Inga recensioner av Mafia III innan släppet nästa vecka

Robot
Inga recensioner av Mafia III innan släppet nästa vecka
Medlem
Inga recensioner av Mafia III innan släppet nästa vecka

Första Maffia spelet jag köper. Vi får se hur det är. Jag har inga förväntningar.

Medlem

Maffiafasoner! (Höhöhö, inte alls lamt.)

Blir nog ett köp efter ett par månader då spelet har patchats och gått ned i pris.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inget jag kommer köpa ändå, men det känns lite som att det här är något nytt fenomen som utvecklare börjar ta efter. Oavsett så säger det sig själv mer än någonsin, sluta förboka, och köp inte på releasedagen. Punkt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hepp, då får de väl vackert vänta på mina pengar tills efter recensionerna rullar in då.

Ja, om det nu blir ett köp alltså.

Medlem

De har gett visa youtubare spelet innan, vet dock inte om det bara är en demo. Men det såg väldigt bra ut ,men tycker det är lite konstigt att de gjort så.

Medlem

Jag bara väntar på alla som gråter över att det var ett skitspel och att de är besvikna för att de förhandsbeställde. Att folk aldrig lär sig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Mafia 2 var i mina ögon en cool stad utan något som helst innehåll vid sidan av den tafatta storyn. Inga problem med att vänta på 3:an.

Releasehästryttare

Såg angry joe spela det , va inte imponerad, grafiskt och spel mekaniskt ligger det långt efter GtaV som släpptes 2013(?)

Medlem

Kollat på previews och ser ut som ett riktigt skräpspel... behöver inte ens vänta på reviews för att veta att det kommer suga getpung.

Ambassadör
Xbox

Ah luktar skräp med andra ord. Säkert tillräckligt med får som förbokar ändå...man vet ju aldrig, de digitala kopiorna kan ju ta slut!!! Bäääää


signatur

Jump in.

Medlem

De kanske är rädda för negativa recensioner och därför så vill de att så många som möjligt ska köpa det från dag 1. De hypar det och vissa kan kalla det att lurendrejeri. Inte så transparent gjort mot konsumenten.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Det ser ju rätt mediokert ut måste jag säga. Storyn är inte så gripande den heller av vad jag fått tagit del av.

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg angry joe spela det , va inte imponerad, grafiskt och spel mekaniskt ligger det långt efter GtaV som släpptes 2013(?)

GTA V är inget framstående spelmekaniskt, Mafia III ser ut att ha bättre kontroller.

Dessutom är GTA V kampanjen med gnälliga familjen supertråkig och allt är väldigt linjärt. Blir inte svårt att slå det för Mafia III om de inte misslyckats helt.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag bara väntar på alla som gråter över att det var ett skitspel och att de är besvikna för att de förhandsbeställde. Att folk aldrig lär sig.

Ser ut att bli lite som Watchdogs. Inte världens bästa grafik, bilfysik eller en "levande" öppen värld.
Tror storyn kan vara roligt men efter det lär spelet dö.

Själv väntar jag på rea innan jag köper.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Devan:

Såg angry joe spela det , va inte imponerad, grafiskt och spel mekaniskt ligger det långt efter GtaV som släpptes 2013(?)

GTA V är inget framstående spelmekaniskt, Mafia III ser ut att ha bättre kontroller.

Dessutom är GTA V kampanjen med gnälliga familjen supertråkig och allt är väldigt linjärt. Blir inte svårt att slå det för Mafia III om de inte misslyckats helt.

Frågan är om du ens lagt ner någon märkvärd tid i GTA V? Grafiskt ligger det fortfarande bra i tiden och när de kom ut låg de väldigt långt fram, samma gäller både med kontroller och storyn, har nog aldrig spelat ett så bra spel, man förstår att dom lagt ner tid och pengar på det.

k3m
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Devan:

Såg angry joe spela det , va inte imponerad, grafiskt och spel mekaniskt ligger det långt efter GtaV som släpptes 2013(?)

GTA V är inget framstående spelmekaniskt, Mafia III ser ut att ha bättre kontroller.

Dessutom är GTA V kampanjen med gnälliga familjen supertråkig och allt är väldigt linjärt. Blir inte svårt att slå det för Mafia III om de inte misslyckats helt.

instämmer. fast det blir inget köp förrän senare.

Medlem

Hoppas fan att det inte blir skit!! Älskade 2an.

Medlem
Skrivet av Mummel:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Devan:

Såg angry joe spela det , va inte imponerad, grafiskt och spel mekaniskt ligger det långt efter GtaV som släpptes 2013(?)

