Valve pensionerar Counter-Strikes mest kända bana

Robot
Medlem
Valve pensionerar Counter-Strikes mest kända bana

Jag förstår resonemanget, men kommer ändå göra lite ont att den inte är med i rampljuset längre ;p

Medlem

Jag förstår ju varför, det blir ju lite trist med den kartan, efter 15 år. Jag måste dock medge att det svider, CS är ju de_dust2.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår ju varför, det blir ju lite trist med den kartan, efter 15 år. Jag måste dock medge att det svider, CS är ju de_dust2.

För mig är CS cs_mansion.

Medlem

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Medlem
Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Med ett namn som Dust skulle gröna nyanser och blå vattenfall kännas fel.

Medlem
Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Jepp, förmodligen detta som kommer ske. Förhoppningsvis vågar de göra även små gameplayförändringar också för enligt mig är det inte bara färg och form som är trist i nuvarande version. Den har blivit riktig stel att både spela och att kolla på. Rätt beslut av Valve imo iaf

Medlem
Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Well. Ja. Texturer behövs göras om, om något.
Men det är den mest balanserade banan i CS:GO utanför pro-scenen

Medlem

Dust 3?
HL3 confirmed!


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

FML
Medlem

Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.

De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.

Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.

Medlem

Härligt att se någon för en gång skull skriva "bana" och inte karta.

Det är väl för fasiken inga kartor man springer runt på utan banor!

Ett typiskt exempel på hur ord direkt översatta från engelska till svenska blir så fel.

Medlem

Trodde aldrig dom skulle skrota dust2


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kentxy:

Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.

De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.

Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.

Nu är det ju så att detta egentligen bara påverkar proffsmatcher. Det kommer fortfarande gå att köra D2 i matchmaking eller faceit/esea om man så vill. Såklart förstår man deras vilja att uppdatera banorna för att få en mer uniform och modernare feeling över spelet med nya ljud och omgjorde banor, speciellt d2 som sett i princip likadant ut sedan csgo lanserades 2012.

Håller med om att deras kommunikation med communityt är dåligt men de försöker iaf hålla spelet någorlunda relevant och vad kommer få nya spelare mer intresserade? Förmodligen ett nytt shiny Dust2. Tror många dock håller med om att de nya ljuden som lagts in har gjort spelet betydligt behagligare för öronen. Säga vad man vill om HRTF-funktionen men de visar iaf att de har planer för spelet och att de vill fortsätta utveckla det. Bristen på kommunikation och att de inte använder betan de introducerat för nya funktioner kommer dock tråkigt nog fortsätta att göra folk upprörda oavsett hur bra uppdateringarna är i slutändan :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gunsm0ke:

Härligt att se någon för en gång skull skriva "bana" och inte karta.

Det är väl för fasiken inga kartor man springer runt på utan banor!

Ett typiskt exempel på hur ord direkt översatta från engelska till svenska blir så fel.

Också en frustrerad skribents sätt att inte skriva "bana" trehundra gånger. Tycker karta fungerar bra som synonym.

Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Det är som wrestling, den kommer säkert tillbaka i ny spandex.


signatur
Medlem

Kommer inte sakna den, inferno är så mycket bättre och roligare, både att spela och titta på.

Medlem

Jag trodde cs_siege_apc var CS mest kända bana, har jag missat något?

Valve vågar nog inte släppa en ny version av den dock, då det är för höga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår ju varför, det blir ju lite trist med den kartan, efter 15 år. Jag måste dock medge att det svider, CS är ju de_dust2.

För mig är CS cs_mansion.

office!

Medlem

http://imgur.com/vwsPVgL Dock är ju dust 2 redan omgjord flera gånger

Medlem

För mig skulle CS lika gärna kunna endast spelas på Dust2. På samma sätt som fotboll alltid spelas på en fotbollsplan.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

...det har alltså gått 15 år och nu kommer man fram till att kartan inte fungerar vettigt att tävla på längre.

Vad har man på 15 års tid lyckats med som man inte gjorde efter 5 eller 10 år?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så den kommer inte vara med i competitive?
Vafan

Medlem
Skrivet av kentxy:

Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.

De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.

Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.

wat.
Valve har bra koll på vad communityt tycker.
Dels via kodsnippets i releaser (Som inte har med releasen att göra) samt ett beta program.
Alla förbättringar skriker folk på för "Att det var bättre för!!111!!1one!!" - men nämn en gameplaypatch som gjort spelet sämre enligt mätningar (Ej dina personliga preferenser)

Medlem

At last! Jävla skit bana! Nä bring back Agency igen den är ju guld

Medlem
Skrivet av totte1015:

Så den kommer inte vara med i competitive?
Vafan

Jo, den kan fortfarande spelas i Competitive och inte bara i Casual som det står i artikeln. Att den plockas bort från Active Duty betyder bara att den inte kommer att spelas i pro-matcher.

Medlem

Hoppas dom inte gör som på inferno, Det är inget speciellt nytt på den kartan. Visst fan är det fräsht med nya texturer och allt bös som finns längst med rännestenarna men för fan vakna _Map utvecklare_

Medlem
Skrivet av pippen1001:

http://imgur.com/vwsPVgL Dock är ju dust 2 redan omgjord flera gånger

Uppdaterad grafik/utseende är inte omgjort. Om du jämför med andra kartor som Nuke och Inferno där de faktiskt har gjort om delar av kartan och hur man spelar den.

