Blizzard-grundare: "Warcraft Inte så kul längre"

Robot
MEG
Medlem
Blizzard-grundare: "Warcraft Inte så kul längre"

Är det någon som vet om Diablo kommer att få upphottad grafik eller blir det bara spelbart som det är?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Är det någon som vet om Diablo kommer att få upphottad grafik eller blir det bara spelbart som det är?

Kanske inte den roligaste videon men har hyfsad info om The Darkening of Tristram ^^

Medlem

Det släpps till Diablo 3, så lite upphottat skulle man ju tro. "Blizzard is putting an appropriately old-school presentation on Diablo in Diablo 3. The game will come with visual filters to make it look pixelated and grainy — "we call it 'glorious retrovision,'" said Pearce. In addition, the character movement will be locked to eight directions, just like in the original Diablo"

Medlem

är inte detta exakt samma nyhet som skrev för 3 dagar sedan?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161107/blizzard-vi-har-in...

Medlem

Om man gav ut källkoden och startade en tävling att få vara med i Credits så skulle "Warcraft-remake projektet" vara färdigt på en vecka!

Privata moddare är ju galet hängivna.

Redaktör
Skrivet av Vercadi:

är inte detta exakt samma nyhet som skrev för 3 dagar sedan?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161107/blizzard-vi-har-in...

Jag avgår...


signatur
Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av MEG:

Är det någon som vet om Diablo kommer att få upphottad grafik eller blir det bara spelbart som det är?

Kanske inte den roligaste videon men har hyfsad info om The Darkening of Tristram ^^

https://www.youtube.com/embed/ALPdM5yJle4

Finns redan på PTR, öppnades igår


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Är benägen att hålla med. Hade hellre sett ett Warcraft 4 än remasters/remakes på 1 eller 2 (eller to m 3, som dock ska komma). Ser lite samma sak som med Starcraft BW och Starcraft 2, bra att det kom en tvåa istället för uppdaterad BW.

Medlem

Warcraft 3 var mycket bättre än Warcraft 2 som i sin tur var mycket bättre än Warcraft 1. Och jag snackar inte om grafik utan UI m.m.

Så nej vi behöver ingen remake på WC1

Geeks Gaming

även om jag vill se en remake av WC1 och 2 så vill jag hellre se ett nytt WC4

Medlem

För helvete, kan människor sluta låta nostalgin styra sina liv. Låt gamla spel ligga och bevara de fina minnena istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

make warcraft great again

Medlem

"we're old; we've forgotten"
Så stavar man inte till "alla som var med och gjorde spelet jobbar inte längre hos Blizzard"

Medlem
Skrivet av StrongBad:

För helvete, kan människor sluta låta nostalgin styra sina liv. Låt gamla spel ligga och bevara de fina minnena istället.

Amen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Fan så arroganta dom är. Inte för att jag själv är den största rts fan. Men att säga att gamla spel är inte roliga är individuellt. Retro spels marknaden är hur stor som helst. Och Warcraft tillhör den kategorin. Att göra det fungerande till moderna datorer är inte mycket begärt. Jag hatar utvecklare som berättar för mig vad jag tycker om. Hur var det med att ingen vill spela vanilla WoW.....

Medlem

Håller med honom, WC 1 och 2 bjuder på några oslagbarea minnen som aldrig kommer kännas likadant igen. När jag nyligen började fördjupa mig i lite WC lore så fick jag ett infall och installerade WC 3 igen då det innehåller fundamentet för mycket av WC loren. Var då lite sugen på WC 2, men efter att sett ett par bilder och nått filmklipp förstod jag att det aldrig kommer kännas likadant.
Däremot hade jag gärna sett t ex WC 2 i SC 2 motorn, bara för storyns skull.

Som det är nu kommer jag spela igenom WC 3 iallafall...önskar bara att dem kunde lägga till det i den förbannade launchern!

1
Skriv svar