Nålar och droger när medic från Battlefield 1 går till jobbet

Robot
Nålar och droger när medic från Battlefield 1 går till jobbet
Medlem
Nålar och droger när medic från Battlefield 1 går till jobbet

Så länge de envisas med att inte göra ett nytt 1942 i ww1-miljö, så länge de levererar spel som delar communityn, och ska ha betalt för en massa efter inköpet säger jag som jag brukar:
Det finns bara ett Battlefield, originalet. End of story.
Ett av få spel jag *verkligen* gärna sett en remake på (nej, 1943 duger inte).

Medlem

Så Medic snubben på britternas sida är en sikh. Intressant, men historisk korrekt, eftersom Indiska soldater och bland de sikher, slogs på västfronten under kriget.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

"More fast paced infantry action" Hade hoppats på lite minde run n gun. Speciellt för ett krigsspel som utspelar sig så långt bak. Men blir nog bra ändå.

Medlem

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Medlem

Ett fantasy ww1 spel helt enkelt.

Ambassadör
Xbox

Medic som också är mekaniker? lol


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zippy:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Hade de lika gärna kunnat göra Battlefield Steampunk. Hade de klarat sig till 100%

Inte som nu, sjukt konstig ide imo.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Salami:
Skrivet av Zippy:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Hade de lika gärna kunnat göra Battlefield Steampunk. Hade de klarat sig till 100%

Inte som nu, sjukt konstig ide imo.

Benägen att hålla med. När jag fick höra att det var WW1 så blev jag sugen och tänkte att det nog var dags att återkomma till BF (la ner det efter BF2) men mer och mer trams har gjort mig osugen igen. Så kan det gå.


signatur

Jump in.

Medlem

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Medlem
Skrivet av Zippy:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Jo men bf har ju aldrig varit om realism. De må ha en hel del autentiska vapen, miljöer m.m men seriöst var de verkligen någon som trodde vi skulle få en simulator ?

Finns andra spel som gör realism & simulatorer så mycket bättre ändå.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zippy:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Jo men bf har ju aldrig varit om realism. De må ha en hel del autentiska vapen, miljöer m.m men seriöst var de verkligen någon som trodde vi skulle få en simulator ?

Finns andra spel som gör realism & simulatorer så mycket bättre ändå.

Ja ändå kommer samma gnäll upp inför varje nytt bf. Det roligaste är ju gnället på EA med tanke på att de har varit utgivare sen start.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av rosski:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zippy:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, Dice har ju sagt att det inte är helt historiskt korrekt m.m, så man behöver liksom inte ta upp detta i alla trådar, hela tiden, alltid. Det är fantasy och nu är det så. Ni vet precis så som Star Wars skall vara det - fast detta har inga laservapen.

Precis! Spelet är bara baserat på 1:a VK

Jo men bf har ju aldrig varit om realism. De må ha en hel del autentiska vapen, miljöer m.m men seriöst var de verkligen någon som trodde vi skulle få en simulator ?

Finns andra spel som gör realism & simulatorer så mycket bättre ändå.

Ja ändå kommer samma gnäll upp inför varje nytt bf. Det roligaste är ju gnället på EA med tanke på att de har varit utgivare sen start.

De är dock inte bara utgivare längre eller hur? EA DICE är bara en EA-studio sen 10 år tillbaka, ändå tror folk fortfarande att DICE kan fatta egna beslut.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Inte EA som gör dessa beslut.

jbx
Medlem

6 år till Läkare och 3 år till mekaniker är inte helt omöjligt... Men knappast vanligt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kebbe:
Skrivet av WolfGrin:

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Inte EA som gör dessa beslut.

Så du menar att det är någon utanför EA som bestämmer innehållet i deras spel? Låter som en konspiration, berätta mer!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av WolfGrin:

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Inte EA som gör dessa beslut.

Så du menar att det är någon utanför EA som bestämmer innehållet i deras spel? Låter som en konspiration, berätta mer!

Dice svarar för EA, de pitchar för EA och levererar den produkt EA förväntar sig. De får inte ett papper med vad de skall göra. Finns inte ett företag av den kalibern i hela världen (utom möjligen Apple) som med gynnsamt resultat kan lägga sitt micromanagement på en nivå där de bestämmer vilka vapen och/eller uppgifter en av spelets klasser skall ha.