Dust 2 behöver mer alternativ och inte bara ett gäng chokepoints som den har idag. Finns inget passage som är bredare än 20 cm på den banan så förhoppningsvis balanseras den om.


signatur
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Med ett namn som Dust skulle gröna nyanser och blå vattenfall kännas fel.

Du har en poäng! Dock gillade jag den gula 1.6-versionen. Mycket gult där, inte bara grådassigt

FML
Medlem
Skrivet av ichnusa:
Skrivet av kentxy:

Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.

De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.

Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.

Nu är det ju så att detta egentligen bara påverkar proffsmatcher. Det kommer fortfarande gå att köra D2 i matchmaking eller faceit/esea om man så vill. Såklart förstår man deras vilja att uppdatera banorna för att få en mer uniform och modernare feeling över spelet med nya ljud och omgjorde banor, speciellt d2 som sett i princip likadant ut sedan csgo lanserades 2012.

Håller med om att deras kommunikation med communityt är dåligt men de försöker iaf hålla spelet någorlunda relevant och vad kommer få nya spelare mer intresserade? Förmodligen ett nytt shiny Dust2. Tror många dock håller med om att de nya ljuden som lagts in har gjort spelet betydligt behagligare för öronen. Säga vad man vill om HRTF-funktionen men de visar iaf att de har planer för spelet och att de vill fortsätta utveckla det. Bristen på kommunikation och att de inte använder betan de introducerat för nya funktioner kommer dock tråkigt nog fortsätta att göra folk upprörda oavsett hur bra uppdateringarna är i slutändan :/

Jag läste artikeln som att den kommer finnas kvar i Casual-läge och inte Competitive, men nu säger Xrick6 att det inte stämmer. Så jag och ryssarna kan lugna ner oss lite.

HRTF är en intressant ide, men är man så van med de vanliga "dassiga" ljudet så tackar jag nej och kör utan. Bra att valet finns iaf. Sen vet jag inte om de försöker hålla de mer relevant eller det handla mer om att utvecklarna vill göra sig mer relevanta. Skins för handskar var inte ett steg i progression så att säga

Säger bara why fix something thats not broken

Skrivet av musse1:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av musse1:

Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.

Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form

Med ett namn som Dust skulle gröna nyanser och blå vattenfall kännas fel.

Du har en poäng! Dock gillade jag den gula 1.6-versionen. Mycket gult där, inte bara grådassigt

Du borde ta en titt på https://vibrancegui.com/

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av ichnusa:
Skrivet av kentxy:

Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.

De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.

Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.

Nu är det ju så att detta egentligen bara påverkar proffsmatcher. Det kommer fortfarande gå att köra D2 i matchmaking eller faceit/esea om man så vill. Såklart förstår man deras vilja att uppdatera banorna för att få en mer uniform och modernare feeling över spelet med nya ljud och omgjorde banor, speciellt d2 som sett i princip likadant ut sedan csgo lanserades 2012.

Håller med om att deras kommunikation med communityt är dåligt men de försöker iaf hålla spelet någorlunda relevant och vad kommer få nya spelare mer intresserade? Förmodligen ett nytt shiny Dust2. Tror många dock håller med om att de nya ljuden som lagts in har gjort spelet betydligt behagligare för öronen. Säga vad man vill om HRTF-funktionen men de visar iaf att de har planer för spelet och att de vill fortsätta utveckla det. Bristen på kommunikation och att de inte använder betan de introducerat för nya funktioner kommer dock tråkigt nog fortsätta att göra folk upprörda oavsett hur bra uppdateringarna är i slutändan :/

Jag läste artikeln som att den kommer finnas kvar i Casual-läge och inte Competitive, men nu säger Xrick6 att det inte stämmer. Så jag och ryssarna kan lugna ner oss lite.

HRTF är en intressant ide, men är man så van med de vanliga "dassiga" ljudet så tackar jag nej och kör utan. Bra att valet finns iaf. Sen vet jag inte om de försöker hålla de mer relevant eller det handla mer om att utvecklarna vill göra sig mer relevanta. Skins för handskar var inte ett steg i progression så att säga

Säger bara why fix something thats not broken

Jag hatade HRTF i början men en kompis tvingade mig att testa det några games och nu känns det helt naturligt. Förstår dock varför folk väljer att inte köra med det, övergångsfasen är vidrig

I slutändan är ändå Valve ett företag och kan de göra enkla lösningar som ger inkomster kommer det att genomföras (handskar). Förstår det ur ett businessperspektiv men som tur är det inte något som påverkar hur spelet spelas. De har ju visat att de vill göra spelet bättre med t.ex hitboxuppdateringen, hotfixes för andra hitboxbuggar och HRTF. Tycker man inte spelet behöver fixas mer gör det väl inget att de lägger till handskar eller skiftar lite i banrotationen? Eller finns det något du tycker att de borde fokusera på istället?

Medlem

Artikeln har ju fått kommentarer om språket - jag blir förvånad att ingen kommenterar "Överhalning"? Det om något är väl en snabböversättning...

12
Skriv svar