Pokémon Go-utvecklaren bemöter kritiken efter uppdateringen

Robot
Pokémon Go-utvecklaren bemöter kritiken efter uppdateringen

Och Trafikverket tipsar om hur du överlever medan du spelar.

#pokemon-go, #niantic


Medlem
Pokémon Go-utvecklaren bemöter kritiken efter uppdateringen

Va fan är Pokémon GO för något?

Medlem

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Medlem
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

Aldrig hört

Medlem
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

PokemonGo lotto? helt klart gamling

Geeks Gaming

"Riskera inget för spelets skull" Pff amatör! Risk nothing, gain nothing!

Medlem

jaja, nu blir det bara Drowzee, rattata och pidgey ett tag då :/

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Vad är meningen med att ha kvar något som inte gjorde något? Det är ju absolut ingen skillnad på före och efter patchen då exakt lika mycket info visas eftersom det alltid visades 3 fotsteg oberoende av avstånd.

jbx
Medlem
Skrivet av Mcgreag:
Skrivet av Xrick6:

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Vad är meningen med att ha kvar något som inte gjorde något? Det är ju absolut ingen skillnad på före och efter patchen då exakt lika mycket info visas eftersom det alltid visades 3 fotsteg oberoende av avstånd.

Det funkade betydligt bättre innan Sverige och Europa releasen... Sen tror jag att det beror på vart man spelar. I Stockholm funkar stegen klockers.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Mcgreag:
Skrivet av Xrick6:

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Vad är meningen med att ha kvar något som inte gjorde något? Det är ju absolut ingen skillnad på före och efter patchen då exakt lika mycket info visas eftersom det alltid visades 3 fotsteg oberoende av avstånd.

Jag skulle hellre ha något som fungerar ibland än inget alls.

Medlem

Den där "närhetsindikatorn" har ju aldrig fungerat annat än skit för mig. En pokemon kan komma närmare och närmare enligt indikatorn när jag går en gata fram tills den ligger längst fram i listan, när det äntligen buzzar till är det en förbannad Pidgy ett helt jäkla kvarter fram, runt ett hörn inpå en annan gata som ploppar upp. Det undrar jag hur det är möjligt ifall den visade något så när rätt. Dessutom kan jag stå still och en viss pokemon kan förflytta sig från första till sjunde plats på listan...vilket betyder att de små liven måste springa runt utav bara fan.

Det jag undrar är varför det blivit så mycket svårare att fånga in dem.

Medlem
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

Vad fan snackar du om? Poke-vad?!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

Vad fan snackar du om? Poke-vad?!!

Pokémon, är en japansk media-franchise. Pokémon finns bland annat som spel till Nintendos spelkonsoler, TV-serier, långfilmer, samlarkortspel, serietidningar m.m. Fenomenet skapades av Satoshi Tajiri kring 1996. Genom att utnyttja samverkan mellan olika medier kom Pokémon att bli ett kulturellt fenomen under andra halvan av 1990-talet för vissa yngre åldersgrupper och framförallt figuren Pikachu är närmast att betrakta som en global kulturikon. Ordet "Pokémon" är identiskt i både singular och plural. Det är alltså grammatiskt korrekt att säga "en Pokémon" och "många Pokémon", liksom "en Pikachu" och "många Pikachu". Det finns nu 722 olika Pokémon sedan releasen av Pokémonspelen X och Y.

Produkterna skapades av Game Freak åt Nintendo, som noga bevakar de immateriella rättigheterna. Nintendo använder Pokémon som dragplåster för sin Game Boy-plattform men också för Nintendo GameCube, Nintendo DS och Wii.

I Pokémonvärlden finns det ett fåtal djur men de flesta är ersatta av Pokémon. I denna värld är det många ungdomars högsta önskan att bli en Pokémontränare och att fånga in Pokémon, träna dem, delta i strider samt att vinna Pokémon-Ligan. I spelen är spelaren oftast en Pokémontränare. Eftersom vissa Pokémon är kraftfulla används de inte bara av äventyrslystna ungdomar, utan även av onda rollfigurer, som den kriminella organisationen Team Rocket.