Gta har inte utvecklats en meter sen gta vice city typ när de kommer till spelmekanik. Det har bra körkänsla, men kontrollerna till fots är det klumpigaste jag nånsin spelat tror jag. Grafiken räcker ju att kolla ett enda klipp från mafia 3 för att se att det är snyggare än gta v. Missförstå mig inte nu, jag tycker mycket om gta v. Jag håller med dig helt om att det är ett av dom absolut bästa spelen dom senaste åren, men absolut inte av dom anledningarna du nämner. Det finns inga som kan bygga en öppen värld som rockstar. Det är deras styrka. Alla små detaljer dom lägger in i världen, alla sköna karaktärer, alla parodier och kängor dom delar ut. Inte grafiken och definitivt inte spelmekaniskt. Där har dom mycket att ta igen...

GTA V är inget framstående spelmekaniskt, Mafia III ser ut att ha bättre kontroller.

Dessutom är GTA V kampanjen med gnälliga familjen supertråkig och allt är väldigt linjärt. Blir inte svårt att slå det för Mafia III om de inte misslyckats helt.

Frågan är om du ens lagt ner någon märkvärd tid i GTA V? Grafiskt ligger det fortfarande bra i tiden och när de kom ut låg de väldigt långt fram, samma gäller både med kontroller och storyn, har nog aldrig spelat ett så bra spel, man förstår att dom lagt ner tid och pengar på det.

Medlem

Det kan ju vara så att de vill undvika att spelet läcker till pirater? Om färre har det i förväg, är det mindre risk att någon "råkar" ge det till någon piratgrupp.

Man BEHÖVER ju inte automatiskt ta på sig foliehatten och tro det värsta hela tiden, och tro att de skulle försöka mörka ett skitspel för att lura några som köper dag ett. Rätt dålig strategi om man vill ha kvar sitt varumärke, så är hyfsat skeptisk till det.


signatur

Information wants to be free!

Inaktiv

Ser ju inge vidare ut (varken spelet eller beslutet att hålla inne på recensions-exemplar) men vem vet - det ser iaf. mindre ruttet ut än Watch Dogs 2 så det är ju alltid något.

Medlem
Skrivet av Zechnubis:

Det kan ju vara så att de vill undvika att spelet läcker till pirater? Om färre har det i förväg, är det mindre risk att någon "råkar" ge det till någon piratgrupp.

Man BEHÖVER ju inte automatiskt ta på sig foliehatten och tro det värsta hela tiden, och tro att de skulle försöka mörka ett skitspel för att lura några som köper dag ett. Rätt dålig strategi om man vill ha kvar sitt varumärke, så är hyfsat skeptisk till det.

Äsch, inget problem längre med Denovo.

Medlem

tycker mest det låter som om FZ är bitra över att dom inte fick ett x o spela inan alla andra

Medlem

Fördelen med singleplayer-spel är ju att man kan vänta ett par månader, eller till och med år, innan man köper dem för ett ganska så överkomligt pris utan att behöva oroa sig över varken tomma servrar eller att man halkat för långt efter

Medlem

troligtvis använder det denuvo online drm som gör att det hackar mer än normalt.

Redaktör
Skrivet av shagul:

tycker mest det låter som om FZ är bitra över att dom inte fick ett x o spela inan alla andra

Sånt där spelar ingen som helst roll, det viktiga för oss är att alla recenserar på lika villkor. Det är en klar fördel att få spelen i god tid innan de släpps, då kan vi göra genomarbetade recensioner. Nu kommer istället en del jäkta för att få ut sina texter så fort som möjligt, med risk för sämre kvalitet.


signatur
Medlem

Jag anser fortfarande att det inte har något med Mafia att göra så därav köper jag det inte samt att jag var besviken på Mafia 2 då den inte var lika bra som första spelet.

Inaktiv
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Zechnubis:

Det kan ju vara så att de vill undvika att spelet läcker till pirater? Om färre har det i förväg, är det mindre risk att någon "råkar" ge det till någon piratgrupp.

Man BEHÖVER ju inte automatiskt ta på sig foliehatten och tro det värsta hela tiden, och tro att de skulle försöka mörka ett skitspel för att lura några som köper dag ett. Rätt dålig strategi om man vill ha kvar sitt varumärke, så är hyfsat skeptisk till det.

Äsch, inget problem längre med Denovo.

Denuvo ger en kortare fristad men numera knäcks skydden på löpande band av CPY. Senaste skalpen är Mirror's Edge Catalyst.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag anser fortfarande att det inte har något med Mafia att göra så därav köper jag det inte samt att jag var besviken på Mafia 2 då den inte var lika bra som första spelet.

Kör du samma argument för alla dina spelköp?

Medlem
Skrivet av arelion:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag anser fortfarande att det inte har något med Mafia att göra så därav köper jag det inte samt att jag var besviken på Mafia 2 då den inte var lika bra som första spelet.

Kör du samma argument för alla dina spelköp?

Nej, men det man har läst och sett från detta spel så anser jag att det inte har något med maffian att göra.

12
Skriv svar