåer att klara av t.ex.

Egentligen kan GT5 och forza för den delen, aldrig klassas som simulatorer då de är så långt ifrån de som de kan komma, men GT5 är ännu längre ifrån iom att skademodellen är så begränsad...vad är realism utan skada, vad förlorar man vid kollision? Fart bara och lite bucklor, är det realistiskt? Är det så det fungerar på DTM- tävlingarna?
Nej precis...det är ett spel och ingen simulator.

Du menar att det här är mer som en "riktig" simulator? Kika 0:53 och framåt. Det du säger med "En simulator är inte "realism ibland", det är arkad" är väldigt motsägelsefullt då inget spel idag i sådana fall är en simulator i och med att inget är perfekt återskapat ifrån verkligheten.
Det är inget snack om att Forza och Gran Turismo är simulatorer. Vad man vill ha ut av sin simulation är dock lite olika.
Förstår vad du menar och jag försöker inte dumförklara dig alls! Tycker bara inte att det är realistiskt (/giggle) att kasta in något spel i "såhär är det spelet för jag tycker det och jag är smart!". Låt folk göra sin egen uppfattning baserat på deras egna intressen istället för om fyra år är jag rätt jäkla säker på att vi kommer tänka tillbaka på hur "arkadiga" dagens simulatorer var.

Skrivet av Wortex:

Jag tror folk blandar ihop begreppen simulator och realistiskt... Krascher kan väl vara kul, men för racingfantasten är det inte avgörande om det blir bucklor i bilarna.

Kunde inte sagt det så mycket bättre själv. Har lirat rFactor så gott som hela dagen idag och jag har som värst touchat lite för att försöka attackera/försvara position i fältet.

Sen är det väldigt mycket mer komplicerat att göra en bilsimulator än vad det är att göra en flygsim, men; det har mindre med saken att göra. Förutom modellerna kanske, världen är ju rätt stor och inte skulle jag kalla en 747:a liten precis.

Inaktiv

Orkar ni inte vänta kan ni ju alltid köra top gear-banan i GTR2 eller GTR-E
http://www.youtube.com/watch?v=fAXUX_YHxIA


signatur

mr c of clan mr

1
Skriv svar