Quantum Break släpps på Steam
Innan ni köper:
Haha fy fan!
Ska bli intressant och se om det blir spelbart när det inte körs via windows store. Just nu verkar det som att PC versionen körs via en Xbox1 simulator.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
faaan va intressant! skitbra ju nu kanske man kan köpa det till en bra penning! inte 700 som på Stroe
Tog inte lång tid för Alan Wake att gå ner i pris. Köpte det på GoG och det dröjde inte lång tid efter det innan spelet fanns med i HB, där även American Nightmare ingick. Jag tror det kommer bli samma sak med QB, det kommer nog inte dröja länge innan det går att köpa för ett överkomligt pris.
Edit: Gjorde en sökning och det verkar som det endast tog tre månader innan Alan Wake hade en 50% rea på GoG. Mitt råd är att vänta för jag misstänker att QB kommer sälja ännu sämre än Alan Wake gjorde när det lanserades på PC.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Var inte Rise of the Tomb Raider sämre via Windows Store jämfört med Steam?
Det saknades vissa funktioner i API:erna, men det är en helt annan diskussion. Forza Apex kör kanon.
What, min text försvann och jag hade skrivit massor av helt lysande saker.
Samma hände mig wtf
Har hänt mig ett par gånger. Mitt råd är att kopiera texten innan ni postar era inlägg. Det kan även fungera att trycka på vänster pil (Chrome) då detta kan ha sparats i läsarens historik)
Nice, men spelet verkar inte optimerat för PC.
Kanske inte helt oväntat, tror Remedy har lite iallafall att påverka Microsoft. Alan Wake kom också till slut trots allt.
Blir väl ett köp i framtiden, är kanske inte deras bästa spel men det duger säkert bara de patchar lite mer.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Ska bli intressant och se om det blir spelbart när det inte körs via windows store. Just nu verkar det som att PC versionen körs via en Xbox1 simulator.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Det kan tex fungera bättre om spelet inte tvingas köras i borderless fullscreen. Vissa spel har jag märkt knappt funkar vettigt när man kör i det läget, vissa tappar några fps, medans vissa fungerar helt okej. Speciellt minneskrävande spel som just Quantum Break är kan få grova problem. Kan även finnas andra orsaker också som ställer till massa extra bekymmer.
Att Batman var fullständigt skit det ansvaret ligger nog främst på Warner Bros. Interactive Entertainment, som outsourca pc portningen till en alldeles för liten och oerfaren studio.
Skulle tippa på att huvudansvaret för Quantum Break fiaskot även i det här fallet ligger på utgivaren, dvs Microsoft.
Sen är det klart att Remedy har sitt ansvar men jag tvivlar på att de fick den tid de behövde för att leverera sitt första xbox1 spel och samtidigt skapa en bra PC version, som dessutom ska vara bland det första spelet som ska köras på en ny platform med massa nya restruktioner som kan ställa till med oväntade bekymmer.
Men visst det kan också vara så att de lovade för mycket som de inte kunde hålla. Oavsett vad, Microsoft precis som Warner Bros borde aldrig ha tillåtit att något så dåligt fick säljas överhuvudtaget.
Ska bli intressant och se om det blir spelbart när det inte körs via windows store. Just nu verkar det som att PC versionen körs via en Xbox1 simulator.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Det kan tex fungera bättre om spelet inte tvingas köras i borderless fullscreen. Vissa spel har jag märkt knappt funkar vettigt när man kör i det läget, vissa tappar några fps, medans vissa fungerar helt okej. Speciellt minneskrävande spel som just Quantum Break är kan få grova problem. Kan även finnas andra orsaker också som ställer till massa extra bekymmer.
Att Batman var fullständigt skit det ansvaret ligger nog främst på Warner Bros. Interactive Entertainment, som outsourca pc portningen till en alldeles för liten och oerfaren studio.
Skulle tippa på att huvudansvaret för Quantum Break fiaskot även i det här fallet ligger på utgivaren, dvs Microsoft.
Sen är det klart att Remedy har sitt ansvar men jag tvivlar på att de fick den tid de behövde för att leverera sitt första xbox1 spel och samtidigt skapa en bra PC version, som dessutom ska vara bland det första spelet som ska köras på en ny platform med massa nya restruktioner som kan ställa till med oväntade bekymmer.
Men visst det kan också vara så att de lovade för mycket som de inte kunde hålla. Oavsett vad, Microsoft precis som Warner Bros borde aldrig ha tillåtit att något så dåligt fick säljas överhuvudtaget.
I DX12 kör man inte vanlig borderless (windowed) så som du tänker, det är en annan teknik helt och hållet. Full screen exclusive är gammalt och förlegat.
Iflip immediate har noll latency med v-sync avstängt, det stödjer g-sync och freesync och du kan fortfarande köra och hoppa mellan applikationer utan störningar i skärmen. Finns ingen anledning att låsa skärmen till en applikation.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Var inte Rise of the Tomb Raider sämre via Windows Store jämfört med Steam?
