Taktlösa tweets från Battlefield-kontot raderades

Medlem
Medlem

Moralpoliser med för mycket fritid och internetuppkoppling.

Medlem

Känns ju troligare att folk reagerar på tweeten: "Vi tycker ni skall bränna ner klubbar till helgen", än ett spel där man mördar folk i ww1. Det ena är relaterbart.

Sen kan jag inte påstå att jag personligen känner mig kränkt. Känner mig mer kränkt av det faktum att jag har medmänniskor som faktiskt skrattar åt "skämten". Är så ju icke-roliga att, ens le är på gränsen till retarderat.

Medlem

Inte för att jag personligen tyckte nått speciellt om bilderna så känner jag mig inte kränkt för att dom tagits bort.
Många som blir kränkta idag från alla håll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av philgapin:

Soldaterna som stred hade faktiskt väldigt mycket humor om den totala misär och alla hemskheter som skedde på fronterna. Läs Peter Harts bok "The Great War", folk idag hade aldrig kunnat göra vad dessa människor gjorde. Och de skrattade ofta åt sånt här. LÖJLIGT att man inte kan skämta om något utan att en massa människor ska bli kränkta.

En viss skillnad om folket i skyttegravarna har totalt råa skämt som skyddsmekanism när de ena stunden pratar med sina kamrater för att i nästa se hur de sprängs i bitar och när du sitter i din källare framför skärmen och skrattar åt samma skämt.

Medlem

Om de blir upprörda av de kommentarerna, borde de prova spelet.

Här kommer en lista på 3 sysselsättningar man kan göra i spelet:
1. Gasa människor till döds!
2. Bränna människor till döds! (På flera sätt)
3. Kniva människor till döds!

ELF
Medlem

Måste vara jobbigt att få ont i fishållet så fort man öppnar ögonen..


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Camlin:
Skrivet av philgapin:

Soldaterna som stred hade faktiskt väldigt mycket humor om den totala misär och alla hemskheter som skedde på fronterna. Läs Peter Harts bok "The Great War", folk idag hade aldrig kunnat göra vad dessa människor gjorde. Och de skrattade ofta åt sånt här. LÖJLIGT att man inte kan skämta om något utan att en massa människor ska bli kränkta.

En viss skillnad om folket i skyttegravarna har totalt råa skämt som skyddsmekanism när de ena stunden pratar med sina kamrater för att i nästa se hur de sprängs i bitar och när du sitter i din källare framför skärmen och skrattar åt samma skämt.

Skrattar? Nej det gör jag inte. Du har rätt i att den komiska sidan kom fram som en skyddsmekanism för att hantera alla fasorna. Menade inte att man ska förringa det som upplevdes men jag kan tänka mig soldaterna själva hade dragit såna skämt. Skrev ingenstans att det var roliga skämt. Menade att generation förolämpad tar illa upp om allt. Vilket blev ännu tydligare nu.

Medlem

Tycker det är synd att alla såna här "snedsteg" ska raderas hela tiden. Förstår om en del tycker det var smaklöst men vad gör det? Kan inte storföretag ha lite ryggrad ibland och bara säga: fast vi tyckte det var ganska kul


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av vuze2143:

#kränkt... Alltså vafan, vi snackar om ett krig som utspelade sig för 100 år sedan.

Ja men så jävla dåligt bara, tror väl få är speciellt kränkta, det är ju tramsigt bara det är väl mer det.

Och sen är det ju inte som om det inte finns krig idag också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Incal:

Även om många år gått sen första världskriget är krigets hemskheter högaktuella (Aleppo, Mosul etc.). Jag tror inte att det handlar om att någon kände sig kränkt utan snarare att Battlefiled-kontots tweets var högst osmakliga.

Många av er som kommenterat och bagatelliserar tweetsen hade gjort bort sig rejält på jobbet om ni varit i samma situation. Jobbar man med PR behöver man ha förståelse för hur budskapet tas emot. Tyck vad ni vill om hur folk reagerar men faktum kvarstår att tweetsen fick så pass mycket kritik att företaget bestämde sig för att ta bort dom. En misslyckad dag på jobbet för de klantskallar som skulle må gott av lite mer livserfarenhet och visdom.

Verkligen inget osmakligt med tweetsen. Det är folket som lipar över dom som det är fel på.

Medlem

Lustigt hur många som blir så kränkta av att andra känner sig kränkta.

#rörinteminokänslighet

#vadärPKnu?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Är så jävla less på lättkränkta människor. Helvete vad världen kommer bli tråkig om 10-20 år!

Medlem

Jag orkar inte längre.

Medlem

Blir man kränkt över sånt här har man kraftiga problem.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Är så jävla less på lättkränkta människor. Helvete vad världen kommer bli tråkig om 10-20 år!

Skulle nästan säga att du låter lite... kränkt....
hmm, djup tanke.

Medlem

Haha what.

Jag brukar skrika "YES!! JAG BAJONETTADE DEN JÄVELN" åt mina polare när jag lyckas rusa fram och sticka bajonetten i en fiende. ^^ Jag borde tas bort från spelet för att jag "inte respekterar" att folk faktiskt dog på riktigt.

Medlem
Skrivet av Badgermilk:
Skrivet av Dudinkalv:

Är så jävla less på lättkränkta människor. Helvete vad världen kommer bli tråkig om 10-20 år!

Skulle nästan säga att du låter lite... kränkt....
hmm, djup tanke.

Nae det är nog inte rätt ord. Irriterad och trött är nog närmre verkligheten.

Medlem

Won't someone think of the children!

Medlem

Snökaos och blåsväder blir man KRÄNKT

12
Skriv svar