Overwatch firar jul i serietidning - folk rasar

Medlem

Med tanken på all Rule 34 jag har sett som har Tracer med, är de flesta helt ok med att hon är lesbian.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jävlar vad det här kommer sätta fart på "fanart".

Men jag trodde Tracer var tvungen att ha på sig sin mackapär för att stanna förankrad i denna värld? Varför skulle Widowmaker sörja sin egen man som hon själv dödade... ?

Tårta + Hanzo = ???

Junkrat och Roadhog är sig lika iaf... .. . please don't go there >:

hanzo är japan , i japan käkar dom tårta på jul för dom var lite sena in i julfirandet och kör sin egen grej.

https://www.youtube.com/watch?v=LmLkPBut8nI en av många videos som visar det

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av burkmopp:

Jävlar vad det här kommer sätta fart på "fanart".

Men jag trodde Tracer var tvungen att ha på sig sin mackapär för att stanna förankrad i denna värld? Varför skulle Widowmaker sörja sin egen man som hon själv dödade... ?

Tårta + Hanzo = ???

Junkrat och Roadhog är sig lika iaf... .. . please don't go there >:

hanzo är japan , i japan käkar dom tårta på jul för dom var lite sena in i julfirandet och kör sin egen grej.

https://www.youtube.com/watch?v=LmLkPBut8nI en av många videos som visar det

En tradition värt att anamma

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag är mycket upprörd och kommer därför fortsätta bojkotta Overwatch, något jag gjort sedan spelet släpptes.

Ok, ingen bryr sig.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Samsos:

Torbjörn och Reinhardt firar jul ihop... clearly! antingen är det Reinhardts barn, eller Torbjörns barn, eller är dom på ett barnhem å firar jul för barn utan föräldrar??? think outside the box overwatch fans lixom

Tomten är far till alla barnen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Den Nakna Sanningen:

Är det samma "reportrar" på Gamereactor som det är här ?

Ouch!


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Arizato:

Ni skulle sett Blizzards forum igårkväll. Otroligt mycket homofobi.

Läste några sidor, ja det var då tusan!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag är mycket upprörd och kommer därför fortsätta bojkotta Overwatch, något jag gjort sedan spelet släpptes.

Jag också. Tråkigt spel.

Medlem

Jag tycker Overwatch är sÅÅÅÅÅ bakåtsträvande
.
Kolla TItanfall2 , där ha vi riktig jämställdhet och visionärer inom genusvetenskap för att ÄVEN CYBORGS HAR TUTTAR i Titanfall2.
Så mycket mer progressivt än primitiva lesbiska och homoerotiska Overwatch.

Åt andra sidan så har vi bara titans som verkar vara av manliga genus, vad hände med kvinnor transor potatisar och delfiner? ABSOLUT INTE OK!

Att genusvetenskapens helvette har trängt sig in i Spelvärlden och att FZ lever upp till den riktiga "journalistiska andan" i dessa genusfokuserade tider är så tragiskt man kan inte ens förklara vart man ska börja.
Jag hoppas alla 5% av befolkningen som vill vara kantareller eller transor eller katter eller vad man nu önskar vara är riktigt stolta att hela samhället har deras sexualitet som största och viktigaste ämnet på tapeten.
Allt annat är redan löst och så gott som klart, mänskligheten ska nu till störst del fokusera på SNIPPOR OCH SNOPPAR och om dessa hamnat rätt och i sync med resten av entiteten som vi kallar människa.

I övrigt tycker jag FZ ignorerar Syrien och svältande barn i Afrika och Sveriges vapen handel i världen och lastbilen som körde på folk i tyskland eftersom allt detta finns i spel också:

Araber - typ alla moderna shooters
Lastbilar + jul = truck simulator + december
Syrien = Ja det flesta viste inte vad syrien var tills Syrien kom till Sverige, många vet fortfarande inte vart Syrien är och varför alla Syrier flyttar till Europa.

SPEL SIDA FÖR SPEL!!!!

AFTONBLADET OCH ANNAT SKIT FÖR ANNAT SKIT.

SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA

Medlem

Kolla bara på Westworld vad datorerna gör med oss människor.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Jag tycker Overwatch är sÅÅÅÅÅ bakåtsträvande
.
Kolla TItanfall2 , där ha vi riktig jämställdhet och visionärer inom genusvetenskap för att ÄVEN CYBORGS HAR TUTTAR i Titanfall2.
Så mycket mer progressivt än primitiva lesbiska och homoerotiska Overwatch.

Åt andra sidan så har vi bara titans som verkar vara av manliga genus, vad hände med kvinnor transor potatisar och delfiner? ABSOLUT INTE OK!

Att genusvetenskapens helvette har trängt sig in i Spelvärlden och att FZ lever upp till den riktiga "journalistiska andan" i dessa genusfokuserade tider är så tragiskt man kan inte ens förklara vart man ska börja.
Jag hoppas alla 5% av befolkningen som vill vara kantareller eller transor eller katter eller vad man nu önskar vara är riktigt stolta att hela samhället har deras sexualitet som största och viktigaste ämnet på tapeten.
Allt annat är redan löst och så gott som klart, mänskligheten ska nu till störst del fokusera på SNIPPOR OCH SNOPPAR och om dessa hamnat rätt och i sync med resten av entiteten som vi kallar människa.

I övrigt tycker jag FZ ignorerar Syrien och svältande barn i Afrika och Sveriges vapen handel i världen och lastbilen som körde på folk i tyskland eftersom allt detta finns i spel också:

Araber - typ alla moderna shooters
Lastbilar + jul = truck simulator + december
Syrien = Ja det flesta viste inte vad syrien var tills Syrien kom till Sverige, många vet fortfarande inte vart Syrien är och varför alla Syrier flyttar till Europa.

SPEL SIDA FÖR SPEL!!!!

AFTONBLADET OCH ANNAT SKIT FÖR ANNAT SKIT.

SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA

Problemet med argumentet du nu framför är att Blizzard aldrig gjorde att hela Overwatch handlar om sexualitet, könsnormer eller något annat för den delen.

De visade några av hjältarnas vardagliga liv blandat med juletider i den här comicen, en comic som du aldrig behöver läsa. Vi fick reda på att Torbjörn har en drös ungar, att Widowmaker verkar gå till sin mans grav med jämna mellanrum, att McCree och Sombra verkar gå till samma bar, att Genji och Mercy har något på gång (eller bara håller väldigt nära kontakt), att Pharah käkar med någon till synes lite äldre man och så råkade vi se att Tracer har en flickvän. Jag vet inte varför det sista känns så "påtvingat" för så många.

Jag säger som jag sa på Blizzards forum igår: Du är inte tvingad att ta del av loren eller storyn i Overwatch, och det är inte heller någon som konstant försöker tvinga dig att göra det. Men låt dem som vill ta del av hjältarnas vardagliga liv göra det, bara för att loren och karaktärsbyggandet inte ger dig något så bör du inte anta att andra tänker precis likadant som du gör.

Varken din eller min åsikt är objektiv och det är okej. Men får en artikel eller en comic dig att bli såhär uppjagad över det hela ber jag dig kolla på vad du själv skriver innan du påstår att alla andra får spelindustrin att handla om sexualitet eller kön. Speciellt då du själv verkar bry dig så mycket om det nu när du skrivit ett såpass långt inlägg om det.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Arizato:

Ni skulle sett Blizzards forum igårkväll. Otroligt mycket homofobi.

Var inne och kikade. Hade tänkt skriva om det först men valde att skriva den gladare nyheten och skita i vad ett gäng homofober skriver på internet.

Det tycker jag är JÄTTEBRA(!!!). Är så fruktansvärt trött på all fokusering på negativitet. Har slutat titta på youtube kanaler, sidor och annat för att det är för mycket negativitet där.

Ignorance is bliss

Medlem

De vågade dock inte gå så långt att karla-karlen var homosexuell, en riktig lazy bear som kramar om sin make och sina adopterade ungar. Givetvis var det den sexiga tjejen som blev homosexuell - för det är ju liite mer OK i alla fall.

Skämt åsido, jag skiter fullständigt i hur de väljer att portträtera sina hjältar. Det som är intressant för mig ligger i hur FZ genom sin rubriksättning och artikel skapar en debatt kring ett ämne som ska vara icke-debatt. Inte förvånad eller besviken, ni ska ju också tjäna pengar, intressant.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Om Torbjörn har en massa ungar, varför är han klädd som tomten? Och reinhart läser en saga för dom, borde inte det vara reinharts ungar? Eller måste man läst serien för att förstå bilden?

Det absolut vanligaste är väl att pappan klär om till tomte på julen och delar ut julklappar, eller hur?

Reinhardt är inspirerad av Don Quijote, som var en mytoman och därför alltid hade fantastiska historier att berätta. Logiskt.

Medlem

Fan, jag som trodde att jag hade chans på Tracer, men med lite tur så kanske hon är pan-sexuell. Verkar vara på modet att vara det.

Medlem

När folk rasar på det här viset, och visar ett hat. Är de så på riktigt. Ute på gatan, affären och jobbet? Förstår att man vill och kan vara anonym om man vill på internet. Men man kan väl ha något bakom pannbenet?

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av MEG:

Brukar inte klaga på era rubriker men "Overwatch firar jul i serietidning - folk rasar" för mycket Aftonbladet enligt mitt tycke, fattas bara att ni skriver "Overwatch firar jul i serietidning - folk rasar välter internet"

Haha, såklart den är, är ju halva grejen

Ok, om det lutar åt parodi så flög det ovanför mitt huvud, och då är det förlåtet

Inget flyger ovanför mitt huvud.. jag har för snabba reflexer!

Hahaha. Guardians of the Galaxy! <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lucifer579:

De vågade dock inte gå så långt att karla-karlen var homosexuell, en riktig lazy bear som kramar om sin make och sina adopterade ungar. Givetvis var det den sexiga tjejen som blev homosexuell - för det är ju liite mer OK i alla fall.

Skämt åsido, jag skiter fullständigt i hur de väljer att portträtera sina hjältar. Det som är intressant för mig ligger i hur FZ genom sin rubriksättning och artikel skapar en debatt kring ett ämne som ska vara icke-debatt. Inte förvånad eller besviken, ni ska ju också tjäna pengar, intressant.

Första stycket har en klar poäng. Det hade varit mer vågat välja någon av de biffiga herrarna.

Jag är dock inte ense med dig om att vi ville skapa en debatt genom rubriksättningen. Snarare ville jag ironisera över just att det blir sånt rabalder. Det verkar dock inte ha landat felfritt så läxan är lärd. Det är också ett vanligt missförstånd att smaskiga rubriker skulle vara = profit i vårt fall.

Visst, för en en renodlad klickbaitsajt som Lajkat är det bara att gå all in. De är beroende av att folk klickar in från externa källor. Vi, som har en väldigt trogen skara besökare, tar snarare skada om vi skulle praktisera sådan rubriksättning regelbundet. Det skadar förtroendet hos våra stammisar och har därför en negativ långvarig effekt.

. Nu blev det en ganska lång utläggning, kan utveckla resonemanget privat om du vill.


signatur
Medlem

Homofobi folk rasar?
http://i.imgur.com/ZEzV3dr.png

Ser inte ut som det för 10 timmar sedan eller nu.
https://www.reddit.com/r/KotakuInAction/comments/5jjl0q/the_m...

Verkar vara mycket med förvirrade personer från alla kamp.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Arizato:

Ni skulle sett Blizzards forum igårkväll. Otroligt mycket homofobi.

Var inne och kikade. Hade tänkt skriva om det först men valde att skriva den gladare nyheten och skita i vad ett gäng homofober skriver på internet.

Bästa

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av lucifer579:

De vågade dock inte gå så långt att karla-karlen var homosexuell, en riktig lazy bear som kramar om sin make och sina adopterade ungar. Givetvis var det den sexiga tjejen som blev homosexuell - för det är ju liite mer OK i alla fall.

Skämt åsido, jag skiter fullständigt i hur de väljer att portträtera sina hjältar. Det som är intressant för mig ligger i hur FZ genom sin rubriksättning och artikel skapar en debatt kring ett ämne som ska vara icke-debatt. Inte förvånad eller besviken, ni ska ju också tjäna pengar, intressant.

Första stycket har en klar poäng. Det hade varit mer vågat välja någon av de biffiga herrarna.

Jag är dock inte ense med dig om att vi ville skapa en debatt genom rubriksättningen. Snarare ville jag ironisera över just att det blir sånt rabalder. Det verkar dock inte ha landat felfritt så läxan är lärd. Det är också ett vanligt missförstånd att smaskiga rubriker skulle vara = profit i vårt fall.

Visst, för en en renodlad klickbaitsajt som Lajkat är det bara att gå all in. De är beroende av att folk klickar in från externa källor. Vi, som har en väldigt trogen skara besökare, tar snarare skada om vi skulle praktisera sådan rubriksättning regelbundet. Det skadar förtroendet hos våra stammisar och har därför en negativ långvarig effekt.

. Nu blev det en ganska lång utläggning, kan utveckla resonemanget privat om du vill.

Du får gärna utveckla i privat chat för min del, skadar inte med lite mer insyn.

Men för att ändå säga lite av min andemening så är det: Nyhetsvärdet är relativt lågt, innehållet är ganska begränsat. Ni gör en rolig poäng/twist (som jag tycker var rolig och min första tanke var inte "klickbaaait" som andra här skriver). Syftet kanske var att vara ironisk "oj, oj - vad rabalder det blev över icke-frågan", men samtidigt bör man inte varit helt omedvetande om en het samhällsdebatt som man vet eventuellt kommer leda till diskussioner. Diskussioner där det ofta finns två eller några fler sidor varav ingen vill ha fakta och sund diskussion utan bekräfta sin egen ståndpunkt. Därav intressant, i min värld, att ni heller INTE gör artikeln lång och tar ståndpunkt, där budskapet blir "bordet är dukat, fortsätt bnet debatten här".

Sen är det värt att nämna att jag överanalyserar saker ibland. Jag tänker att "fan det här är smart" medan det, som i det här fallet, inte kanske har någon särskild agenda snarare än att tillföra ett snabbt "twitterinlägg" om det rabalder som uppstått kring händelsen. Åter igen, det var inte menat som hård kritik. Mest intressant ur synvinkeln, FZ, en av de största (största?) inom media-Sveriges spelavdelning gör en ganska liten och "witty" artikel kring en (i min värld) struntsak. Men det kan ju också vara dessa mindre inlägg som BYGGER känslan av en liten och härlig site och inte en stordrake, rent strategiskt.

Medlem

Frågan är dock, varför är vi tvungna att veta vad för sexuell orientering en karaktär från ett spel har?

Om inte Torbjörn och Reinhardt är i ett homosexuellt förhållande så kommer jag flippa och säga att Blizz är anti manlig homosexualitet medans dom är pro kvinnlig.

Ja, känn sarkasmen, det är ett fps, ingen kärleksroman.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det hade ju helt klart vart roligast om alla karaktärer var gay... så homofoberna inte kan spela något

Eller så är de inte något, då det är ett datorspel och att köra ner värderingar i halsen på folk är totalt jävla onödigt?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lucifer579:

Du får gärna utveckla i privat chat för min del, skadar inte med lite mer insyn.

Men för att ändå säga lite av min andemening så är det: Nyhetsvärdet är relativt lågt, innehållet är ganska begränsat. Ni gör en rolig poäng/twist (som jag tycker var rolig och min första tanke var inte "klickbaaait" som andra här skriver). Syftet kanske var att vara ironisk "oj, oj - vad rabalder det blev över icke-frågan", men samtidigt bör man inte varit helt omedvetande om en het samhällsdebatt som man vet eventuellt kommer leda till diskussioner. Diskussioner där det ofta finns två eller några fler sidor varav ingen vill ha fakta och sund diskussion utan bekräfta sin egen ståndpunkt. Därav intressant, i min värld, att ni heller INTE gör artikeln lång och tar ståndpunkt, där budskapet blir "bordet är dukat, fortsätt bnet debatten här".

Sen är det värt att nämna att jag överanalyserar saker ibland. Jag tänker att "fan det här är smart" medan det, som i det här fallet, inte kanske har någon särskild agenda snarare än att tillföra ett snabbt "twitterinlägg" om det rabalder som uppstått kring händelsen. Åter igen, det var inte menat som hård kritik. Mest intressant ur synvinkeln, FZ, en av de största (största?) inom media-Sveriges spelavdelning gör en ganska liten och "witty" artikel kring en (i min värld) struntsak. Men det kan ju också vara dessa mindre inlägg som BYGGER känslan av en liten och härlig site och inte en stordrake, rent strategiskt.

Att inte skriva om det hade också varit ett ställningstagande, absolut. Samtidigt ett ställningstagande som är svårt att kommunicera.

Min tanke var som sagt att ställa förväntan om massa hat på internet på huvudet och istället fokusera på det positiva, något det i min mening görs allt för lite. Man snackar väldigt mycket om näthat och lite om alla positiva effekter internet har. Med det sagt gå det såklart inte att göra en sådan här nyhet varje dag, då skulle effekten mattas av snabbt.

Jag tycker också att diskussionen kring sådana här saker är viktig. Vi kommer kanske inte alltid överrens men man kanske kan få nya insikter, från båda sidor. Man måste kunna prata om problem för att komma vidare, det är också något vi gör alldeles för lite. Särskilt inom politiskt laddade ämnen. Men som sagt, har du några följdfrågor är du välkommen att slänga dem på mig via pm eller calle@fz.se.


signatur
Medlem

Varför alla dessa "click-baits" nuförtiden? Det har ju motsatt effekt. Bryr sig inte om att läsa artiklarna längre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Exxo:

Varför alla dessa "click-baits" nuförtiden? Det har ju motsatt effekt. Bryr sig inte om att läsa artiklarna längre.

Ge gärna några fler exempel. Visst kör vi någon ironisk då och då...


signatur
Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Lepr:

Det hade ju helt klart vart roligast om alla karaktärer var gay... så homofoberna inte kan spela något

Eller så är de inte något, då det är ett datorspel och att köra ner värderingar i halsen på folk är totalt jävla onödigt?

Men det är ju inte Blizzard som trycker ner något alls här, det är helt upp till individen att sätta någon som helst värdering i detta. För majoriteten så är det en total ickesak och sen om någon blir kränkt så har dom ju bara sig själva att skylla. Blizzard har valt att lägga till en viss lore i Overwatch, som dom gör med alla sina spel, don't like it? Don't play it.

Medlem

Ni kan diskutera fram och tillbaka allt ni vill.
Det finns en tydlig agenda i media kring sexualitet, frågan är bara vad exakt den är och vad slutmålet är.

Det är riktigt trist att FZ som i övrigt är en trevlig spel site ska ta del av denna agenda. Lek och försök att se hur neutrala ni än vill men vore ni en spel sida som verkligen fokuserar helt på spel så skulle inte så många politiska / genusvetenskapliga artiklar dyka upp. Ni är helt enkelt inte oberoende och det finns folk högre upp som drar i era trådar ELLER så är halva FZ staffen hipsters / MPister / Vänsterliberaler som är oberoende fast älskar dessa ämnen och ska driva dessa fram vart de än kan i form och definition av hur dagens "journalist" ser ut.

Det som är positivt med detta på FZ , när det väl dyker upp så ofta, är att ni tillåter en nästan 100% ocensurerad och öppen diskussion och det är ni ganska unika om i dessa mörka åsiktskorridor tider där politkerna och media och vänsterblasket påtvingar alla andra att lyda deras åsikter och tyckande och att allt annat är "mörka krafter "racism" "folkhat" "tycka illa om olika" och allt annat 1984 newspeak. Så det får ni positiv feedback på! Hoppas ni minskar dessa bajs artiklar men om de fortsätter så är det ok så länge diskussionerna fortsätter de med. Men ni är privat ägda och der är er sida. Gör vad ni vill. Ni vet bättre hur många klickar vad och hur många besökare återkommer hit. Blir ni en HBQT spel blogg tillslut kan ni väl sitta kvar med denna typ av gamers vilket är vad? 5% av befolkningen? om inte mindre. Kolla era statistik verktyg och lycka till!

Från en fucking Quake community till aftonbladet / genusvetenskapsspelsida på under 15 år. Grattis!!!

Medlem

Måste de envisas med Tracer överallt, inte gillat hennes karaktär sedan början och bryr mig inte om hon är homosexuell. Det är helt okej i min bok och jag har all respekt för folk oavsett sexuell läggning. Tycker bara hon är enormt irriterande (lite pga hennes krafter) men framförallt för hennes dialoger och röstläge.

Om det är två karaktärer jag ogillar mest i Overwatch så är det Tracer och Winston.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PsyX:

Ni kan diskutera fram och tillbaka allt ni vill.
Det finns en tydlig agenda i media kring sexualitet, frågan är bara vad exakt den är och vad slutmålet är.

Det är riktigt trist att FZ som i övrigt är en trevlig spel site ska ta del av denna agenda. Lek och försök att se hur neutrala ni än vill men vore ni en spel sida som verkligen fokuserar helt på spel så skulle inte så många politiska / genusvetenskapliga artiklar dyka upp. Ni är helt enkelt inte oberoende och det finns folk högre upp som drar i era trådar ELLER så är halva FZ staffen hipsters / MPister / Vänsterliberaler som är oberoende fast älskar dessa ämnen och ska driva dessa fram vart de än kan i form och definition av hur dagens "journalist" ser ut.

Det som är positivt med detta på FZ , när det väl dyker upp så ofta, är att ni tillåter en nästan 100% ocensurerad och öppen diskussion och det är ni ganska unika om i dessa mörka åsiktskorridor tider där politkerna och media och vänsterblasket påtvingar alla andra att lyda deras åsikter och tyckande och att allt annat är "mörka krafter "racism" "folkhat" "tycka illa om olika" och allt annat 1984 newspeak. Så det får ni positiv feedback på! Hoppas ni minskar dessa bajs artiklar men om de fortsätter så är det ok så länge diskussionerna fortsätter de med. Men ni är privat ägda och der är er sida. Gör vad ni vill. Ni vet bättre hur många klickar vad och hur många besökare återkommer hit. Blir ni en HBQT spel blogg tillslut kan ni väl sitta kvar med denna typ av gamers vilket är vad? 5% av befolkningen? om inte mindre. Kolla era statistik verktyg och lycka till!

Från en fucking Quake community till aftonbladet / genusvetenskapsspelsida på under 15 år. Grattis!!!

Haha, visst är det härligt med utveckling.

Och det där med någon skulle dra i trådarna uppifrån, skulle det vara Edin, som startade Swec och nu driver Geeks? Eller Emil Åkered, redaktionschefen?

Ditt andra alternativ är också intressant för jag tror inte kan spreta mer politiskt på redaktionen.

Jag kan förklara exakt varför jag skrev nyheten så slipper du teorisera. Trots att vi lever på 2010-talet är det fortfarande, i Sverige, inte helt socialt accepterat att vara gay. Trots att vi kommit väldigt långt finns det fortfarande människor som är direkt oroliga att avslöja sin hemlighet för släkt och vänner.

Spel är något som alla kan ha gemensamt så varför skulle vi inte använda vår plattform för att stå för värderingen att alla får älska vem den vill?

Det är inte att vara "hipsters / MPister / Vänsterliberaler". Det är att vara lite mänsklig.

God Jul.


signatur
123
Skriv svar