Skrivet av kebbe:

Finns inte ett företag av den kalibern i hela världen (utom möjligen Apple) som med gynnsamt resultat kan lägga sitt micromanagement på en nivå där de bestämmer vilka vapen och/eller uppgifter en av spelets klasser skall ha.

Men ändå så är det precis sånt som många förläggare ängar sig åt gissar dock att DICE förtjänat en hel del självständighet.

Sen kan man ju hävda att DICE de facto ÄR ea, men det är att grotta ner sig i fåniga teknikaliteter.

Medlem

Varifrån kommer den här tanken att Battlefield ska vara ett seriöst eller realistiskt spel?

Vill man ha ett realistiskt krigsspel kan man lira Arma

=D

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av WolfGrin:

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Inte EA som gör dessa beslut.

Så du menar att det är någon utanför EA som bestämmer innehållet i deras spel? Låter som en konspiration, berätta mer!

Dice svarar för EA, de pitchar för EA och levererar den produkt EA förväntar sig. De får inte ett papper med vad de skall göra. Finns inte ett företag av den kalibern i hela världen (utom möjligen Apple) som med gynnsamt resultat kan lägga sitt micromanagement på en nivå där de bestämmer vilka vapen och/eller uppgifter en av spelets klasser skall ha.

Trollar du?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av WolfGrin:

Var väl bara en dröm helt enkelt att Battlefield 1 skulle vara lite mer seriöst, dumt av mig att tro det när det är EA som styr.

Inte EA som gör dessa beslut.

Så du menar att det är någon utanför EA som bestämmer innehållet i deras spel? Låter som en konspiration, berätta mer!

Dice svarar för EA, de pitchar för EA och levererar den produkt EA förväntar sig. De får inte ett papper med vad de skall göra. Finns inte ett företag av den kalibern i hela världen (utom möjligen Apple) som med gynnsamt resultat kan lägga sitt micromanagement på en nivå där de bestämmer vilka vapen och/eller uppgifter en av spelets klasser skall ha.

Trollar du?

Läs på lite istället för att fjanta dig. Du har hela sommaren på dig.

Medlem

Bosse bildoktorn?

Medlem
Skrivet av jbx:

6 år till Läkare och 3 år till mekaniker är inte helt omöjligt... Men knappast vanligt.

Ehhh.... Militära läkare och mekaniker har militära utbildningar. En militärsjukvårdare hade en utbildning på ca 15 månader och en mekaniker 9 månader på min tid.
Under ett brinnande världskrig kan jag tänka mig att man på denna tid även stressade fram mer soldater.

En fält medic är inte samma sak som tex en militär kirurg, de finns på olika ställen i ett krig och fyller olika funktioner.

En mekaniker arbetar med ett begränsat utval av fordon ( militärfordon specifikt ) vilket gör att utbildningen kan effektiviseras.

Medlem

Här kan man se lite andra användingsområden för sprutan exempelvis ha ihjäl någon inne i en pansarvagn

Det är Ravic som är igång och testar saker i Alphan
https://www.youtube.com/watch?v=s_Rs4FnXSPw


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ser intressant ut! Alltid gillat spela medicklassen och det lär jag fortsätta med i BF1

Medlem

Som Kebbe skrev dice är utveklare och de var dom som kom med ideen att göra första världskriget temat. EA var skeptiska till en början men gick med på det sen.

Dice har definitivt inte oändlig frihet men EA sitter inte inte heller och bestämmer allt som ska göras.

Arcady action är de som drar mest folk tyvärr därför kommer Battlefield aldrig att vara på realiskt.
Hade dock hoppats på att dom tog iaf lite mer risker med BF 1 nu när det är en reboot. Rädd att det kommer bli tråkigt snabbt precis som Battlefront, BF 3 och Hardline.

Medlem

Ett 100% historiskt spel skulle aldrig fungera. Folk under WW1 var livrädda för att dö, vem fan är livrädd när de spelat ett spel så länge att de agerar per automatik? Att sitta still i ett spel är som att skjuta sig själv i foten då en datormus är mycket lättare att skjuta med än ett riktigt vapen.

Medlem

är det roligt kommer folk

1
Skriv svar