Robot
Redout

En modern arvinge till Wipeout och F-Zero som, trots några irritationsmoment, kittlar våra futuristiska racing-nerver på helt rätt sätt.

#f-zero, #fast-racing-neo, #quantum-redshift, #wipeout, #redout, #redout-2


Medlem
Redout

Gillar starkt Redout. Värdig pcversion av Wipeout-genren men håller med recensent att svårighetsgraden är väldigt flängig.

Alla skepp är inte lika bra blr tilläggas

Inaktiv

Kan bli rätt intressant att se folk spela detta spel med VR... och räkna hur många minuter det tar innan de blir gröna i ansiktet

Medlem

Tror jag köpte spelet direkt när det släpptes. Har inte spelat alltför mycket men det är kul som fan. Det negativa jag märkt är att AI'n doesn't give a fuck om någonting. Är man i vägen så blir man påkörd.

edit: Har för övrigt inte lyckats spela online än. absolut noll personer ute.

Medlem

Wipeout HD med Fury expansionen är nog det spel som rullade mest under mitt liv som PS3 ägare! Fantastiskt roligt och klassiskt Wipeout!

Har dock alltid önskat ett mer en mer intressant karriär/tävlingsstruktur. Detta ser ju verkligen intressant ut och något jag ska hålla ögonen på!

Hade faktiskt inte en aning om att det ens existerade!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av foock:

Gillar starkt Redout. Värdig pcversion av Wipeout-genren men håller med recensent att svårighetsgraden är väldigt flängig.

Alla skepp är inte lika bra blr tilläggas

Nej verkligen inte, och väljer man inte rätt skepp att köpa och uppgradera när utmaningen börjar ökas kan det bli en del nötande. Där skulle utvecklarna gärna få balansera upp spelet något. Det till trots är det en väldigt belönande känsla när man lyckas klämma sig in på förstaplatsen i ett lopp som tidigare förefallit hopplöst svårt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av anon_319967:

Kan bli rätt intressant att se folk spela detta spel med VR... och räkna hur många minuter det tar innan de blir gröna i ansiktet

Jag lyckades köra knappa kvarten innan jag började närma mig ulrik-nivå, olika människor är olika känsliga för åksjuka i VR men jag tvivlar på att det finns många som skulle klara av att köra Redout ett par timmar i sträck


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av BadMrBox:

Tror jag köpte spelet direkt när det släpptes. Har inte spelat alltför mycket men det är kul som fan. Det negativa jag märkt är att AI'n doesn't give a fuck om någonting. Är man i vägen så blir man påkörd.

edit: Har för övrigt inte lyckats spela online än. absolut noll personer ute.

Det ser du ju för övrigt prov på i vår gameplay-video ovan, jag leder fram till dess att en motståndare boostar in mig i räcket. Men då jag själv gör mig skyldig till det titt som tätt så kan det ses som en skicklig mimik av AI:n

Nej utvecklarna skrev till oss att de europeiska servrarna är tämligen folktomma just nu, vilket till viss del ska bero på piratkopiering. Det är tråkigt, både för att en liten utvecklares bra spel inte får något stöd, men också för att Redout sannolikt är väldigt roligt mot mänskligt motstånd.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Soulless:

Wipeout HD med Fury expansionen är nog det spel som rullade mest under mitt liv som PS3 ägare! Fantastiskt roligt och klassiskt Wipeout!

Har dock alltid önskat ett mer en mer intressant karriär/tävlingsstruktur. Detta ser ju verkligen intressant ut och något jag ska hålla ögonen på!

Hade faktiskt inte en aning om att det ens existerade!

Ja Wipeout HD var en trevlig återträff, men Wipeout Pulse till PSP var också riktigt bra, även Wipeout 2048 till PS Vita var trevligt. Jag hade inte heller hört talas om Redout innan förfrågan om recension dök upp, det var en väldigt trevlig överraskning att det var så bra. Hoppas att du blir nöjd!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Njae... Det enda spelet i genren som aldrig dör eller man tröttnar på är:

Spelat det lite till och från sedan det lanserades

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av Soulless:

Wipeout HD med Fury expansionen är nog det spel som rullade mest under mitt liv som PS3 ägare! Fantastiskt roligt och klassiskt Wipeout!

