Ready at Dawn går från ångpunk till vr-spel i rymden

Robot
Ready at Dawn går från ångpunk till vr-spel i rymden
Releasehästryttare
Ready at Dawn går från ångpunk till vr-spel i rymden

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Medlem
Skrivet av Devan:

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Om ett spel har exklusivitet så är det oftast fallet. Vet nu dock inte om det är exklusivt till deras egna affär eller ej. Förstår inte varför detta kommer som en överraskning dock? Om Valve släpper Half Life 3 kan vi nog ge oss fan på att det blir exklusivt på Steam.

Edit: (för att bygga ut på vad jag menar) PC-folk tycks vara skumma som klagar på konsol exklusivt. De klagar även på Origin exklusivt, och VR-exklusivt. Och allt annat exklusivt SÅLÄNGE det inte passar dom. Steam? Inga problem! Battlenet? Helt okej! Se bara till att rikta hatet i rätt riktning så är det okej!

Använd tjänsten eller ej. Det är inte ekluxivt till Oculus Rift vad jag vet, men bara till butiken.

Medlem

Jag som hade velat ha en fortsättning på The Order Tycket det var ett bra spel...eller egentligen var det kanske inget speciellt i sig, men jag gillade det och tycker att temat och storyn hade bra potential som jag gärna sett utvecklats vidare.

Synd att det var så kort bara. Nonetheless, detta ser trevligt ut!

Medlem
Skrivet av Devan:

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Detta är en Oculus Studio titel det betyder att de har betalt en utvecklare att göra ett spel.

Så de har gått till Ready at Dawn och frågat dem om de vill göra ett VR spel till Oculus om de betalar för hela kalaset

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Devan:

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Om ett spel har exklusivitet så är det oftast fallet. Vet nu dock inte om det är exklusivt till deras egna affär eller ej. Förstår inte varför detta kommer som en överraskning dock? Om Valve släpper Half Life 3 kan vi nog ge oss fan på att det blir exklusivt på Steam.

Edit: (för att bygga ut på vad jag menar) PC-folk tycks vara skumma som klagar på konsol exklusivt. De klagar även på Origin exklusivt, och VR-exklusivt. Och allt annat exklusivt SÅLÄNGE det inte passar dom. Steam? Inga problem! Battlenet? Helt okej! Se bara till att rikta hatet i rätt riktning så är det okej!

Använd tjänsten eller ej. Det är inte ekluxivt till Oculus Rift vad jag vet, men bara till butiken.

Så länge det bara är exklusivt till en viss affär är det väl skit samma så länge det inte påverkar priset eller gör att ett företag kan dominera marknads hur de vill. Det är när man måste köpa en speciell konsol, VR-glasögon av ett specifikt märke eller en schleten jävla Apple produkt som allt är åt helvete.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Devan:

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Om ett spel har exklusivitet så är det oftast fallet. Vet nu dock inte om det är exklusivt till deras egna affär eller ej. Förstår inte varför detta kommer som en överraskning dock? Om Valve släpper Half Life 3 kan vi nog ge oss fan på att det blir exklusivt på Steam.

Edit: (för att bygga ut på vad jag menar) PC-folk tycks vara skumma som klagar på konsol exklusivt. De klagar även på Origin exklusivt, och VR-exklusivt. Och allt annat exklusivt SÅLÄNGE det inte passar dom. Steam? Inga problem! Battlenet? Helt okej! Se bara till att rikta hatet i rätt riktning så är det okej!

Använd tjänsten eller ej. Det är inte ekluxivt till Oculus Rift vad jag vet, men bara till butiken.

Så länge det bara är exklusivt till en viss affär är det väl skit samma så länge det inte påverkar priset eller gör att ett företag kan dominera marknads hur de vill. Det är när man måste köpa en speciell konsol, VR-glasögon av ett specifikt märke eller en schleten jävla Apple produkt som allt är åt helvete.

Det håller jag med om - om det är exklusivt till just Oculus Rift(VR headsettet) så kan jag se problem med det. Vore som att göra ett spel exklusivt till specifika skärmar. Skevt. Det kan finnas fördelar förstås(som t.ex G-sync eller HDR-skärmar).

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Devan:

Undrar om Oculus puttat in några pengar för exlusivitet, känns som företaget kommer gå under annars.

Om ett spel har exklusivitet så är det oftast fallet. Vet nu dock inte om det är exklusivt till deras egna affär eller ej. Förstår inte varför detta kommer som en överraskning dock? Om Valve släpper Half Life 3 kan vi nog ge oss fan på att det blir exklusivt på Steam.

Edit: (för att bygga ut på vad jag menar) PC-folk tycks vara skumma som klagar på konsol exklusivt. De klagar även på Origin exklusivt, och VR-exklusivt. Och allt annat exklusivt SÅLÄNGE det inte passar dom. Steam? Inga problem! Battlenet? Helt okej! Se bara till att rikta hatet i rätt riktning så är det okej!

Använd tjänsten eller ej. Det är inte ekluxivt till Oculus Rift vad jag vet, men bara till butiken.

Så länge det bara är exklusivt till en viss affär är det väl skit samma så länge det inte påverkar priset eller gör att ett företag kan dominera marknads hur de vill. Det är när man måste köpa en speciell konsol, VR-glasögon av ett specifikt märke eller en schleten jävla Apple produkt som allt är åt helvete.

Det håller jag med om - om det är exklusivt till just Oculus Rift(VR headsettet) så kan jag se problem med det. Vore som att göra ett spel exklusivt till specifika skärmar. Skevt. Det kan finnas fördelar förstås(som t.ex G-sync eller HDR-skärmar).

Tycker inte att man kan likna VR-headset med skärmar eftersom det handlar om flera distinkta skillnader utöver displayerna men det står väldigt tydligt i artikeln att spelet är exklusivt till Oculus Touch, inte Rift så det finns ingen anledning att debattera headseten.

När det gäller kontrollerna så skiljer sig Vive och Oculus åt ganska rejält så om ett spel är specialskrivet för Touch, som känner av dina finger- och handrörelser så funkar det troligtvis ganska dåligt med Vive, som bara har mekaniska kontroller.

Medlem

Känns som att Oculus kommer börja leverera nu när touch kommer tillsammans med många bra spel.

För mig som viveägare är det bara att hoppas att det är några bra spel i görningen för viven också. På tok för få snygga och polerade spel.

Fz, ni får gärna göra lite research i vilka VR spel som är i utveckling för de olika plattformarna.

Medlem

Ohh... blev plötsligt lite sugen på THE DIG.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Exklusivt skit.

1
Skriv svar