Kalla fakta – så dåligt säljer Wii U och 3DS i Nordamerika

Robot
Kalla fakta – så dåligt säljer Wii U och 3DS i Nordamerika

Nintendo NX har en tung trend att vända.


Medlem
Kalla fakta – så dåligt säljer Wii U och 3DS i Nordamerika

Jag vill gilla Nintendo och deras produkter. Gjorde det när jag var liten och spelade på deras konsoler hos kompisar och va arg på föräldrarna för jag ej fick en. PC-mustard race sa pappa, den gamle gubben hade rätt redan på den tiden.

Medlem

Barn vill hellre ha en ny Iphone än en bärbar konsol idag.

Redaktör
Ponny

Jag kommer i alla fall älska min 3DS till dagen jag dör.

Professor Layton, Ace Attorney, A Link Between Worlds, Super Mario 3D Land, Fire Emblem, Dragon Quest VII, etc, etc.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är kanske inte så konstigt. Nordamerikanska marknaden köper mycket action spel som Call of duty, sportspel som Fifa, NHL och NFL och Nintendo konsolerna har varken det ena eller det andra.

Sen är gillar väl den marknaden mycket online spel och det är Nintendo också dåliga på.

Medlem

Om NX primärt är en bärbar konsol, har en bra högupplöst OLED-skärm och dubbla analoga spakar, så kan den bli intressant. Att man kan docka till en TV spelar mindre roll för mig då jag inte kommer spela så.

Då varken iOS eller Android har tillräckligt med kvalitativa spel så finns det fortfarande en roll för en bra bärbar. På TV'n spelar jag PC-spel och där har Nintendo inte plats.

Medlem

Den borde hetat Wii 2 eller möjligtvis Wii HD. Wii U tror ju folk bara är nåt slags tillbehör. Nintendo borde ha lyssnat på mig.

Medlem

Saknar en hel del spel på wii u. Hade direkt köpt ett monster hunter som inte är en hand held portning tex. Men trodde faktiskt att Smash Bros skulle pusha försäljningen lite högre. Det var därför jag skaffade det.

Medlem

Önskar att nintendo bara kunde släppa en normal konsol med normal kontroll och normala spel. Inga gimmicks tack.

Medlem

Dålig marknadsföring


signatur

Meep!

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Barn vill hellre ha en ny Iphone än en bärbar konsol idag.

Läskiga är dom som fortfarande kryper än vill ha.

Medlem

Dom skulle skippat handkontrollen med skärm när dom märkte att många inte gilla den ändå, sen kunnat dragit ner på priset rejält.

För med ett mkt lägre pris hade nog många köpt den

Flakmonkey

Kommer köpa en Nintendo Wii U när det uppstår möjligheten till en god affär. Jag har i princip bara hört gott om den och det finns ett antal spel till den som jag verkligen vill lira. Dock är det för få spel för att det skulle vara något annat än en konsol som kompletterar PS4an (eller Xbox One om jag hade en sådan). Tror nog att det är rätt många som är sugen på en men där suget från Nintendos egna titlar inte har varit tillräckligt stort den här gången.

Vad gäller 3DS så tror iaf jag att det är så enkelt att mobiltelefonerna har tagit en rätt stor del av marknaden för bärbara konsoler. Det gäller nog speciellt den viktiga barnmarknaden där föräldrar numera ger ungarna en gammal smartphone istället för att köpa en DS. Tycker personligen att det är lite sorgligt men det är ju bara så det är.

Medlem

Nintendo vet att det är kört med sina bärbara, det är därför dom valt att samarbeta med bland annat apple för att fixa fram någon sorts mario till telefon, problemet dom har är inputen, aldrig i livet att jag skulle sätta mig att spela SMBW på en telefon framför ett DS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nintendo vet att det är kört med sina bärbara, det är därför dom valt att samarbeta med bland annat apple för att fixa fram någon sorts mario till telefon, problemet dom har är inputen, aldrig i livet att jag skulle sätta mig att spela SMBW på en telefon framför ett DS.

Finns väl inte en japan som inte äger en 3ds dock.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Hipshot:

Nintendo vet att det är kört med sina bärbara, det är därför dom valt att samarbeta med bland annat apple för att fixa fram någon sorts mario till telefon, problemet dom har är inputen, aldrig i livet att jag skulle sätta mig att spela SMBW på en telefon framför ett DS.

Finns väl inte en japan som inte äger en 3ds dock.

Nej, det låter ganska troligt att dom föds och dör med sitt Nintendo. Men det finns ju resten av världen


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Hipshot:

Nintendo vet att det är kört med sina bärbara, det är därför dom valt att samarbeta med bland annat apple för att fixa fram någon sorts mario till telefon, problemet dom har är inputen, aldrig i livet att jag skulle sätta mig att spela SMBW på en telefon framför ett DS.

Finns väl inte en japan som inte äger en 3ds dock.

Nej, det låter ganska troligt att dom föds och dör med sitt Nintendo. Men det finns ju resten av världen

Tänkte mest när det kommer till 3ds så är det nog inte så nattsvart som för wiiU

Inaktiv

Jag hoppas på NX - min PS Vita behöver en efterföljare!

Medlem

Tycker egentligen att kalla GameCube för en semi-flopp är rätt missvisande, det är den konsolen av den generationen som jag spelade absolut mest spel på (och tycker hade dom absolut bästa spelen också).
Orginal-Xboxen som hör till samma generation sålde bara strax över 2 miljoner mer än GameCuben och tror inte den räknades som semi-flopp.

Och ja, vet att PlayStation 2 hörde till samma generation, men sålde mycket på att den också hade DVD-spelare från Sony och att Sony är Japanskt företag så då kunde den även sälja bra i Japan.

GameCuben körde ju med sina Mini-DVD-skivor och kunde därmed inte köra filmer så tappade nog rätt mycket på det, hade den kunnat användas som DVD-spelare hade den nog sålt mycket mer också.

Xboxen var ju Amerikansk så den sålde som vanligt riktigt dåligt i Japan (precis som med Xbox One).

Hur som helst är jag riktigt nyfiken på Nintendo NX, frågan är bara när Nintendo faktiskt ska släppa någon info om den.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Svårt att avgöra vad som är flopp och inte.
GC sålde sisådär men hade väldans många "killer apps" eller vad man ska kalla det. Riktigt superspel helt enkelt.
Wii sålda som smör, och hade också ett gäng med superbra spel, men sen barkade det snabbt och det var stor brist på spel som "bara" var bra.
Wii U har jag inte köpt... än. Lutar åt en begagnad snart dock. Verkar vara lite som tidigare. Finns kanske 10 riktigt riktigt heta spel imho, men sen struntar jag i resten.

Medlem

20 miljoner är dock inte dåligt jämfört med Vitas 13~14 miljoner..

Inaktiv
Skrivet av papagoja:

20 miljoner är dock inte dåligt jämfört med Vitas 13~14 miljoner..

med tanke på hur otroligt fenomenal Vitan är så är det sorgligt att den inte sålt mer. Underbar maskin.

1
Skriv svar