EA:s Patrik Söderlund exalterad inför PS Neo och Project Scorpio

Robot
EA:s Patrik Söderlund exalterad inför PS Neo och Project Scorpio

"När du gör spel vill du alltid ha mer kraft".


Medlem
EA:s Patrik Söderlund exalterad inför PS Neo och Project Scorpio

Jag saknar innovation inom AI, det är ett område som har stagnerat lite för mycket till skillnad mot de andra områdena.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag saknar innovation inom AI, det är ett område som har stagnerat lite för mycket till skillnad mot de andra områdena.

Mera high quality pixels! Mindre AI!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag vill ha rymdstrider. Kan vi få det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk

Hur kan man vara exalterad över lite snabbare konsoler? PC...?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så.. Ps4 och xbone kommer att dra ner för neo och scorpio, som i sin tur kommer dra ner för pc?

Medlem
Skrivet av freakball:

Så.. Ps4 och xbone kommer att dra ner för neo och scorpio, som i sin tur kommer dra ner för pc?

2013

2016

Tja om man nu inte gör krävande exlusiva AAA-spel till PC då, men det finns ju inga pengar i det har jag hör av "experter" på nätet...

Medlem

tyvärr så används bara extra kraft till grafiken och inget till ai. fiender är lika puckade som de var till första xbox eller ps1. grafik säljer spel och inte ai. den krassa verkligheten.

Medlem

"EA:s Patrik Söderlund exalterad inför PS Neo och Project Scorpio"

"Good for him"

Avstängd

Jag ska inte håna som alla andra.

Jag är spänd inför nästa år med inte bara Scorpio och Neo utan Nintendo NX också.

Medlem

Jag trodde att han skulle vara lätt uttråkad.

Nej men, affärsklyschor åsido, det känns som en bra grej för de som älskar konsoller på ett sätt, men en oroande utveckling för de som bryr sig om att kritisera vad som säljs till en.

Kan vara ogrundat på den sista punkten men det är ju inte alltför långsökt att det skulle bli fler och fler uppgraderingar (samt spel som kräver dem för prestanda), så att det står ännu mer glasklart är att det man betalar för är en PC med färre funktioner som möjligen är litet smidigare i soffan.

Medlem

Han har ju massor av PCs med kraft att fixa för, men nä.

Medlem

Blir väl samma sak som det är nu då, bara att det finns något i mellan Pc och konsol

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag saknar innovation inom AI, det är ett område som har stagnerat lite för mycket till skillnad mot de andra områdena.

Om du menar scripts som får en NPC att se ut som den uppför sig som en spelare, så, ja, det läggs alldeles för lite tid på att göra dem subtila.

Om du menar AI så finns det inte än.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar