Space Hulk: Deathwing

Robot
Space Hulk: Deathwing

Med en viss rädsla för Warhammer-universumet begav jag mig ut i rymden för att rensa ett, alldeles för stort, rymdskepp på kättare. Det här är min dötrista historia.

#total-war-warhammer, #space-hulk-deathwing, #rambo-the-video-game


Medlem
Space Hulk: Deathwing

Dyrt och dyrt. Finns för 250 pix online på t.ex. Greenman gaming. Det är mindre än halva priset jämfört med katastrofen No Man's Sky.

Har ingenting att säga om spelet då jag inte startat det ännu, men ser man till hur resten av 2016 har sett ut (Forza Horizon, Dishonored 2, No Man's...) så verkar en ny standard av kvalitétstestning ha tagits i bruk.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ack så trist. Får väl vänta någon vecka på det här spelet då. Såg fram emot det så mycket.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Jag gillade spelet, men fps problemen gjode så att jag bad steam om en refund vilket dom accepterade, så ska vänta tills alla säger att fps problemen är fixade sedan inhandla skiten igen.

Medlem

Jag hade det på känn, och när 17 min gameplay klippet släpptes så bekräftade det bara mina farhågor....tyvärr.

Och efter att ha läst rescensionen så skulle jag säga att en tvåa är väldigt generöst.
Buggar kan fixas men gameplay och story kommer fortfarande vara kasst.

Medlem

Tyckte detta såg riktigt roligt ut i trailerna. Får bli på rea någon dag.

Medlem

"Det kan närmast beskrivas som en railshooter? Wait, what? Har v spelat samma spel tro? o_O
Genom hela kampanjen än så länge så har jag haft alla val i hela världen vilken väg genom kartan jag vill gå och utforska, vilket är mer än vad jag kan säga om tex spel som Gears of War.

Och är det här en recension för endast multiplayer, för MP har jag inte provat alls och har än så länge endast stött på en bugg i singelplayer där mitt vapen blev bytt (vilket var lätt att åtgärda).
Imho så är kampanjen riktigt bra för att vara ett space hulk-spel (Det finns några stycken sen tidigare).
Jag har fullt upp med att välja bästa väg genom kartan (du har valfriheten att ta flera vägar, några bättre än vissa andra), att strategiskt placera mina två vapenbröder och hålla dem vid liv, att se till att dörrar förseglas och minimera risken att genestealers kan använda korridorerna för att anfalla mig i sida och rygg, samt söka igenom rum och korridorer efter artefakter.
Det här spelet är grymt kul, även om AI'n kan kännas lite tunn många gånger (men det är få spel som har en mycket mer avancerad AI)

Nä du, herr skribent. Tyvärr får du bakläxa på den här artikeln.
För övrigt bör du också läsa på lite vad det innebär med ordet "railshooter", för du använder termen helt fel till detta spel. Spela ett spel som House of the Dead så får du spela en railshooter att jämföra med.
(A rail shooter is a type of action-based video game. In a rail shooter the player control is limited to directing where to fire a virtual gun or move his or her avatar around the screen; the player does not control the path his or her avatar takes from the start to the end (although he or she may be able to pause that movement), as if the player is tied to a rail like a roller coaster.)

Skribent
Skrivet av ForrestFox:

"Det kan närmast beskrivas som en railshooter? Wait, what? Har v spelat samma spel tro? o_O
Genom hela kampanjen än så länge så har jag haft alla val i hela världen vilken väg genom kartan jag vill gå och utforska, vilket är mer än vad jag kan säga om tex spel som Gears of War.

Och är det här en recension för endast multiplayer, för MP har jag inte provat alls och har än så länge endast stött på en bugg i singelplayer där mitt vapen blev bytt (vilket var lätt att åtgärda).
Imho så är kampanjen riktigt bra för att vara ett space hulk-spel (Det finns några stycken sen tidigare).
Jag har fullt upp med att välja bästa väg genom kartan (du har valfriheten att ta flera vägar, några bättre än vissa andra), att strategiskt placera mina två vapenbröder och hålla dem vid liv, att se till att dörrar förseglas och minimera risken att genestealers kan använda korridorerna för att anfalla mig i sida och rygg, samt söka igenom rum och korridorer efter artefakter.
Det här spelet är grymt kul, även om AI'n kan kännas lite tunn många gånger (men det är få spel som har en mycket mer avancerad AI)

