USA vs. Kina, Googlewars! Who will win? place your bets!

Medlem

Ang SD debatten så säger det sig självt att i ett land där det ska råda "demokrati" & "yttrandefrihet" så ska inte ett parties hemsida kunnas stänga ner bara sådär som det hände med SD.

Vidare kan man även kolla på hur både media och de etbalerade partierna behandlat SD för att se hur det står till med yttrandefriheten.

Förövrigt har jag svårt att se någon yttrandefrihet i hur folk blir sparkade från jobb när de inte har politiskt korrekta åsikter(http://sv.metapedia.org/wiki/Politisk_korrekthet).

HMF är även det ett tecken på att det inte finns någon yttrandefrihet eller likhet inför lagen för den delen. Allt från invandrare tom sexuella läggningar(hur nu det blir en folkgrupp?) och även STATER om Israel infattas av den lagen. Men INTE svenskar.

Medlem

RKU fick indaget aktivitetsstöd eller vad det nu kallas, eftersom deras rörelse inte är "demokratiskt främjande".

Ett solklart fall av myndigheter som försöker tysta icke-PK organisationer.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Kamp/

Menar du när han sa "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer våldtas av invandrarhorder"?

Exakt. Han citerade den där meningen i ett tal.
Mig veterligt ska man inte kunna dömmas för att citera någonting. För övrigt finns det ingeting i den där meningen som skulle ens kunna klassas som HMF.

Seriöst? Du ser ingenting i den meningen som kan klassas som HMF?

Tala om för mig vad som är HMF i det där uttalandet. Att han mår illa av att svenska tjejer våldtas av invandrare? Är det HMF?

Nej, däremot att han insinuerar att invandrare skulle vara speciellt benägna att våldta Svenska tjejer.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Kamp/

Menar du när han sa "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer våldtas av invandrarhorder"?

Exakt. Han citerade den där meningen i ett tal.
Mig veterligt ska man inte kunna dömmas för att citera någonting. För övrigt finns det ingeting i den där meningen som skulle ens kunna klassas som HMF.

Seriöst? Du ser ingenting i den meningen som kan klassas som HMF?

Tala om för mig vad som är HMF i det där uttalandet. Att han mår illa av att svenska tjejer våldtas av invandrare? Är det HMF?

Nej, däremot att han insinuerar att invandrare skulle vara speciellt benägna att våldta Svenska tjejer.

Jasså? Hur kan du tolka det så?
Faktum är ju att det är sant ändå. Ska sanning straffas med fängelse?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Jasså? Hur kan du tolka det så?
Faktum är ju att det är sant ändå. Ska sanning straffas med fängelse?

Det är bara att följa din inläggshistorik.
Även om du själv inte är medveten om det, så är mönstret som framträder ganska svårt att tolka på andra sätt än vad som redan antytts.

Och när man sedan adderar ihop det med te.x länken till ASF(som ju drivs av en fd framstående medlem av Nationaldemokraterna) och ditt inlägg i musik-tråden som pekade till en hyllningslåt till en numera dömd nationaldemokrat (eller nazist, mer känt som)..så ja, då är det svårt att göra någon annan tolkning.

ASF(Aktion för Sverige-länk)
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=85315&page=15#post_12512...

ND hyllningslåt.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=91419&page=1#post_125123...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nu läste du nog fel Nestor. Jag frågade hur kan kunde få citatet till HMF. Tråden handlar inte om mig eller mina åsikter eller personers oförmåga att se saker inte bara i svart & vitt.

Jag har tydligt förklarat förut vart jag står politiskt och har inga planer på att göra det igen. Sedan får väl du tolka det som du vill. Om du anser att jag blir kommunist för att lyssna på Rise Against.. Visst, upp till dig.

Medlem

Uttalandet utpekar impliclt att invandrare är mer benägna att våldta är normen.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Detta var intressant.. USA/Hillary Clinton tjatar på Kina att acceptera eventuella sanktioner mot Iran..

Yo China.. plz.. or.. or.. we not buy chinese toys..

Skrivet av MSNBC:

U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton warned China on Friday it risks diplomatic isolation and disruption to its energy supplies unless it helps keep Iran from developing nuclear weapons.

Speaking in Paris, Clinton said she and others who support additional sanctions on Iran for refusing to prove it has peaceful nuclear intentions are lobbying China to back new U.N. penalties on the Iranian government.

She said she understood China's reluctance to impose new penalties on Iran, its third-largest supplier of oil.
Story continues below ↓advertisement | your ad here

But she stressed that a nuclear-armed Iran would destabilize the Persian Gulf and imperil oil shipments China gets from other Muslim states in the region.

Källa:
[http://www.msnbc.msn.com/id/35145389/ns/world_news-mideastn_a...]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Låt inte den här tråden bli hijackad av trädkramare.

Utvecklingen i relationen mellan Kina och USA kommer bli väldigt intressant att följa. Kina som antagligen anser att de bör ha en större ställning i världen än vad de tilldelas av "väst". Och USA som försöker försvara sin ställning med näbbar och klor.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nestor:

Uttalandet utpekar impliclt att invandrare är mer benägna att våldta är normen.

Jasså? Jag tycker mig läsa att han är trött på att våra svenska tjejer blir våldtagna av invandrare?
Men det är väl HMF och säga det?

Invandare toppa förövrigt listan som gärningsmänn när det gäller våldtäkt bla.

Är det HMF att säga sanningen isåfall?

Medlem

Mitt sista OT-inlägg i tråden, vill du diskutera vidare får du starta en ny tråd om HMF ocgh yttrandefriheten.

Han utpekar invandrare som klandervärda. Enligt svensk lagstiftning faller det under HMF.
Vill du fortsätta diskutera detta så får du starta en ny tråd. Jag väntar tålmodigt på det.

För att svara på din fråga är svaret ja, det är ett brott att säga "sanningen" i det här fallet.
Jobbigt va?

För att röra sig tillbaka till Topic.
Det är intressant att Kina är så förbannade för att USA säljer shitloads med vapen till Taiwan.

Jag undrar om inte det beror på att den kinesiska ledningen ser Taiwan som en "spegel" av sitt eget land om man hade valt att inte följa den kommunistiska vägen.

Jag skulle tippa att kommunistpartiet helt enkelt inte vill att de egna medborgarna ska få en poslitiv bild av hur det de facto ser ut i Taiwan.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Hets mot folkgrupp - lagen är imo lite väl fånig.
Allt som inte passar normen/staten är förbjudet. imo lite halvfel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Nestor:

Uttalandet utpekar impliclt att invandrare är mer benägna att våldta är normen.

Jasså? Jag tycker mig läsa att han är trött på att våra svenska tjejer blir våldtagna av invandrare?
Men det är väl HMF och säga det?

Invandare toppa förövrigt listan som gärningsmänn när det gäller våldtäkt bla.

Är det HMF att säga sanningen isåfall?

I swe fungerar det så att råkar man säga nått som är negativt som rör invadring så åker man på stryk direkt. Oavsett om det är nån sanning i det man har sagt. Konstiga ja visst, men så funkar det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Kamp/

Menar du när han sa "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer våldtas av invandrarhorder"?

Exakt. Han citerade den där meningen i ett tal.
Mig veterligt ska man inte kunna dömmas för att citera någonting. För övrigt finns det ingeting i den där meningen som skulle ens kunna klassas som HMF.

Seriöst? Du ser ingenting i den meningen som kan klassas som HMF?

Tala om för mig vad som är HMF i det där uttalandet. Att han mår illa av att svenska tjejer våldtas av invandrare? Är det HMF?

Nej, däremot att han insinuerar att invandrare skulle vara speciellt benägna att våldta Svenska tjejer.

Jasså? Hur kan du tolka det så?
Faktum är ju att det är sant ändå. Ska sanning straffas med fängelse?

haha, oh wow. Sluta trolla kamp, annars vi måste dra fram stora antitroll-vispen.

Medlem

Kina kommer inte bli ett reelt militärt hot mot USA på väldigt länge.
Räcker med att titta på Kinas nukleära andaslagsförmåga.
Skulle tippa 30-50 år innan Kina kan matcha USA.

Värre är det för ryssarna.
Det är inte en slump att mycket av ryssarnas nuvarande ernoma upprustning kretsar kring strategiska vapensystem.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Amerikanarna får skylla sig själva för att de lägger näsan i blöt, både i tid och otid.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Värre är det för ryssarna.
Det är inte en slump att mycket av ryssarnas nuvarande ernoma upprustning kretsar kring strategiska vapensystem.

Ryssarna lider av en släng sovjet-nostalgi just nu, och på toppen av det så känner de sig trängda av ett växande EU och ett allt mer närgånget NATO.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Amerikanarna får skylla sig själva för att de lägger näsan i blöt, både i tid och otid.

Och det gör inte stormakterna Kina och Ryssland?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Kamp/

Menar du när han sa "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer våldtas av invandrarhorder"?

Exakt. Han citerade den där meningen i ett tal.
Mig veterligt ska man inte kunna dömmas för att citera någonting. För övrigt finns det ingeting i den där meningen som skulle ens kunna klassas som HMF.

Seriöst? Du ser ingenting i den meningen som kan klassas som HMF?

Tala om för mig vad som är HMF i det där uttalandet. Att han mår illa av att svenska tjejer våldtas av invandrare? Är det HMF?

Nej, däremot att han insinuerar att invandrare skulle vara speciellt benägna att våldta Svenska tjejer.

Jasså? Hur kan du tolka det så?
Faktum är ju att det är sant ändå. Ska sanning straffas med fängelse?

haha, oh wow. Sluta trolla kamp, annars vi måste dra fram stora antitroll-vispen.

Wow! Vilken bra moderation ni har här på sidan..
Att folk öppet kommer med påhopp är helt okej.
Men när jag säger en sak som absolut sticker ut ska jag öppet bli varnad för trollning..?

Åsikter är tydligen värre än personangrepp här.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av mullins:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Kamp/

Menar du när han sa "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer våldtas av invandrarhorder"?

Exakt. Han citerade den där meningen i ett tal.
Mig veterligt ska man inte kunna dömmas för att citera någonting. För övrigt finns det ingeting i den där meningen som skulle ens kunna klassas som HMF.

Seriöst? Du ser ingenting i den meningen som kan klassas som HMF?

Tala om för mig vad som är HMF i det där uttalandet. Att han mår illa av att svenska tjejer våldtas av invandrare? Är det HMF?

Nej, däremot att han insinuerar att invandrare skulle vara speciellt benägna att våldta Svenska tjejer.

Jasså? Hur kan du tolka det så?
Faktum är ju att det är sant ändå. Ska sanning straffas med fängelse?

haha, oh wow. Sluta trolla kamp, annars vi måste dra fram stora antitroll-vispen.

Wow! Vilken bra moderation ni har här på sidan..
Att folk öppet kommer med påhopp är helt okej.
Men när jag säger en sak som absolut sticker ut ska jag öppet bli varnad för trollning..?

Åsikter är tydligen värre än personangrepp här.

EHm, nej. Back on track people.

MFC
Medlem

Nästa G7 möte kommer att bli intressant. Kina kommer att pressas att släppa sin valuta fri. Idag är den knuten till dollarn och ganska lågt värderad för att gynna exporten. Om och när dom släpper den kommer vi se intressanta saker!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Red_warning:

Amerikanarna får skylla sig själva för att de lägger näsan i blöt, både i tid och otid.

Och det gör inte stormakterna Kina och Ryssland?

Inte i samma grad.


signatur

Metal is best served heavy.

MFC
Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Red_warning:

Amerikanarna får skylla sig själva för att de lägger näsan i blöt, både i tid och otid.

Och det gör inte stormakterna Kina och Ryssland?

Inte i samma grad.

Det går inte att mäta, m.a.o går det inte att säga att USA gör det mer än Kina eller Ryssland. Jag skulle vilja påstå att Kina har väletablerade nätverk och källor för information och spionage som väl matchar USAs förmåga. Ryssland är jag lite mer tveksam om men återigen, det går inte att mäta.