Originalet är på japanska och uttydningen av namnet blir "Pocket Monsters" (fickmonster), vilket också de första spelen hette i Japan. När de sedan skulle lanseras i USA fanns redan en produkt registrerad under ett liknande namn. Man använde då istället den förkortning som bland japanska Pokémonspelare hade blivit ett väl använt begrepp, "Pokémon". I Japan finns butiker som specifikt säljer Pokémon.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

Vad fan snackar du om? Poke-vad?!!

Pokémon, är en japansk media-franchise. Pokémon finns bland annat som spel till Nintendos spelkonsoler, TV-serier, långfilmer, samlarkortspel, serietidningar m.m. Fenomenet skapades av Satoshi Tajiri kring 1996. Genom att utnyttja samverkan mellan olika medier kom Pokémon att bli ett kulturellt fenomen under andra halvan av 1990-talet för vissa yngre åldersgrupper och framförallt figuren Pikachu är närmast att betrakta som en global kulturikon. Ordet "Pokémon" är identiskt i både singular och plural. Det är alltså grammatiskt korrekt att säga "en Pokémon" och "många Pokémon", liksom "en Pikachu" och "många Pikachu". Det finns nu 722 olika Pokémon sedan releasen av Pokémonspelen X och Y.

Produkterna skapades av Game Freak åt Nintendo, som noga bevakar de immateriella rättigheterna. Nintendo använder Pokémon som dragplåster för sin Game Boy-plattform men också för Nintendo GameCube, Nintendo DS och Wii.

I Pokémonvärlden finns det ett fåtal djur men de flesta är ersatta av Pokémon. I denna värld är det många ungdomars högsta önskan att bli en Pokémontränare och att fånga in Pokémon, träna dem, delta i strider samt att vinna Pokémon-Ligan. I spelen är spelaren oftast en Pokémontränare. Eftersom vissa Pokémon är kraftfulla används de inte bara av äventyrslystna ungdomar, utan även av onda rollfigurer, som den kriminella organisationen Team Rocket.

Originalet är på japanska och uttydningen av namnet blir "Pocket Monsters" (fickmonster), vilket också de första spelen hette i Japan. När de sedan skulle lanseras i USA fanns redan en produkt registrerad under ett liknande namn. Man använde då istället den förkortning som bland japanska Pokémonspelare hade blivit ett väl använt begrepp, "Pokémon". I Japan finns butiker som specifikt säljer Pokémon.

Vad skulle vi göra utan Wikipedia?....

Inaktiv
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av Slevin:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Achtung:

Va fan är Pokémon GO för något?

Vad fan snackar du om? Poke-vad?!!

Pokémon, är en japansk media-franchise. Pokémon finns bland annat som spel till Nintendos spelkonsoler, TV-serier, långfilmer, samlarkortspel, serietidningar m.m. Fenomenet skapades av Satoshi Tajiri kring 1996. Genom att utnyttja samverkan mellan olika medier kom Pokémon att bli ett kulturellt fenomen under andra halvan av 1990-talet för vissa yngre åldersgrupper och framförallt figuren Pikachu är närmast att betrakta som en global kulturikon. Ordet "Pokémon" är identiskt i både singular och plural. Det är alltså grammatiskt korrekt att säga "en Pokémon" och "många Pokémon", liksom "en Pikachu" och "många Pikachu". Det finns nu 722 olika Pokémon sedan releasen av Pokémonspelen X och Y.

Produkterna skapades av Game Freak åt Nintendo, som noga bevakar de immateriella rättigheterna. Nintendo använder Pokémon som dragplåster för sin Game Boy-plattform men också för Nintendo GameCube, Nintendo DS och Wii.

I Pokémonvärlden finns det ett fåtal djur men de flesta är ersatta av Pokémon. I denna värld är det många ungdomars högsta önskan att bli en Pokémontränare och att fånga in Pokémon, träna dem, delta i strider samt att vinna Pokémon-Ligan. I spelen är spelaren oftast en Pokémontränare. Eftersom vissa Pokémon är kraftfulla används de inte bara av äventyrslystna ungdomar, utan även av onda rollfigurer, som den kriminella organisationen Team Rocket.

Originalet är på japanska och uttydningen av namnet blir "Pocket Monsters" (fickmonster), vilket också de första spelen hette i Japan. När de sedan skulle lanseras i USA fanns redan en produkt registrerad under ett liknande namn. Man använde då istället den förkortning som bland japanska Pokémonspelare hade blivit ett väl använt begrepp, "Pokémon". I Japan finns butiker som specifikt säljer Pokémon.

Vad skulle vi göra utan Wikipedia?....

Hur visste du det? Jag redigerade så bra så det borde ha varit omöjligt att upptäcka..

Medlem
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av Mcgreag:
Skrivet av Xrick6:

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Vad är meningen med att ha kvar något som inte gjorde något? Det är ju absolut ingen skillnad på före och efter patchen då exakt lika mycket info visas eftersom det alltid visades 3 fotsteg oberoende av avstånd.

Jag skulle hellre ha något som fungerar ibland än inget alls.

Håller med. Den hade kunnat ligga kvar lika gärna, gör ju inte direkt någon skada. Personligen har jag aldrig sett den fungera, jag bor i Göteborg och kör Android. Är nu level 22 och har aldrig någonsin sett något annat än 3 footprints, så vet inte varför folk ens klagar över den. Men låter ju som om den fungerar för vissa. Så ja, de kunde lika gärna låtit den vara kvar.

Förmodligen ville de "tjäna" lite good will genom att ta ner skiten efter så mycket klagomål, synd bara att de inte riktigt påpekade tillräckligt noga att det var för att fixa något mycket bättre.

Medlem

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

FML
Medlem

Har man rätt att klaga på nåt som är gratis? Love it or leave it

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

Folk gnäller på att utvecklarna istället för att fixa sin trasiga funktion gick hårt ut och stängde ner tredjepartsapplikationer som var fullt fungerande ersättare. Taggarna utåt-attityden går av förklarliga skäl inte hem hos alla.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Har man rätt att klaga på nåt som är gratis? Love it or leave it

Det är ingen välgörenhet, spelet bygger på att användare förr eller senare betalar något för det, vilket de bör. Helvetet lär frysa till is och anordna "Disney på skridskor" innan jag kommer köpa något sketet "Best Buy!" för 1200 kr dock, oavsett spel.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

Folk gnäller på att utvecklarna istället för att fixa sin trasiga funktion gick hårt ut och stängde ner tredjepartsapplikationer som var fullt fungerande ersättare. Taggarna utåt-attityden går av förklarliga skäl inte hem hos alla.

Tredjepartapplikationen är ingenting likt den som finns i appen, så jämförelsen är inte densamma.

Att få redan på vad som är i närheten dig just nu. eller ta reda på vart alla olika pokemons spawnar. ganska stor skillnad.

FML
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kentxy:

Har man rätt att klaga på nåt som är gratis? Love it or leave it

Det är ingen välgörenhet, spelet bygger på att användare förr eller senare betalar något för det, vilket de bör. Helvetet lär frysa till is och anordna "Disney på skridskor" innan jag kommer köpa något sketet "Best Buy!" för 1200 kr dock, oavsett spel.

Tror man inte behöver spendera ett skit, bara om du vill avancera snabbare. Men jag är inte så insatt

Inaktiv

Fy, för den lede! Att det ska vara på detta viset!!?

