Watch Dogs 2:s säljsiffror underpresterar

Robot
Watch Dogs 2:s säljsiffror underpresterar
Medlem
Watch Dogs 2:s säljsiffror underpresterar

Ganska riktigt vad alla andra förväntat.

Medlem

Blir tyvärr så när första spelet är skit, då vågar inte de flesta haka på i nästa spel.

Medlem

Trots fläkiga kön vart är världen påväg?!

Medlem

Det kanske inte går att hålla på som ubisoft gjort och släppa överhajpade men underväldigande spel år ut och år in och fortsätta sälja. Hur många spel har dom inte släppt dom senaste åren som antingen fått grafiken kraftigt nergraderad till släppet eller på något annat sätt inte levt upp till förväntningarna. Dom har fördärvat sin trovärdighet och nu säljer inte spelen längre. Samma sak hände med asscreed syndicate. Hoppas det leder till skärpning.

Medlem

Ta nu lärdom devs eller ni som tvingar fram tidiga släpp, stanken sitter kvar vid uppföljare. 1+1:- = -2:-


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Säljer man första spelet med lögner så lär folk vara skeptiska till att köpa något igen.

Medlem

Spelet ser inte ut att vara värt 600kr. skulle kunna tänka mig att köpa det om det kosta 100..

Medlem

Tycker det är synd, då spelet är sjukt bra. Men kan förstå mångas tankar.

Medlem

Kom ju inte som någon överraskning direkt

Medlem

Likadant som med Titanfall. När första spelet var överhypat och inte levde upp till förväntningarna. Synd dock om Watch Dogs 2 faktiskt också är bra.

Medlem

Första gången de inte totalblåst folk med jättelika grafiknedgraderingar?

Medlem

Somebody better pick up that phone, Cuz I effin called it!

Releasehästryttare

Vad förväntar de sig när de tog bort vaginorna i spelet men låter snoppar vara kvar ? #sexism

Medlem

Problemet för mig ör att det första spelet inte ens var i närheten av hypen så man vågar inte chansa igen.

Det utlovades "hack anything" men det var sjukt linjärt. Man ledsnade direkt. Tror jag bara orkade 1/3 av kampanjen på 1:an

Skrivet av whoo:

Problemet för mig ör att det första spelet inte ens var i närheten av hypen så man vågar inte chansa igen.

Det utlovades "hack anything" men det var sjukt linjärt. Man ledsnade direkt. Tror jag bara orkade 1/3 av kampanjen på 1:an

Testa tvåan! Hacking är friare och mer underhållande.

Inaktiv

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:
Skrivet av whoo:

Problemet för mig ör att det första spelet inte ens var i närheten av hypen så man vågar inte chansa igen.

Det utlovades "hack anything" men det var sjukt linjärt. Man ledsnade direkt. Tror jag bara orkade 1/3 av kampanjen på 1:an

Testa tvåan! Hacking är friare och mer underhållande.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

k3m
Medlem
Skrivet av anon_98854:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

bra info

Medlem
Skrivet av anon_98854:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Detta har ju knappast något med DRM eller pirater att göra, som förövrigt fortfarande är ett oförsvaligt egoistisk agerande hur mycket någon än bölar.

Avstängd

Min mage just nu oroas av PC.

Man kan ju ej förutsägbara till den 29'e.

Kan bli ett Arkham Knight lansering man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Är det bra att ett spel som är betydligt bättre än föregångaren säljer dåligt? Konstigt resonemang. Skadeglädje bara för att du inte kan pirata spelet?

Dessutom, vad har uppföljare med att pirater förstör allt att göra. Det är generellt från bolagens håll och har inget med uppfölljare att göra.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir tyvärr så när första spelet är skit, då vågar inte de flesta haka på i nästa spel.

Kan också ha något att göra med att Watch Dogs överlag är totalt ointressant och generic.