De kommande 10-15 åren kommer att bli en prövning, inte bara för USA, Kina eller Ryssland utan för hela det mänskliga släktet oavsett vem som spionerar på vem och vilka konflikter som bedrivs.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

De kommande 10-15 åren kommer att bli en prövning, inte bara för USA, Kina eller Ryssland utan för hela det mänskliga släktet oavsett vem som spionerar på vem och vilka konflikter som bedrivs.

Så har man sagt i alla tider, det är lätt att överskatta vikten av tiden man lever i. Maktkamper har alltid funnits och kommer sannolikt alltid att finnas. Någon kanske då säger att vi nu har kärnvapen, men trots ett kärnvapenkrig skulle delar av mänskligheten överleva - om än under andra förhållanden.

En prövning för USA, Kina och Ryssland, visst. För hela mänskligheten? Njaa.

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

De kommande 10-15 åren kommer att bli en prövning, inte bara för USA, Kina eller Ryssland utan för hela det mänskliga släktet oavsett vem som spionerar på vem och vilka konflikter som bedrivs.

Så har man sagt i alla tider, det är lätt att överskatta vikten av tiden man lever i. Maktkamper har alltid funnits och kommer sannolikt alltid att finnas. Någon kanske då säger att vi nu har kärnvapen, men trots ett kärnvapenkrig skulle delar av mänskligheten överleva - om än under andra förhållanden.

En prövning för USA, Kina och Ryssland, visst. För hela mänskligheten? Njaa.

Människor kommer alltid hitta ett sätt att "leva vidare" MEN vad jag syftar på är att vi kommer att se förändringar äga rum som är omdanande för de flesta på planeten. Världen som vi känner till den är på väg att förändras radikalt sett ur hur samhället är uppbyggt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Här är en nyhet som inte får den uppmärksamhet den förtjänar. Kina köper kol från Australien värt $60 miljarder dollar. Det handlar om totalt 30 miljoner ton kol per år under 20 år.

Skrivet av The Age, Business Day:

Resourcehouse executive director Phil McNamara, in the statement, said: "The contract with CPI was to supply 30 million tonnes per annum (MTPA) for approximately $US3 billion ($A3.47 billion) per annum over 20 years".

Putting aside political differences to stand alongside Queensland Premier Anna Bligh to announce the deal, Mr Palmer told reporters in Brisbane on Saturday it would create thousands of jobs in Queensland and most likely restore the state's AAA credit rating.

The coal will be mined from the Galilee Basin region near Alpha, west of Emerald. A private 495-kilometre rail line will be built and new jetties and ports erected at Abbott Point, near Bowen.

Källa:
[http://news.theage.com.au/breaking-news-business/china-to-buy...]

Kina har redan skrivit avtal med Chile (koppar), Afrika (sädeslag och metaller) och nu ett jätteavtal med Australien om att köpa kol. Jag hörde dessutom att Södra Skogsägarna (Cell) här i Sverige ökat sin omsättning kraftigt tack vare Kina under 2009 (LOL). Kina dammsuger hela planeten efter råvaror bokstavligen talat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Ouch!

Skrivet av Zero Hedge:

It appears that this time China's posturing is for real. Following up on our earlier post that Chinese military officials want to "punish" America by selling Treasuries, Asia Times Online is reporting that an explicit directive by the Chinese government has notified reserve managers to sell all risky US assets, including asset backed and corporates, and just hold on to explicitly guaranteed Treasuries and Agency debt. And from following TIC data we know that China's enthusiasm for MBS/Agencies over the past year has been matched solely by that of one Bill Gross.

[http://www.zerohedge.com/article/china-dumping-begins-reserve...]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag gillar Goojje mer än Google.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag gillar Goojje mer än Google.

Visar ju åter igen hur Kina har noll respekt för någon. Men så fort nån talar illa om Kina då jävlar!

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av bjosarn:

Jag gillar Goojje mer än Google.

Visar ju åter igen hur Kina har noll respekt för någon. Men så fort nån talar illa om Kina då jävlar!

Kina har fått höra rätt länge vad omvärlden tycker om deras förtryck...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

123
Skriv svar