Har dock alltid önskat ett mer en mer intressant karriär/tävlingsstruktur. Detta ser ju verkligen intressant ut och något jag ska hålla ögonen på!

Hade faktiskt inte en aning om att det ens existerade!

Ja Wipeout HD var en trevlig återträff, men Wipeout Pulse till PSP var också riktigt bra, även Wipeout 2048 till PS Vita var trevligt. Jag hade inte heller hört talas om Redout innan förfrågan om recension dök upp, det var en väldigt trevlig överraskning att det var så bra. Hoppas att du blir nöjd!

Blir o gräva fram en kontroll och skaffa detta till veckan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kör järnet ut detta. Men Fan va svårt det blir ibland. De olika skeppen fu gear olika bra på olika banor så man behöver verkligen låsa upp alla för att fixa pallplats känns det som. Tagit mig till slutet av klass 2 banorna än så länge men sitter fast. Tävlingarna blir längre och längre. Endurance och point racen gör mig galen och frågande. Kommer jag någonsin fixa det här? Men man ger inte upp då racen är extremt underhållande. AI:n beter sig olika bereonde på bana. Väldigt mycket gummibandkänslan som uppstår på ett gäng banor är inte bra också bortblåst på andra. Tycker utvecklarna ska ta bort det helt och spara den extrema utmaningen till några specialevent eller liknande.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Njae... Det enda spelet i genren som aldrig dör eller man tröttnar på är:

https://www.youtube.com/embed/T8m58KBhkzw

Spelat det lite till och från sedan det lanserades

Har kvar "Hi-Octane" på original, (till PC)!
Och "WipeOut 2097", (pc).
https://en.wikipedia.org/wiki/Wipeout_2097

Ska se om de går att installera igen efter alla år.


signatur

autograph

Medlem

Kommer ihåg Slipstream2000.
Grym fartkänsla i det här spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av IRONBERG:

Kör järnet ut detta. Men Fan va svårt det blir ibland. De olika skeppen fu gear olika bra på olika banor så man behöver verkligen låsa upp alla för att fixa pallplats känns det som. Tagit mig till slutet av klass 2 banorna än så länge men sitter fast. Tävlingarna blir längre och längre. Endurance och point racen gör mig galen och frågande. Kommer jag någonsin fixa det här? Men man ger inte upp då racen är extremt underhållande. AI:n beter sig olika bereonde på bana. Väldigt mycket gummibandkänslan som uppstår på ett gäng banor är inte bra också bortblåst på andra. Tycker utvecklarna ska ta bort det helt och spara den extrema utmaningen till några specialevent eller liknande.

Jag håller med, gummibandskänslan infinner sig framför allt i många Pure-lopp där man inte kan spela strategiskt med powerups. Men som du är inne på blir man irriterad, men fortsätter ändå försöka, köper och uppgraderar skepp, försöker igen och nöter till dess att man tar pallplats. Det visar på en riktigt lyckad spelmekanik, i ett mindre underhållande spel hade jag slutat efter bara ett par lopp av den typen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gnällkuk

Tycker också det är riktigt kul spel men något oförlåtande stundtals. Är inget jättestort fan av att behöva köra om banorna massvis med gånger enbart för att lära mig kurvorna för att inte studsa som en pingisboll, varför har man ingen mini-map?

Annars kan jag instämma, det är riktigt kul, grym fartkänsla och känns precis som det man hade kunnat vänta sig av en ny version av Wipeout kanske. Har dock inte kommit speciellt långt ännu, precis låst upp S2-klass.

