EA: Vi utvecklar för PC först

Medlem
EA: Vi utvecklar för PC först

Detta borde ju vara standard för alla spelutvecklare.

Tyvärr är ju inte detta fallet i speciellt många fall.

Medlem

Hur var det här med NHL, nfl osv?


signatur

Styret upp och däcken ner

Geeks Gaming

Hahaha... ja ett skratt förlänger livet.
Tycker EA gör allt för att få bort PC sommunityn varje år. Just nu är det BF1 som ligger längst upp på listan.
Community hostade servrar är borta sedan länge. Kvar är ett rent a server program som enbart är till för att EA ska tjäna mer pengar.
Och när vi väl får kontrollen över servrarna så är det inte riktig kontroll.
Alla andra EA spel har helt droppat stöd för community servrar och istället kör med matchmaking/lobby system som gör att det inte finns en chans att bilda en community.

Nä nu för tiden måste man förlita sig på Indie utvecklare om man ska få ett riktigt fps spel till PC.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hahaha... ja ett skratt förlänger livet.
Tycker EA gör allt för att få bort PC sommunityn varje år. Just nu är det BF1 som ligger längst upp på listan.
Community hostade servrar är borta sedan länge. Kvar är ett rent a server program som enbart är till för att EA ska tjäna mer pengar.
Och när vi väl får kontrollen över servrarna så är det inte riktig kontroll.
Alla andra EA spel har helt droppat stöd för community servrar och istället kör med matchmaking/lobby system som gör att det inte finns en chans att bilda en community.

Nä nu för tiden måste man förlita sig på Indie utvecklare om man ska få ett riktigt fps spel till PC.

Jag tror att de syftar på hårdvara osv, inte just funktioner eller dylikt. Huruvida man tycker om spelen är en sak men fan ta mig om de inte flyter på- och ser jävligt bra ut.

Geeks Gaming
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Jinxswe:

Hahaha... ja ett skratt förlänger livet.
Tycker EA gör allt för att få bort PC sommunityn varje år. Just nu är det BF1 som ligger längst upp på listan.
Community hostade servrar är borta sedan länge. Kvar är ett rent a server program som enbart är till för att EA ska tjäna mer pengar.
Och när vi väl får kontrollen över servrarna så är det inte riktig kontroll.
Alla andra EA spel har helt droppat stöd för community servrar och istället kör med matchmaking/lobby system som gör att det inte finns en chans att bilda en community.

Nä nu för tiden måste man förlita sig på Indie utvecklare om man ska få ett riktigt fps spel till PC.

Jag tror att de syftar på hårdvara osv, inte just funktioner eller dylikt. Huruvida man tycker om spelen är en sak men fan ta mig om de inte flyter på- och ser jävligt bra ut.

Jo kom på det efter jag hade skrivit de ^^ Men ville skriva de ändå.
Om man ser till Frostbite så är det den mest optimerade motorn på marknaden de måste jag säga.
Gillar bara inte AAA tillverkare som utvecklar spel som bara håller tills deras nästa spel släpps.

Medlem

Frostbite körs väl ändå inte på alla deras spel numera?

Medlem

Bra EA, ge oss då nhl till nästa säsong på pc också så man får uppleva det snyggt och med flyt.
Inte som katastrofversionerna på xb1


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hahaha... ja ett skratt förlänger livet.
Tycker EA gör allt för att få bort PC sommunityn varje år. Just nu är det BF1 som ligger längst upp på listan.
Community hostade servrar är borta sedan länge. Kvar är ett rent a server program som enbart är till för att EA ska tjäna mer pengar.
Och när vi väl får kontrollen över servrarna så är det inte riktig kontroll.
Alla andra EA spel har helt droppat stöd för community servrar och istället kör med matchmaking/lobby system som gör att det inte finns en chans att bilda en community.

Nä nu för tiden måste man förlita sig på Indie utvecklare om man ska få ett riktigt fps spel till PC.

Det var ju inte riktigt det artikeln handlade om, men visst, det är väldigt anti-konsument om man tänk på dessa sakerna, det håller nog alla med om.

Men nu handlade det om hur man utvecklar spel, inte att de har en dåligt affärspolitik, för konsumenten.

Medlem

För en gångs skull är jag beredd att tro på ett sånt uttalande. Att de valt att använda Frostbite i många spel och hur bra deras titlar generellt funkar och ser ut på PC ger stöd åt hans uttalande.

Lite smolk i bägaren för PC-kontrollerna i Dragon Age Inquiition som helt klart var tagna från konsolversionen. WASD istället för musstyrning i taktikläget?!! Kom igen!

Sen kan man diskutera avsaknaden av dedikerade servers, tidsexklusiviteter och annat, men det har med affärsmodellen att göra, inte utvecklingen till PC.

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Frostbite körs väl ändå inte på alla deras spel numera?

Beror ju på, mobilspelen utvecklas nog inte med Frostbite. Dock alla AAA-titlar utvecklas troligtvis mer eller mindre uteslutande med Frostbite idag.

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Frostbite körs väl ändå inte på alla deras spel numera?

Ska bli intressant med The sims 5

Medlem

HAHAHA, Nej det gör de inte, kolla bara på BF1....det lider av svår konsolitis.
BF1 blir det sista BF för mig tyvärr, har spelat 1000+ timmar på varje.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Consolitis


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Skiter i vilken platform de utvecklar till först, de utvecklar ju bara spel för små tonåringar. Finns nästan aldrig något djup i spel från EA för att de måste tilltala allt och alla.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av NympH:

HAHAHA, Nej det gör de inte, kolla bara på BF1....det lider av svår konsolitis.
BF1 blir det sista BF för mig tyvärr, har spelat 1000+ timmar på varje.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Consolitis

Vad menar du nu? BF1 är ju väl optimerad med riktigt snygg grafik^^

1
Skriv svar