Blizzard: "Det tog lång tid att få CTF att funka i Overwatch"
Det har ju löst detta med att det tar tid att plocka upp flaggan.
Torbjörn och speciellt Symmetra på defence gör det också nästan omöjligt att ta flaggan själv, om man inte spelar som typ Rein.
Det var väl lite småskoj men själva gameplayet mynnar ju ut i samma sak som nästan alla game modes i Overwatch, först försöker man wipea det andra laget, sen går man efter objective.
de borde ha skapat riktiga maps för ctf och inte bygga om mapsen lite granna som det är nu.. och flaggan ska insta plockas när man tar upp den..
Tyckte dom hade ganska bra argument till varför flaggan inte
skulle plockas upp direkt. Däremot håller jag med om kartorna
de borde ha skapat riktiga maps för ctf och inte bygga om mapsen lite granna som det är nu.. och flaggan ska insta plockas när man tar upp den..
Jag har inget emot en tajmer på flaggan, men att den startas om när man tar skada tycker jag är lite snett. Nåväl, det är ju bara arcade!
Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.
1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.
2. Större banor. Overwatch banorna är ju inte gjorda för CTF.
3. "Golden goal" övertid om tid verkligen måste finnas med.
Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.
1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.
läste du verkligen all text nu innan du skrev?
Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.
1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.
läste du verkligen all text nu innan du skrev?
Jag antar att du menar detta: "Man laborerade med regler såsom att rörelsefokuserade färdigheter fick dig att tappa flaggan men det blev inte särskilt kul."
Spelar inte speciellt stor roll hur de säger att "det inte blev kul". Att du med hjälp av en Zarya och Reinharts sköld kan få sombra att plocka upp flaggan och teleportera tillbaka till din egen flagga är det dummaste som de kunde gjort.
Blizzard är för fokuserade på att göra korta intensiva matcher för att de tror att det är det enda som gör matcher roliga. Utan abilities och större kartor så är det självklart längre matcher och svårare att ta en flagga vilket Blizzard ser som något negativt.
Det finns en anledning till varför CTF varit populärt i andra spel, men inte lika populärt i Overwatch då det förtillfället tydligen klassas som det sämsta specialläget de implementerat just på grund av dessa anledningar jag gav.
CTF är ett trasigt spelläge i Overwatch, och det har resulterat i att det är 5 man som kampar en flagga och 5 som försöker ta den och matcher slutar med mellan 0-2 flagga tagen under hela matchen.
Största problemen som spelarna själva ger som anledning och inte Blizzards egna lilla test grupp är:
Sombras teleport.
Tracers blinks.
Winston hoppande över kartan.
D.VA flygande och konstant absorberande av det som ska döda henne.
Men hallå artikelförfattaren!?!
Hur löste dom problemet då?
Alla äger inte spelet, eller haft tid att spela men är ändå intresserade.
De löste inte problemet. CTF i Overwatch är små kartor med extrema skills som förstör läget, och skapar matcher med fullt 5 manna försvar som inte gör något alls mer än det hela matchen.