Nä du, herr skribent. Tyvärr får du bakläxa på den här artikeln.
För övrigt bör du också läsa på lite vad det innebär med ordet "railshooter", för du använder termen helt fel till detta spel. Spela ett spel som House of the Dead så får du spela en railshooter att jämföra med.
(A rail shooter is a type of action-based video game. In a rail shooter the player control is limited to directing where to fire a virtual gun or move his or her avatar around the screen; the player does not control the path his or her avatar takes from the start to the end (although he or she may be able to pause that movement), as if the player is tied to a rail like a roller coaster.)

Kul att du tycker spelet är roligare än vad jag gjorde Ser inte vad bakläxan skulle vara, det här är (såklart) vad jag tycker om spelet. Hade jag bara baserat spelet på singleplayer, då hade en tvåa varit extremt generös.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Jag recenserade inte No Man's Sky.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag tycker att spelet var lite bättre än quack attack till PS one.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Nä det gick inte alls, jag letade.
Nu snackar inte jag Kuinguin eller nån sån sajt. 250kr på GMG fortfaramde, medans NMS är som billigast 400kr.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

33 euro kostar spelet på steam. Tycker inte priset är så farligt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Nä det gick inte alls, jag letade.
Nu snackar inte jag Kuinguin eller nån sån sajt. 250kr på GMG fortfaramde, medans NMS är som billigast 400kr.

No Man's Sky på Kinguin kostar 473:- just nu och har varit svindyrt länge. Helt insane...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Helt galet var missvisande denna recension är spelet är helt ok. Atmosfäriskt och detaljrikt och inte dyrt...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ForrestFox:

"Det kan närmast beskrivas som en railshooter? Wait, what? Har v spelat samma spel tro? o_O
Genom hela kampanjen än så länge så har jag haft alla val i hela världen vilken väg genom kartan jag vill gå och utforska, vilket är mer än vad jag kan säga om tex spel som Gears of War.

Och är det här en recension för endast multiplayer, för MP har jag inte provat alls och har än så länge endast stött på en bugg i singelplayer där mitt vapen blev bytt (vilket var lätt att åtgärda).
Imho så är kampanjen riktigt bra för att vara ett space hulk-spel (Det finns några stycken sen tidigare).
Jag har fullt upp med att välja bästa väg genom kartan (du har valfriheten att ta flera vägar, några bättre än vissa andra), att strategiskt placera mina två vapenbröder och hålla dem vid liv, att se till att dörrar förseglas och minimera risken att genestealers kan använda korridorerna för att anfalla mig i sida och rygg, samt söka igenom rum och korridorer efter artefakter.
Det här spelet är grymt kul, även om AI'n kan kännas lite tunn många gånger (men det är få spel som har en mycket mer avancerad AI)

Nä du, herr skribent. Tyvärr får du bakläxa på den här artikeln.
För övrigt bör du också läsa på lite vad det innebär med ordet "railshooter", för du använder termen helt fel till detta spel. Spela ett spel som House of the Dead så får du spela en railshooter att jämföra med.
(A rail shooter is a type of action-based video game. In a rail shooter the player control is limited to directing where to fire a virtual gun or move his or her avatar around the screen; the player does not control the path his or her avatar takes from the start to the end (although he or she may be able to pause that movement), as if the player is tied to a rail like a roller coaster.)

Kul att du tycker spelet är roligare än vad jag gjorde Ser inte vad bakläxan skulle vara, det här är (såklart) vad jag tycker om spelet. Hade jag bara baserat spelet på singleplayer, då hade en tvåa varit extremt generös.

Fast han har ju rätt när han skrev att du inte vet "railshooter" är något, då du uppenbarligen använder termen helt fel, tycker du inte det? Jag måste faktiskt hålla med han där. Rätt skall vara rätt även fast det är en recension, vilket man absolut skall ta med en nypa salt när det kommer till hur skribenter recenserar spel...

Blir ett köp dock så fort alla problem är lösta. Tack för recensionen!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Köpte det till PS4 för månader sen för 200 pix. Har inte ännu spelat det då det kom en patch nyligen och jag misstänker att det kommer fler med mer innehåll som gör spelet bättre. Får köra alla andra spel som släppts till PC/PS4 under tiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hur är vapnen i spelet då. Nåt att hänga i julgranen alls?
Finns det någon mening att spela solo, eller suger det?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

När folk måste jämföra spelet med No Man's Sky för att få det att verka ok så kan man vara säker på att det är skit.