Medlem

Från recensionen att döma, så är det bara Saints Row 3 med hacking. Nej tack.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mjauv:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Detta har ju knappast något med DRM eller pirater att göra, som förövrigt fortfarande är ett oförsvaligt egoistisk agerande hur mycket någon än bölar.

Insikten att piratkopior inte är vad som "sänker försäljningen" hade gärna fått sjunka in hos fler gubbar och gummor i maktposition bland de stora utgivarna. Då hade GOGs försäljningsmodell blivit norm.

Finns gott om skäl att piratkopiera spel och de ekonomiska incitamenten är inte vad jag åsyftar.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Mjauv:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Är det bra att ett spel som är betydligt bättre än föregångaren säljer dåligt? Konstigt resonemang. Skadeglädje bara för att du inte kan pirata spelet?

Dessutom, vad har uppföljare med att pirater förstör allt att göra. Det är generellt från bolagens håll och har inget med uppfölljare att göra.

Glädje över att ett dåligt argument rycks ur händerna på de som begränsar vår informationsfrihet genom DRM.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Testa tvåan! Hacking är friare och mer underhållande.

Hade de haft lite cahones så hade de hyrt in killarna som gjort Hacknet eller Hacker-serien så att det hade varit en utmaning och betytt något.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av anon_98854:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Detta har ju knappast något med DRM eller pirater att göra, som förövrigt fortfarande är ett oförsvaligt egoistisk agerande hur mycket någon än bölar.

Insikten att piratkopior inte är vad som "sänker försäljningen" hade gärna fått sjunka in hos fler gubbar och gummor i maktposition bland de stora utgivarna. Då hade GOGs försäljningsmodell blivit norm.

Finns gott om skäl att piratkopiera spel och de ekonomiska incitamenten är inte vad jag åsyftar.

Finns inget gott skäl då de inte är en rättighet, punkt.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mjauv:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Detta har ju knappast något med DRM eller pirater att göra, som förövrigt fortfarande är ett oförsvaligt egoistisk agerande hur mycket någon än bölar.

Insikten att piratkopior inte är vad som "sänker försäljningen" hade gärna fått sjunka in hos fler gubbar och gummor i maktposition bland de stora utgivarna. Då hade GOGs försäljningsmodell blivit norm.

Finns gott om skäl att piratkopiera spel och de ekonomiska incitamenten är inte vad jag åsyftar.

Finns inget gott skäl då de inte är en rättighet, punkt.

Punkt vadå? Jag har aldrig hävdat att det ÄR en rättighet. Men med sådana skillz i argumentation så tror jag inte vi kommer komma speciellt långt, ajöss lille vän.

Ps. CPY har nu crackat Deus Ex också

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av anon_98854:

uppföljare verkar generellt sälja dåligt. Bra det - då kanske utvecklarna slutar grina över att det är piraterna som förstör allt.

Som kuriosa kan jag meddela att Inside släpptes på GOG idag. Första denuvo-infekterade spelet som gått DRM-fritt.

Detta har ju knappast något med DRM eller pirater att göra, som förövrigt fortfarande är ett oförsvaligt egoistisk agerande hur mycket någon än bölar.

Insikten att piratkopior inte är vad som "sänker försäljningen" hade gärna fått sjunka in hos fler gubbar och gummor i maktposition bland de stora utgivarna. Då hade GOGs försäljningsmodell blivit norm.

Finns gott om skäl att piratkopiera spel och de ekonomiska incitamenten är inte vad jag åsyftar.

Finns inget gott skäl då de inte är en rättighet, punkt.

Punkt vadå? Jag har aldrig hävdat att det ÄR en rättighet. Men med sådana skillz i argumentation så tror jag inte vi kommer komma speciellt långt, ajöss lille vän.

Ps. CPY har nu crackat Deus Ex också

Lycka till du också, håller med om att det är meningslöst när du inte kan lägga fram något vettigt argument

Vad kommer härnäst , global warming is a hoax eller u.s government covers up aliens ?

12
Skriv svar