Sponsrad quiz – Vad kan du om Dishonored?

Robot
Sponsrad quiz – Vad kan du om Dishonored?

Snart är det dags för "semester" i Karnaca, värm upp med klurig frågesport.

#dishonored-2, #arkane-studios, #bethesda-softworks


Medlem
Sponsrad quiz – Vad kan du om Dishonored?

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Medlem
Skrivet av KlasD:

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Kände samma, men å andra sidan var det länge sen jag körde ettan och kan inte påstå att jag hållit mig uppdaterad heller ^^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deezel:
Skrivet av KlasD:

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Kände samma, men å andra sidan var det länge sen jag körde ettan och kan inte påstå att jag hållit mig uppdaterad heller ^^

Det var väldigt mycket som tydde på det men blev faktiskt lite förvånad när det var med som en fråga. Vi kan nog se det som officiellt nu


signatur
Medlem

2/10 inte illa Kappa

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 72,7% av alla deltagare (150 st).

Första jag hade fel på.... dåligt av mig.

Medlem

Har fortfarande inte lirat igenom ettan, för stressigt med allt high risk non-lethal smygande om man vill ha good ending, which i do.

Men jag antar det är dags att ge sig fan på det nu när tvåan snart är här.

As for quizen så sparar jag på den.

Medlem
Medlem

Jag önskar jag hade fel på sista frågan och att spelet faktiskt släpptes idag.. en månad är för lång tid

Medlem

9/10 Fick bara fel på Empress frågan... Jag fastnade lite i hur hon stavade sitt namn... Men annars har man full koll Dishonored ligger bland toppen på min spellista

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deezel:
Skrivet av KlasD:

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Kände samma, men å andra sidan var det länge sen jag körde ettan och kan inte påstå att jag hållit mig uppdaterad heller ^^

Det var väldigt mycket som tydde på det men blev faktiskt lite förvånad när det var med som en fråga. Vi kan nog se det som officiellt nu

Vill minnas om att det hintas ganska friskt om man kör "High-Chaos" i ettan. Mot slutet är det en av konspiratörerna som säger något i stil med "We all knew you were f***ing the empress". Och även bortsett ifrån det finns det en del hints om att dom var lite mer än kejsarinna och livvakt.

Medlem

Lite trist att jag läste artikeln innan jag gjorde quizen. Hade ju svaret på några frågor bara där xD


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

9/10, ganska nöjd!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 85,8% av alla deltagare (345 st).

Att nöta spelet om och om igen lär ha hjälpt

Medlem

Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 85% av alla deltagare (360 st)

Medlem

9 av 10, namnet på kejsarinnan blev mitt fall :/

Medlem

Hmm, jag har bara hört talas om namnet "Dishonored", det är allting jag vet om spelet.Bör jag spela det? Väldigt trevliga recensioner på Steam, i alla fall. Jag gör i så fall det innan jag tar testet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dreijer:

Hmm, jag har bara hört talas om namnet "Dishonored", det är allting jag vet om spelet.Bör jag spela det? Väldigt trevliga recensioner på Steam, i alla fall. Jag gör i så fall det innan jag tar testet.

Det är nog klokt, innehåller några spoilers. Ett av mina favoritspel från det året.


signatur
Medlem
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deezel:
Skrivet av KlasD:

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Kände samma, men å andra sidan var det länge sen jag körde ettan och kan inte påstå att jag hållit mig uppdaterad heller ^^

Det var väldigt mycket som tydde på det men blev faktiskt lite förvånad när det var med som en fråga. Vi kan nog se det som officiellt nu

Vill minnas om att det hintas ganska friskt om man kör "High-Chaos" i ettan. Mot slutet är det en av konspiratörerna som säger något i stil med "We all knew you were f***ing the empress". Och även bortsett ifrån det finns det en del hints om att dom var lite mer än kejsarinna och livvakt.

Fanns även en teckning Emily ritat av Corvo som var märkt "daddy"

Medlem

5/10... med bara sannolikhet/slutledning 0 koll på spelen. Läste inte o missa företaget.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Gen
Medlem

7/10 med flera gissningar får nog bedömas som godkänt. Varvade 1an i somras på FZ community eventet (grymt spel) men verkar ha glömt en del av storyn.

Medlem

Tror att bilden på Granny Rags faktiskt är karaktären Queen of Beggars från senaste Thief.

Medlem

Jag kom inte ihåg vad Emilys mamma heter så jag fick bara 9 av 10 rätt.

Medlem

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Medlem
Skrivet av humpe1988:

Tror att bilden på Granny Rags faktiskt är karaktären Queen of Beggars från senaste Thief.

Det har du rätt i, nice catch. Ganska lika de två karaktärerna dock, men det är helt klart Queen of Beggars och inte Granny Rags.

Skägg.
10 Chambers

[quote=Nightsorrow]

Skrivet av humpe1988:

Tror att bilden på Granny Rags faktiskt är karaktären Queen of Beggars från senaste Thief.

Doh! Google failed us.


signatur
Redaktör
Skrivet av Duffelbag:

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Det här är första gången vi kör sponsrad quiz. Men tack, kul att det uppskattas!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Duffelbag:

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Stilpoäng? Givetvis måste man berätta att det är sponsrat. Kör man sponsrade saker och medvetet undanhåller det så lär man inte bli populär hos sina läsare. Vet inte hur det ser ut i Sverige men i andra länder är det åtalsbart.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Duffelbag:

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Stilpoäng? Givetvis måste man berätta att det är sponsrat. Kör man sponsrade saker och medvetet undanhåller det så lär man inte bli populär hos sina läsare. Vet inte hur det ser ut i Sverige men i andra länder är det åtalsbart.

Det är inte fullt så självklart som du tror, speciellt på nätet. På youtube t.ex. är det ett ganska vanligt problem speciellt inom spelrelaterad media. Man Tycker att det borde vara en självklarhet men det finns dessvärre hur många exempel som helst på motsatsen.

Gen
Medlem

Nu dök den upp igen? Var det meningen?

12
Skriv svar