Battlefield 1-betan kan få ny karta

Robot
Battlefield 1-betan kan få ny karta

Dice "tar emot förslag" inför det sista dygnet av buggjagande.

#battlefield-1


Medlem
Battlefield 1-betan kan få ny karta

Hade varit bra att få se någon mer bana. Sinai Desert känns inte alls lika intressant som Siege of Shanghai gjorde i BF4-betan t. ex.

Medlem

Tycker de kan gott skippa att släppa den nya kartan till betan och fokusera på att få ut spelet istället. Folk kan vänta med nya kartor tills hela spelet kommer ut. Annars får utvecklarna sitta och bränna en massa tid på att få ut nya kartor och fixa och trixa med en tillfällig beta istället för att göra färdigt spelet. Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt. Folk är så otåliga...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker de kan gott skippa att släppa den nya kartan till betan och fokusera på att få ut spelet istället. Folk kan vänta med nya kartor tills hela spelet kommer ut. Annars får utvecklarna sitta och bränna en massa tid på att få ut nya kartor och fixa och trixa med en tillfällig beta istället för att göra färdigt spelet. Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt. Folk är så otåliga...

So TRUE so TRUE!!

Medlem

Kartorna är ju redan färdiga. Inte precis som att de håller på att skapa dem några veckor innan release. Möjligtvis att fixa nån glitch som att man faller genom marken på nåt ställe eller liknande, men det behöver ju fixas oavsett.

Medlem

Hoppas på ny karta. Sen är det bara att vänta en hel månad på release (om de inte får för sig att köra nån mer beta).

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker de kan gott skippa att släppa den nya kartan till betan och fokusera på att få ut spelet istället. Folk kan vänta med nya kartor tills hela spelet kommer ut. Annars får utvecklarna sitta och bränna en massa tid på att få ut nya kartor och fixa och trixa med en tillfällig beta istället för att göra färdigt spelet. Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt. Folk är så otåliga...

Det kommer ju inte påverka något om dom släpper fler banor i betan, spelet är ju redan mer eller mindre klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Alltså, det är ju inte två personer som jobbar på BF1, dom har ju hur mycket folk som helst på detta, jag skulle bli väldigt förvånad om spelet skulle bli fördröjt. Jag tycker däremot att det skulle vara grymt att få testa en ny bana, för då kanske dom förlänger betan lite, kan man hoppas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mrpijey:

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Alltså, det är ju inte två personer som jobbar på BF1, dom har ju hur mycket folk som helst på detta, jag skulle bli väldigt förvånad om spelet skulle bli fördröjt. Jag tycker däremot att det skulle vara grymt att få testa en ny bana, för då kanske dom förlänger betan lite, kan man hoppas.

Jag tvivlar också starkt på att det är samma killar som sitter och fixar buggar i koden som det är som driftar servrarna.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt.

Detta är bara rakt av fel. Nätkoden kan skilja otroligt mycket från bana till bana, speciellt med tanke på att de har olika objekt/fordon/modeller osv på de olika banorna.

Medlem

Eftersom SInai Desert kartan inte är speciellt bra så skulle nog DIce och EA tjäna på att ha med en karta till i Betan. Kanske skulle övertyga en del av de som tvekar om att köpa spelet. Beta är ju mest ett demo nuförtiden i vilket fall..

Medlem
Skrivet av Robocrap:

Eftersom SInai Desert kartan inte är speciellt bra så skulle nog DIce och EA tjäna på att ha med en karta till i Betan. Kanske skulle övertyga en del av de som tvekar om att köpa spelet. Beta är ju mest ett demo nuförtiden i vilket fall..

Håller med här. Personligen har jag en känsla av att Sinai Desert kommer vara en av de banorna jag kommer tycka minst om, utifrån vad man fått se från de andra banorna, och då tyckte jag ändå spelet var allmänt bra!

FML
Medlem

Hade varit intressant och se kartan som de körde vid Battlefield 1 Launch Eventet eller vad de kallas, där massa youtubers o kändisar fick spela spelet.

Lite mindre sand och glatt och mer gritty.

Edit:

Medlem
Skrivet av Frux:

Hade varit bra att få se någon mer bana. Sinai Desert känns inte alls lika intressant som Siege of Shanghai gjorde i BF4-betan t. ex.

Menar det på siege of shanghai fick man ju iaf uppleva CTD's tills man inte orkade mer.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mrpijey:

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Alltså, det är ju inte två personer som jobbar på BF1, dom har ju hur mycket folk som helst på detta, jag skulle bli väldigt förvånad om spelet skulle bli fördröjt. Jag tycker däremot att det skulle vara grymt att få testa en ny bana, för då kanske dom förlänger betan lite, kan man hoppas.

Jag tvivlar också starkt på att det är samma killar som sitter och fixar buggar i koden som det är som driftar servrarna.

Bara for the record, det är inte bara killar

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av mrpijey:

Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt.

Detta är bara rakt av fel. Nätkoden kan skilja otroligt mycket från bana till bana, speciellt med tanke på att de har olika objekt/fordon/modeller osv på de olika banorna.

Berätta för oss vad nätkod är.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Well, testade nyss och det fanns inga nya kartor och med tanke på hur lite tid det är kvar är det tveksamt ifall det händer.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mrpijey:

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Alltså, det är ju inte två personer som jobbar på BF1, dom har ju hur mycket folk som helst på detta, jag skulle bli väldigt förvånad om spelet skulle bli fördröjt. Jag tycker däremot att det skulle vara grymt att få testa en ny bana, för då kanske dom förlänger betan lite, kan man hoppas.

Jag tvivlar också starkt på att det är samma killar som sitter och fixar buggar i koden som det är som driftar servrarna.

Jag är till och med tveksam till ifall EA/DICE driftar alls. De flesta har allting outsourcat till Amazon eller IBM.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Så hur blev det nu då? Ny bana än?

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av mrpijey:

Och man behöver inte fler kartor för att testa om nätkod och spel fungerar stabilt.

Detta är bara rakt av fel. Nätkoden kan skilja otroligt mycket från bana till bana, speciellt med tanke på att de har olika objekt/fordon/modeller osv på de olika banorna.

Berätta för oss vad nätkod är.

Personligen har jag studerat spelutveckling/spelprogrammering på högskolenivå, så jag har bra koll på det, men jag tänker inte skriva en uppsats om hur det fungerar här. Finns nog många fina artiklar online som förklarar exakt hur det fungerar.

FML
Medlem
Skrivet av EvaJulia:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mrpijey:

Om spelet är mer eller mindre klart så behöver de ju inte heller lägga resurser på att släppa kartor till en betaversion heller... så de kan gott lägga resurserna på där de behövs bäst, buggfixar och optimeringar istället för att sitta och drifta betaservrar.

Alltså, det är ju inte två personer som jobbar på BF1, dom har ju hur mycket folk som helst på detta, jag skulle bli väldigt förvånad om spelet skulle bli fördröjt. Jag tycker däremot att det skulle vara grymt att få testa en ny bana, för då kanske dom förlänger betan lite, kan man hoppas.

Jag tvivlar också starkt på att det är samma killar som sitter och fixar buggar i koden som det är som driftar servrarna.

Bara for the record, det är inte bara killar

Män då? ;P

1
Skriv svar