Någon annan som har problem med att spelet oförklarligt kraschar? Varje gång jag spelar så kraschar spelet efter ett tag, startar om spelet, skickar kraschrapport och sen verkar det fungera utan problem.

Som bonus, skiva jag köpte när jag var ung som jag spelade sönder och fick klagomål av mina päron att sänka volym och bas på stereon


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag mådde inte dåligt efter en timmes spelande med viven. Lite tåligare antar jag hehe. Coolt är det i vr.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av tricky:

Tycker också det är riktigt kul spel men något oförlåtande stundtals. Är inget jättestort fan av att behöva köra om banorna massvis med gånger enbart för att lära mig kurvorna för att inte studsa som en pingisboll, varför har man ingen mini-map?

Annars kan jag instämma, det är riktigt kul, grym fartkänsla och känns precis som det man hade kunnat vänta sig av en ny version av Wipeout kanske. Har dock inte kommit speciellt långt ännu, precis låst upp S2-klass.

Någon annan som har problem med att spelet oförklarligt kraschar? Varje gång jag spelar så kraschar spelet efter ett tag, startar om spelet, skickar kraschrapport och sen verkar det fungera utan problem.

Som bonus, skiva jag köpte när jag var ung som jag spelade sönder och fick klagomål av mina päron att sänka volym och bas på stereon

https://bcyrqq.by3301.livefilestore.com/y3mxy0k6jASzf9tbnFOdG...

https://bcza4w.by3301.livefilestore.com/y3mPuqnH1jJ1vWRe6kQHZ...

Jag har inte haft några problem med krascher alls under mitt recensionstestande, och då har jag kört spelet dels på min hemdator och dels på redaktionens speldatorer, och det fungerade alldeles utmärkt på båda. Kör du Windows 7 eller 10? Det har varit Windows 10 på båda systemen jag testat. Men jag har läst om folk som har prestandaproblem och problem med krascher i spelets forumdel på Steam, så du verkar inte vara helt ensam.

Nostalgi så det räcker till och bli över, både vad det gäller omslag och soundtrack för Wipeout-spelen till PS1


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gnällkuk
Skrivet av Loevet:
Skrivet av tricky:

Tycker också det är riktigt kul spel men något oförlåtande stundtals. Är inget jättestort fan av att behöva köra om banorna massvis med gånger enbart för att lära mig kurvorna för att inte studsa som en pingisboll, varför har man ingen mini-map?

Annars kan jag instämma, det är riktigt kul, grym fartkänsla och känns precis som det man hade kunnat vänta sig av en ny version av Wipeout kanske. Har dock inte kommit speciellt långt ännu, precis låst upp S2-klass.

Någon annan som har problem med att spelet oförklarligt kraschar? Varje gång jag spelar så kraschar spelet efter ett tag, startar om spelet, skickar kraschrapport och sen verkar det fungera utan problem.

Som bonus, skiva jag köpte när jag var ung som jag spelade sönder och fick klagomål av mina päron att sänka volym och bas på stereon

https://bcyrqq.by3301.livefilestore.com/y3mxy0k6jASzf9tbnFOdG...

https://bcza4w.by3301.livefilestore.com/y3mPuqnH1jJ1vWRe6kQHZ...

Jag har inte haft några problem med krascher alls under mitt recensionstestande, och då har jag kört spelet dels på min hemdator och dels på redaktionens speldatorer, och det fungerade alldeles utmärkt på båda. Kör du Windows 7 eller 10? Det har varit Windows 10 på båda systemen jag testat. Men jag har läst om folk som har prestandaproblem och problem med krascher i spelets forumdel på Steam, så du verkar inte vara helt ensam.

Nostalgi så det räcker till och bli över, både vad det gäller omslag och soundtrack för Wipeout-spelen till PS1

Kör Steam, W10, så mja... vet inte riktigt vad det beror på. Prestandaproblem har jag dock inte alls, flyter på riktigt bra tycker jag, å andra sidan är det inte direkt grafiskt krävande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar