Recension - Sniper Elite 4

Robot
Recension - Sniper Elite 4

Prickskyttar trivs bäst i öppna landskap.

#sniper-elite-4


Medlem
Sniper Elite 4

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Medlem
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

Medlem

2:an och 3:an var riktigt bra coop-spel. Solospel blir för tradigt men som coop är de mästerliga. Förmodligen det närmaste man kommer Hidden & Dangerous 1 och 2 i dagsläget.

4:an blir ett köp när tid finnes, levererar de bara i närheten av föregångarna lär man inte bli besviken.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Den viktiga frågan är: slår det första Delta Force?

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Den viktiga frågan är: slår det första Delta Force?

Aah... Dom där dödliga horisont-pixlarna flimmrar fortfarande i mitt periferiska synområde.


signatur

#PCMR

Medlem

Tro det här spelet hade vart betydligt bättre om det var mer likt spelet theHunter.

Det hade nog kryddat till upplevelsen, om man kunde indian jaga utan en massa skit och kludder som UI:t har där i klippet.

Som det är nu så är det alldeles för hårt scriptat, som Discovery's dokumentärer nu för tiden.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

?????

Medlem
Skrivet av Över45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

?????

Ett skämt Var kanske lite otydligt.

Gnällkuk

Hmm, oväntat bra med andra ord. Trean föll mig inte alls i smaken om jag ska vara ärlig, även om jag gillande ambitionerna med spelet. Känns som att det kan bli att plocka upp detta på rea och spela med en kompis


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Med nackdelen lättlurad AI dom går på pranks då eller?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Över45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

?????

Ett skämt Var kanske lite otydligt.

Jag är väl lite seg

Medlem

Blir ett köp i framtiden när det kostar en liten peng bara.
Roligt att leka med i co-op med polarna.

Medlem
Skrivet av Kane:

Förmodligen det närmaste man kommer Hidden & Dangerous 1 och 2 i dagsläget.
.

Det närmsta, men ack så otroligt långt borta.

Medlem

Hade kul med tvåan. Trean blev rätt tråkig efter några banor. Kanske ska man ge detta en chans ändå. Alla älskar ju att snajpa trots allt.

Medlem
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Lita aldrig på en mina, dom är helt oberäkneliga!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Var tvungen att testa innan jag gick och la mig ack så trött man är nu. Under den korta tid jag och min polare han spela fick vi ett väldigt gott intryck och en hel del skratt, superkul co-op spel!

Då spelmotorn förmodligen "bara" är optimerad sedan tidigare realease så flyter grafiken på väldigt bra. Har 2 stycken GTX 980Ti (Sli) med grafiken inställd på ultra fick jag ut en fps på mellan 85-112 fps i 1440p upplösning och DX12 akriverat.

Recensionen är rättvis och håller med om betyget 4 av 5, det enda men kan klaga på är väl Ai:n precis som Joakim Kilman skriver, fast vad gör det på distans


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Över45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

?????

Ett skämt Var kanske lite otydligt.

Nej då, den var klockren! Jag garvade rejält

Medlem

Tack för bra recension, väldigt kul läsning!

Det blir givet köp, så fort jag blivit klar med Nioh.

Skribent
Skrivet av Nemo:

Tack för bra recension, väldigt kul läsning!

Det blir givet köp, så fort jag blivit klar med Nioh.

Många spel att hinna med för tillfället. Ett lyxproblem, men nog är det lite svettigt.

Medlem

det här får vänta, ännu har varken Dish2 eller DeusEx inhandlats o är det ändå bara mer av 2:an & 3:an så spelar jag hellre om 1:an igen sjätte ggn,bäst i serien tycker jag,det tar dock ett tag för ögon att vänja sig med det grafiska. lirar "timesplitters,future perfect" & hade helt glömt hur suveränt spelet är,ps2 is king! hade tänkt lira ghost recon,jungle storm men dog direkt..det gjordes bättre spel på stenåldern!!!

Medlem
Skrivet av Över45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Över45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magiul:

Kul, blir att köpa då jag älskade 2:an men tyckte 3:an blev för samma samma. Den öppna världen kan vara det som saknas för att det inte ska bli repetitivt som ni säger.

Men, om man ställer in en mina så den ska explodera andra gången den trampas ner, borde det inte inträffa vid bakhjulen då?

Nej, minan känner ju såklart av detta... Det begrep väl vem som helst...

?????

Ett skämt Var kanske lite otydligt.

Jag är väl lite seg

Det är väl en fördel om man är lite långsam när man skall "snipa". Man skall ju även kunna hålla andan länge.

Har spelat en hel del av det nu och jag håller med recensenten i det mesta. Jag rekommenderar att man alltid kör med lurar. När man hör andning och hjärtfrekvens blir allt lite bättre och jag kommer på mig ibland att jag nästan håller andan själv. När man sedan ligger länge med kikaren och verkligen analyserar omgivningarna och olika alternativ dras i alla fall jag in lite extra i spelet.

Medlem
Skrivet av Över45:

Har spelat en hel del av det nu och jag håller med recensenten i det mesta. Jag rekommenderar att man alltid kör med lurar. När man hör andning och hjärtfrekvens blir allt lite bättre och jag kommer på mig ibland att jag nästan håller andan själv. När man sedan ligger länge med kikaren och verkligen analyserar omgivningarna och olika alternativ dras i alla fall jag in lite extra i spelet.

Var köpte du det? Och till vilken plattform? Jag har bara hittat PC-versioner för uppemot 59€, vilket jag tycker är lite dyrt för ett PC-spel. Väntar gärna till det kommer ner några hundra.

Medlem
Skrivet av magiul:

Jag har bara hittat PC-versioner för uppemot 59€, vilket jag tycker är lite dyrt för ett PC-spel. Väntar gärna till det kommer ner några hundra.

Jag såg att Gamersgate har PC-version för 46€, fast det gäller bara några timmar till (länk).

1
Skriv svar