No Man's Sky buggigt och kraschbenäget, enligt tidig testare

Medlem

Han skriver att han redan har nått mitten av Universum och att man kan klara spelet på 30 timmar. När jag tänker vad Hello Games har sagt hela tiden om "oändlig Universum"........ :/

Medlem
Skrivet av Aestro:

Fast hur var det nu med release? Är det 10e eller 12e? Fick för mig att 12e bara var en miss i kommunikationen, att det var datumet då det skulle vara tillgängligt i ALLA regioner (australien osv osv)
På steam står det ju fortfarande available 10 Aug?

Så här har jag uppfattat det.
PS4 = 9:e i USA och 10:e i Europa.
PC = 12:e globalt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Aestro:

Fast hur var det nu med release? Är det 10e eller 12e? Fick för mig att 12e bara var en miss i kommunikationen, att det var datumet då det skulle vara tillgängligt i ALLA regioner (australien osv osv)
På steam står det ju fortfarande available 10 Aug?

Så här har jag uppfattat det.
PS4 = 9:e i USA och 10:e i Europa.
PC = 12:e globalt.

Steam fortfarande säger 10 Augusti

Medlem
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Aestro:

Fast hur var det nu med release? Är det 10e eller 12e? Fick för mig att 12e bara var en miss i kommunikationen, att det var datumet då det skulle vara tillgängligt i ALLA regioner (australien osv osv)
På steam står det ju fortfarande available 10 Aug?

Så här har jag uppfattat det.
PS4 = 9:e i USA och 10:e i Europa.
PC = 12:e globalt.

Steam fortfarande säger 10 Augusti

http://www.no-mans-sky.com/about/

Citat:

coming to PS4 on August 9th in North America and August 10th in Europe, and on PC worldwide on August 12th.

Blir nog inte mer bekräftat än så

Medlem

Förväntar sig folk att moderna spel kommer vara buggfria vid release?

Skrivet av PixelNoise:

Han skriver att han redan har nått mitten av Universum och att man kan klara spelet på 30 timmar. När jag tänker vad Hello Games har sagt hela tiden om "oändlig Universum"........ :/

Säkert fuskat eller bara inte brytt sig om utforskning.

Medlem

Tack till författaren för att denne använde han/hon istället för det vedervärdiga hen.

Medlem

Det finns fler videos från andra användare som är över 1 timme långa utan en endaste krasch och bara någon enstaka bugg.

Snubben som la $2k på sin kopia fick alldeles säkert en tidig version av spelet.

Redaktör
Skrivet av nidnus:

Tack till författaren för att denne använde han/hon istället för det vedervärdiga hen.

Alltid till tjänst!

Fast... om inte "hen" var så infekterat vore det ett kalasord. Tre tecken istället för sju t.ex. Men jag tänker inte ta strid för det, som synes.


signatur
Medlem

Så No Man's Sky är inte frälsaren som återvänt i ett spels gestalt? Vilken överraskning.

Gott om märkliga tankar i den här tråden. Försvarar ni verkligen buggar eller förespråkar att en spelsida inte skall skriva om en tidig granskning av spelet?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

jag förstår dig, för jag har tidigare tyckt som dig. sen har jag ändrat uppfattning, då det finns flera spel som varit fantastiska (trots grova buggar), och blivit en småsäljare pga recensenter som gett sämre betyg till spelen, kanske för att de egentligen förkastar spelet, och bara skyller det sämre betyget på buggarna. ett sådant exempel kan vara Gothic 3. jag tycker förstås att man ska varna om spelet är buggigt, fast det ska inte påverka slutbetyget om ett sådant sätts. sist så tycker jag att betygsskalan blivit otillräcklig och så missbrukad att den är förlegad, sen länge.

Svårt att recensera något som man inte har. Har ett spel en miljard buggar i den version man Recenserar så måste man ju utgå från det när man skriver recensionen. Man kan ju inte skriva en recension med antagandet att buggarna kommer lösas inom en viss tidsram. Vill spelbolagen inte ha dåliga recensioner och motivera detta med dag 1 patch så får de väl isf se till att recensenterna får recensera den versionen.

Finns ju spel som kan vara totala vrak i 1 eller flera år typ Rome 2. Då kan man ju inte sitta å säga. Spelet har massa buggar men det får 90% även fast det kraschar var 5e minut för de kan ju ha fixat spelet om ett år.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Gott om märkliga tankar i den här tråden. Försvarar ni verkligen buggar eller förespråkar att en spelsida inte skall skriva om en tidig granskning av spelet?

Jag förespråkar att man inte ska basera något på en piratkopia av en betaversion som någon har crackat, alltså ändrat koden i för att kringgå flera säkerhetsfunktioner, internetanslutning mm. Du måste väl ändå förstå att detta påverkar spelets funktionalitet?
Det är som att amputera utan att känna till patientens anatomi.

Avstängd
Skrivet av nidnus:

Tack till författaren för att denne använde han/hon istället för det vedervärdiga hen.

Bara feminister som använder det!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Speciellt vissa spel som aldrig fick vissa risiga buggar fixade, *host* sim city *host*

k3m
Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Speciellt vissa spel som aldrig fick vissa risiga buggar fixade, *host* sim city *host*

det är ett dåligt spel oavsett buggar.

12
Skriv svar