Master of Orion lämnar early access-träsket inom kort

Robot
Master of Orion lämnar early access-träsket inom kort

Den moderna 4X-strategin har fått ett releasedatum.

#master-of-orion, #ngd-studios


Medlem
Master of Orion lämnar early access-träsket inom kort

Svårt att se några förbättringar jämför med MOO2 - förutom grafiken. Det räcker inte.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Svårt att se några förbättringar jämför med MOO2 - förutom grafiken. Det räcker inte.

Tekniskt är det ju bättre grafiskt, men estetiskt tycker jag (subjektivt) tycker jag det är sämre.

Jag håller Moo2 som alla tiders bästa spel i genren scifi-4x / grand strategy. Så jag köpte så klart early access, förväntade mig något som åtminstone lovade kvalitet i framtiden. Men blev bittert besviken. Använder man titeln från ett gammalt spel så är väl förväntningarna från konsumenterna att man skall hålla sig nära ursprungsspelet, eller hur? Det fanns ju faktiskt anledningar att spelet fortfarande har en stor skara fans som spelar det hängivet.
Förutom tematiska likheter så tyckte jag att detta spel hade mycket litet att göra med moo2. Varken spelmekaniken eller atmosfären man rimligen borde kunna förvänta sig fanns där.
Det är förvisso ett tag sedan jag testade och följde det på youtube, så man kanske försiktigt kan hoppas på de tagit tidig kritik till hjärtat och gjort flera helomvändingar i designen...

Medlem

Moo2 finns på gog, och det duger åt mig.

1
Skriv svar