Inaktiv

Likväl med fötters avtryck överallt?? No thank u very much!! Bra jobbat, my man or woman.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

Folk gnäller på att utvecklarna istället för att fixa sin trasiga funktion gick hårt ut och stängde ner tredjepartsapplikationer som var fullt fungerande ersättare. Taggarna utåt-attityden går av förklarliga skäl inte hem hos alla.

Tredjepartapplikationen är ingenting likt den som finns i appen, så jämförelsen är inte densamma.

Att få redan på vad som är i närheten dig just nu. eller ta reda på vart alla olika pokemons spawnar. ganska stor skillnad.

Det fanns flera olika applikationer, inte bara en. Och du missade min poäng. Poängen är att utvecklarnas attityd inte faller folk i smaken. Jag kan förtydliga: istället för att fixa sin egen skit gick de ut och stängde ner externa alternativ som var fullt fungerande - samtidigt som de helt och hållet plockade bort sin egen. Två steg bakåt och inte ens ett försök till att gå framåt. Ovanpå detta så har kommunkationen utåt varit icke-existerande, samtidigt som utvecklaren av en av de populärare applikationerna har varit väldigt öppen och tillmötesgående med sina användare. I mångas ögon ser det ut som att utvecklarna lägger mer krut på att förstöra för spelarna än att göra saker bättre. Huruvida det är fusk eller inte spelar ingen roll i sammanhanget - utvecklarna får sig själva att se ut som as genom att bete sig illa.

Jag har själv inte använt någon av tjänsterna, eftersom jag inte är tävlings- eller grind-inriktad nog att bry mig om exakt vad jag får tag i. Men jag tycker ändå att det luktar bränt när jag läser om hur företaget beter sig och hur det påverkar fansen.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

Folk gnäller på att utvecklarna istället för att fixa sin trasiga funktion gick hårt ut och stängde ner tredjepartsapplikationer som var fullt fungerande ersättare. Taggarna utåt-attityden går av förklarliga skäl inte hem hos alla.

Tredjeparts-användandet belastade Niantics servrar och är en del i varför spelet blivit oroligt.

Medlem
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha folk alltså, Gnäller på att de inte kan gå in på hemsida och leta upp den pokemon de vill ha och gå dit.

Fan nu kan de ju inte fuska längre utan måste faktiskt röra på sig lite och utforska för att hitta det de vill ha.

Folk gnäller på att utvecklarna istället för att fixa sin trasiga funktion gick hårt ut och stängde ner tredjepartsapplikationer som var fullt fungerande ersättare. Taggarna utåt-attityden går av förklarliga skäl inte hem hos alla.

Tredjeparts-användandet belastade Niantics servrar och är en del i varför spelet blivit oroligt.

Visst är det så och det är en väldigt god anledning till att strypa åtkomsten som externa tjänster får. Men det som upprör många är sättet de går tillväga på - inte varför de gör som de gör. Jag kan lova dig att det inte hade blivit någon shitstorm om de släppt en uppdatering där deras egen funktion fungerade, istället för att de bara tagit bort alla funktioner - både egna och externa lösningar.

Medlem

Jag hoppas att de fixar en funktion där man får en hygglig idé om var Pokemonen är. Jag var ute och jagade med sonen och vi såg en "legendarisk pokemon" (hans ord) men vi kunde inte hitta den. Han var något... upprörd om man säger så.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av Mcgreag:
Skrivet av Xrick6:

Varför inte ha kvar fotspåren tills de har gjort klart ersättningen?

Vad är meningen med att ha kvar något som inte gjorde något? Det är ju absolut ingen skillnad på före och efter patchen då exakt lika mycket info visas eftersom det alltid visades 3 fotsteg oberoende av avstånd.

Jag skulle hellre ha något som fungerar ibland än inget alls.

Jao jag har sparat min trasiga klocka, den går iaf rätt 2 gånger per dygn...

Medlem

Så de tänker inte ge någon respons på varför de har gjort Pokémons så mycket svårare att fånga utan att ens bry sig om att nämnda detta i några patch notes?

12
Skriv svar