The Last Guardian

Redaktör
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Nightswipe:

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Hahah, väldigt märkligt

Det där är två negativa saker med spelet, ryckta ur sitt sammanhang. Lägg till de positiva också, och läs vad Anabelle skriver, för att få motiveringen till betyget.


signatur
Medlem

9/10 slutet får 10/10

Medlem

De flesta recensioner runt nätet tycks säga samma sak, lite seg i spakarna och puckad AI emellanåt, men fantastiskt bra stunderna däremellan. 4/5 verkar rimligt tycker jag, mindre skavanker ser jag inte som en anledning till att totalsåga ett spel.

Kanske blir att man plockar upp detta på någon rea om det släpps till Linux (så nej, antar jag ).


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Vad jag har sett av spelet så verkar det vara väldigt repetitivt. Man hjälper Trico och ska till något ställe, på vägen ska man lösa pussel. Det verkar enligt mig inte så underhållande.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Vad jag har sett av spelet så verkar det vara väldigt repetitivt. Man hjälper Trico och ska till något ställe, på vägen ska man lösa pussel. Det verkar enligt mig inte så underhållande.

"Man är någonstans och ska någon annanstans, och längst vägen händer det grejer" är en bra beskrivning på typ alla spel
Jag tror att det är själva resan i sig som är det underhållande, de flesta spel har ju (nu när du får mig att tänka efter) rätt kassa premisser. Stämning och atmosfär är nog viktigare i de flesta fall än ett superbra manus.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Bra recension. Gudomligt spel, fantastisk känsla/atmosfär, bra build-up inför slutet (som förövrigt rockade så in i bomben). Verkligen värt väntan och en Collectors Edition på det.. Givetvis inget spel för alla, men är man ett fan av Fumito Ueda så vet man vad man har att vänta. Trico är fantastisk och det mest välanimerade monster jag någonsin skådat. Fanns flera tillfällen då jag enbart stod still och tittade på vad han/hon pysslade med, rulla sig i vattnet, jaga fjärilar, yla mot himlen.

Exempelvis såhär (om länken fungerar):
https://www.facebook.com/nathan.whie/videos/1192100010845972/

Jag kan inte annat än att hålla med gällande kontrollen dock. Klumpig och en aning oförutsägbar. Det jag blev mest irriterad på att det inte fanns något mellanläge mellan att "smyga skitsakta" eller "springa asfort". Kameran fastnade lite här och där vilket störde en aning. Men vem bryr sig om detaljer som det då allt annat var så sjukt jävla bra?

Medlem

Håller på o kör om detta nu när det ingick i ps5 kollektionen av spel man fick till sin konsol. Körde det när det kom ut så är några år sedan och jösses så mysigt spelet är ändå.
Det är synd det kantades av så mkt strul under utvecklingen men det är ack så härligt och återvända en gång till det här spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar