Sundsvallsföretag instiftar Pokémon Go-stipendium

Robot
Sundsvallsföretag instiftar Pokémon Go-stipendium

Vill du ha 30 000 för att "utveckla ditt spelande"?

#pokemon-go


Medlem
Sundsvallsföretag instiftar Pokémon Go-stipendium

Varför?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oskmos:

Varför?

Gotta catch'em all!


signatur
Medlem

Kommer man var man vill för 30.000? Räknas Australien och USA?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Ungefär som vissa kurser på högskolan som heter Harry Potters värld. Vet inte riktigt vad det ska ge för anställning? Trollkarl? Kvastbyggare? Visst jag läser bibliotek- och informationsvetenskap, men Harry Potter behöver jag inte. Ungefär lika viktigt som P-GO

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxnoid:

Kommer man var man vill för 30.000? Räknas Australien och USA?

Vet inte hur priserna ser ut till Australien men du flyger ju till USA för mindre än tio lakan.


signatur
Medlem

New York t&r inkl skatter och avgifter för 4091:- i september med ett norskt flygbolag.

Medlem
Skrivet av Oskmos:

Varför?

För att de kan och vill, räcker det som svar?
"Företag X lottar ut 30000kr till folk som spelar <skriv in valfritt AAA-spel som du själv spelar här>" hade nog inte fått dig att ställa samma fråga (tror i alla fall jag).
Är väl som när FZ skriver om Sims eller liknande spel, folk suckar högljutt i forumet för att det inte är deras favoritspel.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Oskmos:

Varför?

För att de kan och vill, räcker det som svar?
"Företag X lottar ut 30000kr till folk som spelar &lt;skriv in valfritt AAA-spel som du själv spelar här&gt;" hade nog inte fått dig att ställa samma fråga (tror i alla fall jag).
Är väl som när FZ skriver om Sims eller liknande spel, folk suckar högljutt i forumet för att det inte är deras favoritspel.

Nej, det räcker nog inte, jag gissar på att man behöver göra något särskilt när man väl kommer fram nämligen. Kanske knäppa bilder som företaget sen äger för reklamsyfte eller liknande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Araxnoid:

Kommer man var man vill för 30.000? Räknas Australien och USA?

Vet inte hur priserna ser ut till Australien men du flyger ju till USA för mindre än tio lakan.

Ooo sheeet då vet jag vad jag ska göra nästa sommarsemester då. (Om jag lyckas hitta en resekompis dvs för jag vägrar att resa utomlands ensam)


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Araxnoid:

Kommer man var man vill för 30.000? Räknas Australien och USA?

Vet inte hur priserna ser ut till Australien men du flyger ju till USA för mindre än tio lakan.

Ooo sheeet då vet jag vad jag ska göra nästa sommarsemester då. (Om jag lyckas hitta en resekompis dvs för jag vägrar att resa utomlands ensam)

Bokat en resa till Orlando med flyg+bra hotell, i april nästa år inför Star Wars Celebration. Gick på 16500kr för 11 dagar.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Ungefär som vissa kurser på högskolan som heter Harry Potters värld. Vet inte riktigt vad det ska ge för anställning? Trollkarl? Kvastbyggare? Visst jag läser bibliotek- och informationsvetenskap, men Harry Potter behöver jag inte. Ungefär lika viktigt som P-GO

Det här är ju i varje fall inte betalat med skattepengar (hoppas jag), vilket flumkursen harry potterskunskap kan sägas vara.

Var fan tvungen att googla fram kursen och den fans tyvärr kvar. 7.5 HP poäng till absolut NOLL OCH INGEN NYTTA. Ok om man läser sånt här på folkhögskolor eller ABF, men det borde verkligen inte satsas resurser som behövs precis överallt i samhället just nu.

Här är beskrivningen från Linnéuniversitetet;

Kursen ger kunskap om J. K. Rowlings författarskap samt intermediala perspektiv på Harry Potter och hans världar, särskilt film och litteratur. I kursen ingår litteraturvetenskaplig terminologi, samt studier av fantasygenren. Kursen examineras genom ett självständigt fördjupningsarbete.

Vad innebär då detta? Jo, troligtvis läser man böckerna, ser på filmerna och snackar lite ytligt om fantasylitteratur i största allmänhet och avslutar kursen med en kortare sammanfattning av det man lärt sig...

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Ungefär som vissa kurser på högskolan som heter Harry Potters värld. Vet inte riktigt vad det ska ge för anställning? Trollkarl? Kvastbyggare? Visst jag läser bibliotek- och informationsvetenskap, men Harry Potter behöver jag inte. Ungefär lika viktigt som P-GO

Finns vissa stora tänkare som vänder sig i sina gravar när de hör såna där resonemang att allt lärande bara ska ha syftet att få ett "jobb". Dessutom är det en litteraturkurs, t ex en sommarkurs som skulle passa bra till folk som ska bli bibliotekarier inom barn- och ungdomslitteratur, eller kanske till och med lärarstudenter då utbildning i sig lämnar mycket att önska kring litteraturstudier inom barn- och ungdomslitteratur.

Att kursen handlar om Harry Potter är ointressant i mina ögon, det är verktygen man får med sig efter kursen i t ex hur man ska tolka samtid med mera som är intressant.

Medlem
Skrivet av Oskmos:

Varför?

Reklam, för enbart 30k(+arbetstiden) kommer troligtvis flera nyhetssidor/tidningar skriva om consid.

1
Skriv svar