Se tolv minuter från Battlefield 1:s singleplayer

Robot
Se tolv minuter från Battlefield 1:s singleplayer

Okej Dice, det här var oväntat.

#nyhetstips, #battlefield-1


Medlem
Se tolv minuter från Battlefield 1:s singleplayer

12 minuter, halva kampanjen då?

Medlem

Alltsåå, om dice lyckades klämma in en historia frånmed, tysk perspektiv så hade de haft hela inne!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ser bra ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

twm
Medlem

Gillar vapnet som sitter fast i luften @ ca 4:22

Medlem

Det var rått, gillar approachen. Undrar om namnen man ser är från riktiga människor.

Medlem

Pretty intense

Medlem

Längtar!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Oh, det här gillar jag.

Medlem

EA take my money!!!!

Medlem

Hemskt. Bra, men hemskt. Tänker till största del då i videon han skjuter en soldat som har ryggen vänd bort från soldaterna och inte deltar i striden(shellshock), eller siktar på en soldat som sitter i fosterställning. DICE har verkligen lyckats få in känslan i spelet. Älskar att du får se namnet etc på soldaten du spelade som när du dör.

Har sagt det förr men är inte mycket för första- och andravärldskrigsspel men detta ser lovande ut. Jag avstår oavsett dock, men önskar att sci-fi spel hade samma 'tyngd' i sina krigsscenarion istället för det där jävla "one man army" tjaffset. Kanske någon dag.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

12 minuter, halva kampanjen då?

Så rutten kommentar, grundad i ingenting. Vilket Battlefield som faktiskt har en kampanj har så kort att man om än skämtsamt säga att halva kampanjen tar 12 minuter?

Medlem

Stämningsfullt berättande men själva spelet ser fruktansvärt tråkigt ut


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ok, snyggt. Men på vad spelades det? Pc, Xbox eller PS.
Jag antog först att det var pc-versionen, men styrningen ser ut att vara konsol!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ok, snyggt. Men på vad spelades det? Pc, Xbox eller PS.
Jag antog först att det var pc-versionen, men styrningen ser ut att vara konsol!

Dom använde en xbox kontroll i alla fall, så antingen PC eller xbox.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad heter de andra som också dog?


signatur

autograph

Medlem

"Första världskriget"

Medlem

9 multiplayer-kartor, 5 story-uppdrag. Kan nog bli snålaste Battlefield-spelet i serien.

Avstängd

Det ska ändå bli spännande och spela Singelplayer.

Multiplayer kommer kan jag gissa få hög tryck i servern så det blir problem dom första dagarna med så mycket folk, då kan man avnjuta story av BF1.

Medlem

Har alla glömt bort bad company och hur bra dens singelplayer var??

Medlem
Skrivet av kebbe:

9 multiplayer-kartor, 5 story-uppdrag. Kan nog bli snålaste Battlefield-spelet i serien.

10 multiplayer kartor om du räknar med "Giants shadow" som släpps i december. Vilket är lika många som BF4 och en mer än BF3 som hade 9 st. Och du vet ju inte hur långa dessa "war-storiers" är ännu, men story och innehållsmässigt så kan det inte vara sämre än BF3 och BF4.

Har inte ens spelat förbi prololgen i BF3 än idag, BF4 kampanjen plågade jag mig igenom först 1½ år efter release för att låsa upp vapnen som man låser upp i slutet.

Medlem

Både bf3 och bf4 hade en helt ok kampanj, bf3 var riktigt intensiv och häftig. Bad company 1 och 2 hade också bra kampanjer med skön dialog och roliga karaktärer.
Dice har haft singelplayer med i sina Battlefield serier sedan 2008.....varför blir någon förvånad?


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av manspeed:

Har alla glömt bort bad company och hur bra dens singelplayer var??

Nej

Skrivet av bent toe:

Både bf3 och bf4 hade en helt ok kampanj, bf3 var riktigt intensiv och häftig. Bad company 1 och 2 hade också bra kampanjer med skön dialog och roliga karaktärer.
Dice har haft singelplayer med i sina Battlefield serier sedan 2008.....varför blir någon förvånad?

Tror ingen blir förvånad över att den är där, snarare att den ser mer lovande ut än de senaste.


signatur
Inaktiv
Skrivet av SenapsBread:

Det var rått, gillar approachen. Undrar om namnen man ser är från riktiga människor.

Det får man väl verkligen hoppas att det inte är. Att axla rollen som riktiga människor som gått hemska öden till mötes är att gå över gränsen rejält.

Medlem

Först tänkte jag, wow, vad snyggt! Atmosfären, rösterna och musiken är verkligen på topp trots den komprimerade videon.

Sen, jaha... vart är lifebaren? Guess what? Den dyker upp och försvinner automatiskt längst ner till höger under "ammo" när du blir träffad respektive "regenar hp" automatiskt.

Dont get me wrong, kalas att de visar lite av singelplayer. Men gameplay ser så sjukt långsamt ut att det knappt går att undvika de långsamma skott som kommer mot en. Singelplayer är åter igen bevisat en "on-rails" cinematisk upplevelse utan djup i gameplay-mekanik. Jag vet inte, kanske är det jag som har blivit för gammal, men det är bara 12 minuter av spelet, men redan nu känns den precis som vilket annat modernt fps som helst (fast ännu värre). "Throw grenade". Detta är ju precis som en hög-budget version av det där rambospelet. Rambo hade en inspiration från virtua cop, men detta...nej, du. Varför inte producera en film istället? För cinematics kan de.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av magma:

Först tänkte jag, wow, vad snyggt! Atmosfären, rösterna och musiken är verkligen på topp trots den komprimerade videon.

Sen, jaha... vart är lifebaren? Guess what? Den dyker upp och försvinner automatiskt längst ner till höger under "ammo" när du blir träffad respektive "regenar hp" automatiskt.

Dont get me wrong, kalas att de visar lite av singelplayer. Men gameplay ser så sjukt långsamt ut att det knappt går att undvika de långsamma skott som kommer mot en. Singelplayer är åter igen bevisat en "on-rails" cinematisk upplevelse utan djup i gameplay-mekanik. Jag vet inte, kanske är det jag som har blivit för gammal, men det är bara 12 minuter av spelet, men redan nu känns den precis som vilket annat modernt fps som helst (fast ännu värre). "Throw grenade". Detta är ju precis som en hög-budget version av det där rambospelet. Rambo hade en inspiration från virtua cop, men detta...nej, du. Varför inte producera en film istället? För cinematics kan de.

Skönt att det är fler som är inne på samma spår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Precis. Det känns bra att det inte bara är jag som känner så här.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av autograph:

Vad heter de andra som också dog?

AI#255, AI#232, BOB666XXXxxxXXX

etc

Medlem

Kommer de bara utspela sig under de sista åren av krigen?
Tycker det är tråkigt med alla kulsprutor och semiautomatiska gevär.

12
Skriv svar