Hör Gabe Newell prata om virtual reality i en halvtimme
"I bakgrunden ser vi också Half-Life 3-utvecklaren stå och tjuvlyssna"
HaHa!!!
Tror H3 borde bli perfekt att släppa som VR titel,spelet blir jue på en helt annan planhalva och behöver inte dras med samma förväntningar.
WOW Faktorn att befinna sig i HL universumet räcker gott !
Håller tummarna.
Så, han försöker alltså tjäna pengar på projekt som skulle kunna bli stora framgångar, samtidigt som han sitter på stora varumärken som Half-life etc utan att ens röra med tång? Det är ungefär som Marvel skulle sluta göra fler filmer på sina varumärken och istället börja försöka komma på hur man kan tjäna pengar på att tillverka självbyggande lego.
Så, han försöker alltså tjäna pengar på projekt som skulle kunna bli stora framgångar, samtidigt som han sitter på stora varumärken som Half-life etc utan att ens röra med tång? Det är ungefär som Marvel skulle sluta göra fler filmer på sina varumärken och istället börja försöka komma på hur man kan tjäna pengar på att tillverka självbyggande lego.
Om du tittar på videon så kan du nog också dra slutsatsen att Newell och Valve har bredare och mer djupgående intressen än att kortsiktigt maximera vinst genom att mjölka sina varumärken.
Så, han försöker alltså tjäna pengar på projekt som skulle kunna bli stora framgångar, samtidigt som han sitter på stora varumärken som Half-life etc utan att ens röra med tång? Det är ungefär som Marvel skulle sluta göra fler filmer på sina varumärken och istället börja försöka komma på hur man kan tjäna pengar på att tillverka självbyggande lego.
Om du tittar på videon så kan du nog också dra slutsatsen att Newell och Valve har bredare och mer djupgående intressen än att kortsiktigt maximera vinst genom att mjölka sina varumärken.
Ja och det är ju bra kanske. Men varför inte göra både och? Dom bör vara tillräckligt stora för att klara av det? Sen att åtminstonde avsluta en serie är väl inte direkt att mjölka något.
Lite sent svar i tråden nu kanske. Men vill förtydliga att när jag skriver mjölka så menar jag det i bemärkelsen att man släpper nytt content till ett varumärke primärt av anledningen att man vet att varumärket säljer, snarare än att man anser att produkten man levererar i sig är bra. Enligt en sådan definition spelar det ingen roll om man släpper 100 eller 2 spel. Det handlar istället om att man släpper en produkt, inte för att man tror att upplevelsen säljer, utan för att man vet att varumärket säljer produkten med vinst oavsett dess kvalitet.
Personligen vill jag väldigt gärna se en fortsättning eller ett värdigt avslut på Half-life-serien. Men är det så att Valve fortfarande inte lyckats skapa en uppföljare som man anser tillräckligt underhållande så respekterar jag det beslutet. Mer än om man skickat ut ett halvbra spel bara för att knyta ihop säcken och sälja skiten ur varumärket. Även om väntan och ovissheten om vi någonsin får något mer är frustrerande.
Kort sagt: Om Valve släpper ett spel de inte tror på, för att de vet att varumärket säljer, då är det mjölkning av serien/varumärket. Spelar ingen roll hur länge sedan senaste släppet var.