Det saknades vissa funktioner i API:erna, men det är en helt annan diskussion. Forza Apex kör kanon.
Turn 10 är ju dock sjukt jävla duktiga på att optimera sina spel bra. De har alltid lagt fokus på konstant flyt sedan Forza 2.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Ska bli intressant och se om det blir spelbart när det inte körs via windows store. Just nu verkar det som att PC versionen körs via en Xbox1 simulator.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Det kan tex fungera bättre om spelet inte tvingas köras i borderless fullscreen. Vissa spel har jag märkt knappt funkar vettigt när man kör i det läget, vissa tappar några fps, medans vissa fungerar helt okej. Speciellt minneskrävande spel som just Quantum Break är kan få grova problem. Kan även finnas andra orsaker också som ställer till massa extra bekymmer.
Att Batman var fullständigt skit det ansvaret ligger nog främst på Warner Bros. Interactive Entertainment, som outsourca pc portningen till en alldeles för liten och oerfaren studio.
Skulle tippa på att huvudansvaret för Quantum Break fiaskot även i det här fallet ligger på utgivaren, dvs Microsoft.
Sen är det klart att Remedy har sitt ansvar men jag tvivlar på att de fick den tid de behövde för att leverera sitt första xbox1 spel och samtidigt skapa en bra PC version, som dessutom ska vara bland det första spelet som ska köras på en ny platform med massa nya restruktioner som kan ställa till med oväntade bekymmer.
Men visst det kan också vara så att de lovade för mycket som de inte kunde hålla. Oavsett vad, Microsoft precis som Warner Bros borde aldrig ha tillåtit att något så dåligt fick säljas överhuvudtaget.
I DX12 kör man inte vanlig borderless (windowed) så som du tänker, det är en annan teknik helt och hållet. Full screen exclusive är gammalt och förlegat.
Iflip immediate har noll latency med v-sync avstängt, det stödjer g-sync och freesync och du kan fortfarande köra och hoppa mellan applikationer utan störningar i skärmen. Finns ingen anledning att låsa skärmen till en applikation.
Förlegat? Många föredrar riktig fullscreen framför den som finns i Windows 10. Det beror på att riktig Fullsreen ges mer resurser än Borderless och personligen vill jag att spel jag kör i Fullscreen ska få tillgång till så mycket som möjligt av datorns kapacitet.
Ska bli intressant och se om det blir spelbart när det inte körs via windows store. Just nu verkar det som att PC versionen körs via en Xbox1 simulator.
Det finns inget som kör via WinStore. Butiken har inget med saken att göra. Är det Steams fel att Batman var fullständig skit?
Det kan tex fungera bättre om spelet inte tvingas köras i borderless fullscreen. Vissa spel har jag märkt knappt funkar vettigt när man kör i det läget, vissa tappar några fps, medans vissa fungerar helt okej. Speciellt minneskrävande spel som just Quantum Break är kan få grova problem. Kan även finnas andra orsaker också som ställer till massa extra bekymmer.
Att Batman var fullständigt skit det ansvaret ligger nog främst på Warner Bros. Interactive Entertainment, som outsourca pc portningen till en alldeles för liten och oerfaren studio.
Skulle tippa på att huvudansvaret för Quantum Break fiaskot även i det här fallet ligger på utgivaren, dvs Microsoft.
Sen är det klart att Remedy har sitt ansvar men jag tvivlar på att de fick den tid de behövde för att leverera sitt första xbox1 spel och samtidigt skapa en bra PC version, som dessutom ska vara bland det första spelet som ska köras på en ny platform med massa nya restruktioner som kan ställa till med oväntade bekymmer.
Men visst det kan också vara så att de lovade för mycket som de inte kunde hålla. Oavsett vad, Microsoft precis som Warner Bros borde aldrig ha tillåtit att något så dåligt fick säljas överhuvudtaget.
I DX12 kör man inte vanlig borderless (windowed) så som du tänker, det är en annan teknik helt och hållet. Full screen exclusive är gammalt och förlegat.
Iflip immediate har noll latency med v-sync avstängt, det stödjer g-sync och freesync och du kan fortfarande köra och hoppa mellan applikationer utan störningar i skärmen. Finns ingen anledning att låsa skärmen till en applikation.
Förlegat? Många föredrar riktig fullscreen framför den som finns i Windows 10. Det beror på att riktig Fullsreen ges mer resurser än Borderless och personligen vill jag att spel jag kör i Fullscreen ska få tillgång till så mycket som möjligt av datorns kapacitet.
Vad får dig att tro att iFlip Immediate drar mer resurser? Iflip Immediate har ersatt fullscreen flipping i DX12, så det finns inget sätt för dig att jämföra.
Om det skulle visa sig att Steam-versionen är bättre på något sätt (förutom att den fungerar på fler operativsystem) så kommer det vara rätt många som kommer känna sig grundlurade efter att ha betalat 600+ kr på Windows Store..
Nu har det troligen sålt rätt uselt på Windows Store så det kanske inte är så många ändå...