Medlem

Kanske bättre och jämföra spelet med Vermintide.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Buggigare än Neocron.. det är en prestation
Väntar nog på nästa patch innan jag spelar mer


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hört delade meningar om spelet, för vissa verkar det funka rätt bra och för vissa andra mindre bra,

Gilar dock inte den låga fov:en och headbobbing inte går att sänka mer eller helst stänga av. Synd också att co-op verkar ha stora brister. Aja hoppas det är saker som blir fixade i framtiden.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Hur är vapnen i spelet då. Nåt att hänga i julgranen alls?
Finns det någon mening att spela solo, eller suger det?

Flamern är nog min absoluta favorit. Ser snyggt ut för att vara eld (vilket spel brukar ha svårt med), och den är grymt brutal precis som den ska vara i ett 40K-spel. (Dock saknar jag lite av förmågan att kunna lägga ned ett permanent eldhav så som man kunnat göra i tidigare spel baserat på Space Hulk världen)

Hur som helst, enligt mig så är vapnen bra och beroende på vilket vapen du använder så får du anpassa din strategi. Jag har dock inte lekt med närstridsvapnen så mycket, då jag föredrar att hålla fienderna på håll än att gå i närstrid

Medlem
Skrivet av Deragorn:

När folk måste jämföra spelet med No Man's Sky för att få det att verka ok så kan man vara säker på att det är skit.

Haha, NMS kommer att leva länge i gamer-minnet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag slutade läsa när recensenten kallade spelet för en railshooter.

En recension är självklart i slutändan byggd på personlig åsikt. Jag undrar dock om man anser att Space Hulk är en railshooter så kanske man inte borde recensera spel?

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Nä det gick inte alls, jag letade.
Nu snackar inte jag Kuinguin eller nån sån sajt. 250kr på GMG fortfaramde, medans NMS är som billigast 400kr.

Du missar helt poängen, om du letar kan du alltid hitta något billigare, hur du än vänder på det så är det priset som utgivaren har satt som är 'det riktiga' priset och alla andra reor, rabatter eller andra prisnedsättningar.
Med NMS och alla andra spel finns det folk som får sina ex gratis och billigare än så blir det inte även om DU inte fick det så billigt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Snabeltorsk:

Lul på att ge detta spelet minus på att det är dyrt när man kan köpa det för 250kr, No mans sky kostade 600kr men inget minus på det, helt galet.

Det gick garanterat att köpa NMS för under 250 Kr när det begav sig om man letade lite, ska du jämföra får du ju kolla på vilket pris utgivaren har satt.
Deathwing är satt till 39.99 Euro.

Nä det gick inte alls, jag letade.
Nu snackar inte jag Kuinguin eller nån sån sajt. 250kr på GMG fortfaramde, medans NMS är som billigast 400kr.

Du missar helt poängen, om du letar kan du alltid hitta något billigare, hur du än vänder på det så är det priset som utgivaren har satt som är 'det riktiga' priset och alla andra reor, rabatter eller andra prisnedsättningar.
Med NMS och alla andra spel finns det folk som får sina ex gratis och billigare än så blir det inte även om DU inte fick det så billigt.

Poängen är att NMS kostade 600 vid släpp och Deathwing kostade 400 vid släpp.
Däremot kunde man på release dagen köpa deathwing för 250kr.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent

Verkar ha blivit lite otydligt för vissa angående grejen med "railshooter". Jag beskriver det som en railshooter, du kan gå vilse i. Vilket var något jag och min spelgrupp skojade om, tyckte det var tydligt i och med "Det här är ett kooperativt fps". Läxa lärd


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Verkar ha blivit lite otydligt för vissa angående grejen med "railshooter". Jag beskriver det som en railshooter, du kan gå vilse i. Vilket var något jag och min spelgrupp skojade om, tyckte det var tydligt i och med "Det här är ett kooperativt fps". Läxa lärd

I ditt försvar tyckte jag det var rätt tydligt att spelet inte var en "railshooter" utan kändes som en.

12
Skriv svar