Kojimas första spel efter MGS 5 påminner om... MGS 5
Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!
Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.
Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.
Under Playstations presskonferens på TGS igår så snackade han ett par minuter om detta:
http://www.ign.com/videos/2016/09/13/tgs-2016-hideo-kojimas-e...
Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!
Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.
Hoppas det har färre. Helst noll.
Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...
Kommer till PC också. Kanske blir ett cross-platform?
Får känslan av att detta är ett singleplayer spel men vi får se.
Tror detsamma. Men i artikeln står det: "Death Stranding är ett storydrivet open world-actionspel där spelaren har viss valfrihet, och det har också inslag av multiplayer".
Kommer till PC också. Kanske blir ett cross-platform?
Var inte en PC-release bara ett rykte?
Det är tydligen inte ett rykte. Det är en tidsexklusiv titel till Sony Playstation. Oklart när det ska släppas till PC efter Playstation släppet.
Hoppas det får mer innehåll än MGSV, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, det är inte så kul att rädda fångar hela tiden, .................
Kommer till PC också. Kanske blir ett cross-platform?
Var inte en PC-release bara ett rykte?
Det är tydligen inte ett rykte. Det är en tidsexklusiv titel till Sony Playstation. Oklart när det ska släppas till PC efter Playstation släppet.
Får hoppas att man slipper vänta allt för länge då
Under Playstations presskonferens på TGS igår så snackade han ett par minuter om detta:
http://www.ign.com/videos/2016/09/13/tgs-2016-hideo-kojimas-e...
Jag har spelat tv-spel sedan 80 talet, stort intresse för mediumets tekniska, narrativa och spelmekaniska historia och utveckling. Även följt bl.a. p3spel, overkligt, extra cretids samt debatter om spel. Moddat i flera år och smått utvecklat "test"-spel själv, för mig själv.
Efter att ha hört hans beskrivning om "klubba" och "rep" så låter det precis vad jag har hoppats ska ske i spel!
Nu är det upp till Kojima att utföra denna tanke bra med sitt spel.
Även om spelet inte blir en superhit så hoppas jag på att spelet levererar en frisk fläkt av nytänk och kanske något banbrytande för spel-mediumet och branschen i stort.
Detta är RAKA MOTSATSEN till vad Konami gör vilket är genom att titta på vad som har sålts mycket på sistone som massa survival zombie spel, sen kopierar Konami in det in till nästa Metal Gear.
Hatar när marketing avdelningen bestämmer vad för spel som ska komma Kojima hade troligtvis kämpat mot dessa under sin tid på Konami. Tror att det var bra att han stack från träsket.
Ganbarou Kojima san
Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!
Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.
Hoppas det har färre. Helst noll.
Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...
Noll? Du är inte en sån som tycker om story i spel, va? Personligen så var MGSV ganska ointressant just pga att det var bara vaga mål för att hålla spelet igång och lite story som "belöning" för fortsatt spel.
Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.
Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!
Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.
Hoppas det har färre. Helst noll.
Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...
Noll? Du är inte en sån som tycker om story i spel, va? Personligen så var MGSV ganska ointressant just pga att det var bara vaga mål för att hålla spelet igång och lite story som "belöning" för fortsatt spel.
Half-life 1 & 2 berättar väl helt ok historier och har inga cut scenes?