Dagliga bonusar för Tyranny-spelare

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
Dagliga bonusar för Tyranny-spelare

Märkligt.

Medlem
Medlem

För mig gör sådant här att jag tänker att publiceraren inte tror på sin produkt och dess förmåga att skapa tycke för deras jobb, så det får liksom motsatt effekt. Förmodligen får inte alla den reaktionen men blir litet störd av det personligen.

Medlem

Nej tack, tänka köpa det men inte nu.
Plus att jag hatar att skapa konton till varje jävla spel nu för tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har konto redan men är inte intresserad av extra rewards, så spelar oinloggad. Föredrar även att spela spel utan att fuska. Men det rör mig inte i ryggen att det finns eller att andra använder det. Single player, och andra får använda extra items eller fuska hur mycket dom vill; det påverkar inte mitt spel.

Har bara börjat i spelet. Men riktigt kul än så länge

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Seraium:

Nej tack, tänka köpa det men inte nu.
Plus att jag hatar att skapa konton till varje jävla spel nu för tiden.

Du behöver inte skapa något konto. Jag har loggat runt 15h på Tyranny utan att göra det...

Meh, jag kan inte påstå att det spelar mig någon större roll.

Som sagt, så är det frivilligt att registrera/logga in för att få bonusarna och jag utgår från att det mest handlar om "symboliska" bonusar, som inte erbjuder några nämnvärda fördelar jämfört med föremål som redan finns i spelet. Mao. det är knappast någon "Log In To Win" kampanj, utan bara ett PR-jippo.

Medlem

Är inte direkt nån super loot man inte kan få tag på annat vis, men jo visst, känns lite som ett snedsteg av Paradox.

Medlem

Jag hatar alltid den här typen av saker, oavsett om de kommer såhär eller från en collectors eller liknande. Det förstör alltid balansen på spelet så det är alltid lika bra att bara strunta i det.

Tyranny är riktigt grymt dock, oavsett om det här är en grej från paradox eller ej. Tycker väldigt mycket mer om det än Pillars.

En användarbas med konton och kontaktuppgifter till alla användare kan vara värt mycket för framtida försäljning... Inte så konstigt, paradox har ju gått från att vara nära konkurs för tio år sedan till en hajpad börsnotering. Detta är helt i linje med företagets nya karaktär.

Medlem

Ska nog ta och spela om BG2 igen

Medlem

Passar inte riktigt in till målgruppen av "old-school" RPG. Nu var ju detta verkligen ingen stor sak men någonstans tycker jag ändå Paradox får ta det lite försiktigt med sitt goda rykte (inte det lättaste att bygga upp). Det är väl tendensen som får en att tveka lite när man ser sånt här

Medlem

Oj....... Det lär nog inte ha så stor betydelse, men blotta tanken på sådana fasoner.... Jag hade verkligen stort förtroende för Paradox.

Ambassadör
Xbox

Åh nej... man kan få lite potions om man spelar inloggad! *gasp*


signatur

Jump in.

Medlem

Det är lite som folk som spelar Civ VI single player och gnäller på forumen om att dom money exploits som finns är "game breaking"

Medlem
Skrivet av Seraium:

Nej tack, tänka köpa det men inte nu.
Plus att jag hatar att skapa konton till varje jävla spel nu för tiden.

Känns som en lagom stor överreaktion. Du vill alltså inte spela ett riktigt bra spel eftersom det ger en hälsodryck, eller något likvärdigt, om man loggar in med sitt Paradox-konto? "Belöningen" är i princip obetydlig för 99% av spelarbasen, och kontot är gratis att skapa. Dessutom kan man helt låta bli att logga in om man nu inte vill det.

Medlem

Så om man lägger ett par minuter på att helt frivilligt registrera ett konto hos Paradox får man en liten digital gåva en gång om dagen? Och om man skiter i att göra just detta händer inget annat än att man inte får en gratis Healing Potion?

Och detta gör folk förbannade för att? Fattar verkligen inte...


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det här handlar dels om att locka spelare till websidan så att de ser Paradox övriga spelutbud och kanske handlar lite samt dels om att skylta lite i media och locka nya kunder.

Inte konstigare än reklamen man får i brevlådan från ICA alltså förutom att detta är gratis och ICA kräver att du handlar.

Medlem

Visste inte ens om att man kunde logga in med något, har spelat tio timmar utan att ens bli frågad om att logga in någonstans eller något om några rewards.

Inaktiv

Externa konton är lika illa som äckliga drm.

Medlem

Gruvarbetarna i FZ's saltgruva har fått helgledigt ser jag. Ibland kan det vara värt att läsa mer än rubriken och läser man resten av texten, så kan det vara en idé att faktiskt tänka innebörden av texten.

1. Inget krav
2. Inget tjat.
3. Helt frivilligt

Vad finns egentligen att klaga på?


signatur

???????????????

Medlem

Så länge det inte blir som Dragon Age:
-Hej! Jag är en NPC och har en tokigt episk quest åt dig!
-Trevligt! Loot och exp för alla! Jag är med kära NPC
-Fyll i ditt kreditkort här....

Medlem

Warframe har ju haft daglig inloggningsbonus så länge jag kan minnas (3+ år iaf). Att WF är F2P tycker inte jag har någon betydelse då bonusen är till för att locka folk till deras spel... dagligen. Det handlar om crafting mats, recept och rabatt på platinum m.m. Loggar man in tillräckligt många dagar så får man något mer unikt som ett vapen eller en vapenmod.
Helt ok system och tycker att fler spel skulle gynnas av att ha sånt nu för tiden då alla ska ha en jävla lvl progression i sina spel. Overwatch borde ge en loot box och Battlefield ett Battlepack. Just i OW och BF är det helt utan att påverka spelet då innehållet i boxarna är kosmetiska saker.

Medlem
Skrivet av aegd:

Gruvarbetarna i FZ's saltgruva har fått helgledigt ser jag. Ibland kan det vara värt att läsa mer än rubriken och läser man resten av texten, så kan det vara en idé att faktiskt tänka innebörden av texten.

1. Inget krav
2. Inget tjat.
3. Helt frivilligt

Vad finns egentligen att klaga på?

Därför att det visar på ett incitament att dom är öppna för att införa fler "mobilfunktioner" i framtiden. Så ja, klart befogat klagande, kom ut ur fårfållan.

MEG
Medlem

Kan man hoppas på en recension av FZ?


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar