Sätt betyg på World of Warcraft: Legion

Robot
Medlem
Sätt betyg på World of Warcraft: Legion

Det är en mycket bra expansion om man kollar på storyn och PVE delen. Men PVP är helt brutet och om man mainade PVP i tidigare expansioner kommer man bli missnöjd då du tvingas att köra PVE för att få gear till PVP. Sedan har vi ju de nya WQs... Var roligt i typ 2 veckor nu är man jäkligt less på dom. Så så länge du inte raidar eller kör m+s dungeons så är det ganska tråkigt tbh. Börjar bli mer och mer som Diablo en stor jävla PVE grind för gear. Dock så gillar jag diablo så tycker därför Legion är mycket bra då jag har väldigt roligt. Men kan se att många har tröttnat på denna expansion redan. Dock kommer ju 7.1.5 patchen lägga till lite grejer så det kanske blir intressant igen.

Medlem

Riktigt bra expansion, problemet för mig är att det var på tok för sent.
tröttnat på hela "paketet" vid det här laget


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Lirat alla expansioner och legion är bäst so far tycket jag.

Medlem

alt unfriendly
Offspec unfriendly

man är bättre av att göra ett nytt allt av samma class på grund av Legendarys och hur op de är
Det här är PvE så jag vet inget om PvP

Medlem
Skrivet av Welo:

Börjar bli mer och mer som Diablo en stor jävla PVE grind för gear.

Börjar? Hur tänkte du där?

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Welo:

Börjar bli mer och mer som Diablo en stor jävla PVE grind för gear.

Börjar? Hur tänkte du där?

Att allt handlar om gear, ja det har varit så innan det vet jag. Men menar mer att varje spec är SÅ JÄVLA gear dependent speciellt Legendary dependent. Går inte att dra någon dvs utan din BiS legendary. Och legendary items är något som för mig ska va sällsynt som FAN men nu verkar det som att alla har det och i 7.1.5 ska ännu fler komma. Så som jag sa blir mer och mer som Diablo... Man grindar sina keystones för gear tills hela ens equipment är legendariska items... Sen är varje class och spec så sjukt ensidig nu finns ett exakt sätt att sätta talents på för att göra max dps och om man inte gör sitt talent tree på det viset kan du glömma dom där extra 100k dpsn... Även fast jag gnäller mycket har jag ändå kul i expansionen och tycker den är bra konstigt nog

Medlem

+Snygga Miljöer.
+Bra Musik
-Dålig story
-Dålig class mekanic- t.ex holy pala en bara en holy präst i rustning.
-Inget rpg content.
-Sett allt på 2-4 veckor.
-Allmänt tråkigt
-Bara gear som får en att spela.

Medlem

Kul i början. Ledsnat för längesen.

Medlem

Är inte wow mer eller mindre dött ? jag lirade 10 år typ kikade nån timme på senaste men samma sak som innan tyckte jag. Garrison 2.0 etc o stelare klasser etc så jag o wow har skillts för alltid. Jag e fast i overwatch så sjukt bra

Medlem

3 av 5, Helt ok exp överlag.

Medlem

Känns jävligt surt att behöva göra en massa tråkiga saker i flera timmar för att kunna ha roligt i spelet. Som ett jobb som man inte får betalt för.
Kört i två månader och tröttnat helt. Känns som kinesgrind när man måste göra samma daily quests om och om igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

lovar väldigt många har nog gett betyget utifrån att dom hatar wow idag, ingen skulle ge det varken 1 eller 2.

Finns inte en chans, kvittar hur du vänder och vrider på dina argument så är det minst bra.

Mythic keystone, gör att man som raider har något att göra mellan raids som inte är daily quests, ett mycket välkommet tillskott till genren. 4/5

Medlem

Bättre än MoP och WoD, sämre än cata.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

lovar väldigt många har nog gett betyget utifrån att dom hatar wow idag, ingen skulle ge det varken 1 eller 2.

Finns inte en chans, kvittar hur du vänder och vrider på dina argument så är det minst bra.

1or och 5or är nog inte så seriösa. Men 2or är mer passande än 4or.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fantastisk expansion, en hel del nyheter som är svåra att vänja sig vid men som jag nu anser borde petas in i hela världen. Skalande svårighetsgrad även i början vore intressant.

Om något så känner jag att man ändå saknar känslan av nån längst upp i toppen. Jämför man med Lich King så var det ändå han längst upp som man liksom väntade på att få slåss mot. Här känns det inte så. "Den magiska jultomten känns inte så tydlig i slutet".

Att de mosade rogue-klassen och gjorde om den från noll är jag inte helt lycklig över heller. Övergav roguen som main till slut.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Känns jävligt surt att behöva göra en massa tråkiga saker i flera timmar för att kunna ha roligt i spelet. Som ett jobb som man inte får betalt för.
Kört i två månader och tröttnat helt. Känns som kinesgrind när man måste göra samma daily quests om och om igen.

Jag vet inte vilka dailys du syftar på och framförallt vet jag inte hur det skiljer sig från hela tidigare spelet eller andra MMORPG-spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sille:

+Snygga Miljöer.
+Bra Musik
-Dålig story
-Dålig class mekanic- t.ex holy pala en bara en holy präst i rustning.
-Inget rpg content.
-Sett allt på 2-4 veckor.
-Allmänt tråkigt
-Bara gear som får en att spela.

Du kan ju omöjligt sett allt på 2-4 veckor, finns stora raids som kräver hög ilevel och sen så har alla raids inte släppts ännu då nästa kommer i början av 2017.

Medlem

Personligen så tycker jag verkligen wows tid är förbi de borde lägga ner göra det free 2 play o minska sevrar o fokusera på ett nytt mmo. 12 år är en bra tid men det e uråldrigt o de kör samma skit om och om igen. nya expansionen är förra bara lite nya pixlar. men de säljer samma skit en gångtill och folk är så dumma så de faller för det =S madness

Medlem
Skrivet av Case21:

Personligen så tycker jag verkligen wows tid är förbi de borde lägga ner göra det free 2 play o minska sevrar o fokusera på ett nytt mmo. 12 år är en bra tid men det e uråldrigt o de kör samma skit om och om igen. nya expansionen är förra bara lite nya pixlar. men de säljer samma skit en gångtill och folk är så dumma så de faller för det =S madness

Problemet är väl att det sannolikt är lika svårt att göra ett nytt wow som det är för andra tillverkare att göra ett nytt wow utan att det är wow (trots att man vill att det ska vara det).

Man har en kassako som ännu drar in ett mindre lands BNP och att omvandla detta till mycket mindre pengar för att man vill släppa ett nytt låter dumdristigt i företagstänkande.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ja jo så är det. Lär väl aldrig komma något bra mmo igen. Wow var absolut bra haft några riktigt bra kul år i det. Bara nu behövs något nytt. När man loggade in i senaste expansion fanns ingen känsla kvar tyvärr tyckte de låst klasser mer till precis hur de vill ha dem. Gjort pvp bra mycket tråkigare mot vad det varit. Sen är spelet precis som förra expansionen i grund och botten. inte mycket ny tänk. Låter som jag e så negativ men det kanske jag är haha nej jag har med älskat wow en gång i tiden men tycker bara det behövs komma något nytt de är ju super duktiga på att göra bra spel. Wow kommer alltid finnas i ens hjärta men jag om inte annat e redo för något nytt främmande och spännande

Medlem

Tycker de var rätt modiga med Legion. En massvis med aktiviteter man själv kan bestämma hur mycket man vill göra. Givetvis tycker folk som inte kan bestämma själva att det blir en grind då man gör precis allt som går att göra... det behöver man ju inte i Legion för att ha gott om saker att göra. Istället för att göra varenda WQ kan man t.ex spela en alt, pvp-a eller vad det nu är man gillar.

Det enda jag egentligen tycker är negativt är att man från början skulle ha gjort legendaries enbart utility. Det finns alltid en som är bäst, hur bra man än designar, och om man sedan har random drop så blir folk helt enkelt onödigt irriterade. Den andra grejen är att man kanske borde ha litet mer konto-upplåsta saker, t.ex artifact knowledge kunde gott ha varit för alla ens karaktärer utan risk att man får slut på saker att göra.

Men det är ju saker som de verkar vara på det klara med också, om man tittar på hur utvecklingen fortgår i nästa patch.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av marcus8958:

Känns jävligt surt att behöva göra en massa tråkiga saker i flera timmar för att kunna ha roligt i spelet. Som ett jobb som man inte får betalt för.
Kört i två månader och tröttnat helt. Känns som kinesgrind när man måste göra samma daily quests om och om igen.

Jag vet inte vilka dailys du syftar på och framförallt vet jag inte hur det skiljer sig från hela tidigare spelet eller andra MMORPG-spel.

Om du inte spelat spelet så finns det en massa world quests i slutet och efter du gjort 4 daily quests for en faction får du en kista. Alla quests och bossar är bara X antal quests i rotation så under en veckas tid får du göra exakt samma quest 2-3 gånger.

När du levlar gör du inte exakt samma quest flera gånger utan då går vidare till nästa ställe.
Andra spel som tex. Black Desert Online har du väldigt många olika saker att göra, men även det spelet har sina brister.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vert precis vad du menar men "rotationen" är större än så. Generellt får du inte en fraktion mer än 2-3 gånger och det finns gott om world quests under den tiden och du har större val än så dessutom om det är wardens till exempel. Gör du dem i Valajar så får du credit för både wardens och valajar på ett quest så att göra alla dailys varje dag är bara dumt och mycket effektivare att göra varannan/var tredje dag.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av ReeBart:

alt unfriendly
Offspec unfriendly

man är bättre av att göra ett nytt allt av samma class på grund av Legendarys och hur op de är
Det här är PvE så jag vet inget om PvP

Offspec unfriendly är inte riktigt ett problem på samma sätt då artifact knowledge gör att du samlar poäng skitfort. Att det är alt unfriendly är ett problem dock - men det fixas i 7.1.5 som kommer snart, där görs det så att du kan köpa artifact knowledge utan att vänta tidsmässigt som går att skicka till alts. Om du har 20+ AK på din main kan du köpa upp till AK 15 till dina alts eller något sånt. Det fixar problemet HELT.

1
Skriv svar