Sony avbokar förbokningarna för försenade Gran Turismo Sport

Robot
Sony avbokar förbokningarna för försenade Gran Turismo Sport
Medlem
Sony avbokar förbokningarna för försenade Gran Turismo Sport

Känns som att Polyphony vid det här laget borde stå på väldigt tunn is hos Sony.

Medlem

Sluta. Förboka. Spel.

Medlem

Denna utvecklare har alltid varit så jäkla seg på att ge release datum på alla jäkla gran turismo spel så tröttsamt...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Eller låt folk göra som de vill. Inget fel att förboka om jag ändå vet innan jag kommer gilla spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Nah.

Medlem
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.


signatur

God is dead

Redaktör
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."


signatur
Medlem

Det bådar gott. Hoppas att de ställer in sport och gör en riktig uppföljare. Sport har verkligen fokuset helt åt helvete fel.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

Dock som samlare utav allt vad tv-spel heter så spelar det i slutändan ingen roll för mig om det är kasst eller ej, jag vill ha det i min samling.
Dom enda som gjort mig genuint besviken är alien colonial marines och brink.


signatur

God is dead

Redaktör
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

Dock som samlare utav allt vad tv-spel heter så spelar det i slutändan ingen roll för mig om det är kasst eller ej, jag vill ha det i min samling.
Dom enda som gjort mig genuint besviken är alien colonial marines och brink.

Var och en gör givetvis som den vill. Men det finns väl inget som hindrar samlare att köpa spelet när de släpps, istället för att förboka?

Alltså, jag driver ingen kampanj mot förbokning, är mest ute efter att lista för- och nackdelar.


signatur
Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Det förstår jag. Men tänk som No Man Sky har hanterats, ta 600 kr för ett spel som alls innehåller vad som har utlovats. Istället ska vi konsumenter säga att först får företaget bevisa att de säljer en bra produkt innan de får våra pengar. Skulle alla göra så blir det hårdare krav på företagen.

Medlem

Folk som förbokar spel är fan dumma.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Alltså, jag driver ingen kampanj mot förbokning, är mest ute efter att lista för- och nackdelar.

Jag gör. Pre-order är ett verktyg designat av Satan.
Det finns inga fördelar längre (skräp lull-lull räknas inte). Alla spel kan handlas digitalt så det finns inte ett incitament i världen för att köpa grisen i säcken. De enda som vinner på det är utgivarna och vi är inte skyldiga dem ett enda dugg.

Jag kan förstå att det var en modell som kunde vara användbar för 10 år sedan när vi i princip var hänvisade till fysiska kopior för en hel del spel och många ville vara säkra på att få ett exemplar utan att behöva vänta.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som att Polyphony vid det här laget borde stå på väldigt tunn is hos Sony.

De sitter med skägget i brevlådan. Tidigare var de ensamma om att ha en racingsimulator (simulator använt som vidast möjliga begrepp). Nu finns Project CARS och Assetto Corsa kommer snart. Båda dessa är mil och åratal före Gran turismo och Pollyfån har inte en sportmössa om man ställer dem sida vid sida.

Men, visst, vill man ha en Nissansimulator med 20 olika varianter på samma bil så.. Nu har jag inte provat nya spelet naturligtvis, men fysiken i GT6 var exakt som GT5 och det är åt helsike för dåligt med tanke på vad andra företag har presterat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som att Polyphony vid det här laget borde stå på väldigt tunn is hos Sony.

GT6 släpptes till PS3 alldeles efter att PS4 dök upp och med extremt lite marknadsföring och har ändå sålt drygt fem miljoner ex. När studions sämst säljande GT-spel (?) når de nivåerna så får de nog lite svängrum.

De skulle dock behöva ändra lite på sitt sätt att arbeta då de tar väldigt lång tid på sig.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som att Polyphony vid det här laget borde stå på väldigt tunn is hos Sony.

Det är väl ingen ko på isen;-)

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

Är detta ett officiellt ställningstagande från sidan eller, har sett flera sådana här inlägg tycker jag?

Jag håller så klart med dock - förbokningar sänder fel signaler, helt klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

att köpa på företagets tidigare meriter är helt ok. då har man en tanke vad man får. det är ett kritiskt köp. men att förboka t.ex. EA spel, det signalerar, så länge det ser o låter intressant, så köper vi det, för vi är tröga, vi lär oss inte av våra misstag så lätt.

Medlem

Man förboka förr i tiden när de fanns en affär i stan som sålde datorspel å tvspel för att försäkra sig om ett ex.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Tompa:

Alltså, jag driver ingen kampanj mot förbokning, är mest ute efter att lista för- och nackdelar.

Jag gör. Pre-order är ett verktyg designat av Satan.
Det finns inga fördelar längre (skräp lull-lull räknas inte). Alla spel kan handlas digitalt så det finns inte ett incitament i världen för att köpa grisen i säcken. De enda som vinner på det är utgivarna och vi är inte skyldiga dem ett enda dugg.

Jag kan förstå att det var en modell som kunde vara användbar för 10 år sedan när vi i princip var hänvisade till fysiska kopior för en hel del spel och många ville vara säkra på att få ett exemplar utan att behöva vänta.

Men varför göra det till en sån stor sak?! Det är spel det handlar om. Lite underhållning. Här låter det som att det är en livsbesparingar och mentala hälsa som står på spel.

Jag köper ofta ett spel jag vill ha någon dag innan release eftersom jag vet att jag vill ha det och vill kunna spela det så fort det går (och för att jag i vissa fall vill för-ladda). Spelet är ändå klart för release så det lär knappast påverka utvecklingen av spelet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Men du förstör för oss andra, din egoist.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

Dock som samlare utav allt vad tv-spel heter så spelar det i slutändan ingen roll för mig om det är kasst eller ej, jag vill ha det i min samling.
Dom enda som gjort mig genuint besviken är alien colonial marines och brink.

Var och en gör givetvis som den vill. Men det finns väl inget som hindrar samlare att köpa spelet när de släpps, istället för att förboka?

Alltså, jag driver ingen kampanj mot förbokning, är mest ute efter att lista för- och nackdelar.

Jo men jag bor inte i en stad, så om jag vill ha något dag 1 så är det förhandsbokning som gäller för mig om jag inte vill spendera en massa tid på ett tåg till närmsta ställe. Jag förstår en del utav nackdelarna men för mig personligen så får jag mer utav att förhandsboka spel pga jag har inte den lyxen att bara bege mig ut för att köpa något när jag känner för det och jag hatar digitala kopior.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Eller låt folk göra som de vill. Inget fel att förboka om jag ändå vet innan jag kommer gilla spelet.

Spelen riskerar att bli sämre pga att folk förbokar.

Resurser som kunde ha gått till att polera slutprodukten eller en expansion, kanske istället läggs på massa förboknings bonusar och annat trams, som dessutom riskerar att förstöra spelets balans och design. Eller värst av allt, saker som från början var tänkt att vara med i grundspelet tas bort så det kan läggas till i någon förbokningsbonus.

Många gånger styrs detta av utgivaren också, dvs det kanske inte ens är något utvecklaren egentligen vill lägga dyrbar tid och resurser på.

Tycker du om spel, sluta förboka spel.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Eller låt folk göra som de vill. Inget fel att förboka om jag ändå vet innan jag kommer gilla spelet.

Spelen riskerar att bli sämre pga att folk förbokar.

Resurser som kunde ha gått till att polera slutprodukten eller en expansion, kanske istället läggs på massa förboknings bonusar och annat trams, som dessutom riskerar att förstöra spelets balans och design. Eller värst av allt, saker som från början var tänkt att vara med i grundspelet tas bort så det kan läggas till i någon förbokningsbonus.

Många gånger styrs detta av utgivaren också, dvs det kanske inte ens är något utvecklaren egentligen vill lägga dyrbar tid och resurser på.

Tycker du om spel, sluta förboka spel.

Dom RISKERAR nog inte att bli sämre, det är väl i stort sett redan fastställt (även om alla förbokare springer runt med fingrarna i öronen *LALALABINGOLINGOLALALA*) att alla idioter som förbokar bidrar till att spelen blir sämre.

Nää, håller med, om du gillar spel, SLUTA FÖRBOKA om du inte sett en vettig oberoende rescension INNAN släppdatumet. Det är ERAT fel att utgivarna kan grisa vidare med dessa idiotier.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hoppar nog GT Sport och väntar till Gran Turismo 7 släpps...... 2022?

Redaktör
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Svinfet:

Sluta. Förboka. Spel.

Jag gör vad jag vill med mina pengar.

Givetvis, det gör alla. Men förbokning sänder en del signaler till utvecklarna och utgivarna, t.ex. att vi okritiskt köper spelen baserat på företagens tidigare meriter. "Släng in nya affärsmodeller eller släppt det halvtrasigt - vi köper det ändå."

Är detta ett officiellt ställningstagande från sidan eller, har sett flera sådana här inlägg tycker jag?

Jag håller så klart med dock - förbokningar sänder fel signaler, helt klart.

Nej, det är bara ett par argument som talar emot att förboka.


signatur

Kazunori Yamauchi fick se en Playstation Pro..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som att Polyphony vid det här laget borde stå på väldigt tunn is hos Sony.

Ja jag begriper inte varför de ens stönas med att ha dem kvar.
Eller jo Gran Turismo är väl fortfarande säljare antar jag men Sony borde allt börja se sig om efter annan utvecklare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar