Nintendo: Döda pixlar på Switch är "normalt"

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Får man fråga vilka problem du upplevde med PS4 som var lika vanliga som allt som kommit upp nu med Switchen?

Medlem

Uruselt av Nintendo.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag undrar hur många av er som röstat 100% lyckligt har noggrant letat efter fel och brister?

Medlem

Menar ni allvar att skärmen repas om man har den i det medföljande stället?......Ohh lord.

Medlem
Skrivet av kirkunit:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av kirkunit:
Skrivet av dafuq:

Alla paneler har en pixel policy. Ju tätare ppi och upplösning desto fler döda pixlar krävs det för att det ska gå på garanti. Så är det.

Fast alla har ju olika pixelpolicy. Det är därför smart att köpa från tillverkare som har 0 döda pixlar-garanti (se tex Sony).

Sony har ju minst 5 döda pixlar för att panelen ska bytas. Vad snackar du om ?

Nepp, 100% pixelgaranti i 2 år. En kompis gick igenom 4 TV-apparater nyligen, och det var inga problem (Sony stod för frakten i varje fall, och den fjärde gången skickade de med en PS4 som plåster på såren). Se ex https://www.dustinhome.se/service/pixelpolicies?ssel=false under Sony som källa.

Bra av Sony. Men tror inte det är så vanligt i alla fall att dom byter hela panelen om du har väldigt få defekta pixlar dessvärre.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Menar ni allvar att skärmen repas om man har den i det medföljande stället?......Ohh lord.

Japp, även om du hanterar den med silkesvantar kommer dockan repa skärmen.

Medlem
Skrivet av Akimjo:
Skrivet av Kajlie:

Menar ni allvar att skärmen repas om man har den i det medföljande stället?......Ohh lord.

Japp, även om du hanterar den med silkesvantar kommer dockan repa skärmen.

Screenprotection säljs separat..

Medlem

Men om det nu är ett krav att man ska ha det vid normal användning så borde det vara med i förpackningen. Eller allra helst inte ha en så dåligt konstruerad docka. Hur mycket hade en liten tygbit kostat kan man tycka.

Ambassadör
Xbox

Kvaliteten påminner om de billiga leksaker som skickas med serietidningar för barn av typen "Veckans plastgrej från Galne Gunnar".

Att man dessutom ska behöva köpa till en massa dyra tillbehör, till en redan för dyr konsol, för att den öht ska fungera dugligt är ju för jäkla kass. Medias hejaklacksjournalistik gör ju inte saken bättre.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av dafuq:

Bra av Sony. Men tror inte det är så vanligt i alla fall att dom byter hela panelen om du har väldigt få defekta pixlar dessvärre.

Du hävdar alltså att Sonys pixelgaranti inte är att lita på. Vad baserar du det på?

Nej kag menar andra märek då, som tex asus,Acer

Medlem

Vänta va? Döda pixlar är INTE en defekt? Är de goa i huvudet eller?

Medlem

Hur var det med kvaliteten på Switch igen?:)
Sänk dem till 2000kr så kan jag nöjda mig med små fel.

Medlem
Skrivet av Varmkorv:

Hur var det med kvaliteten på Switch igen?:)
Sänk dem till 2000kr så kan jag nöja mig med små fel.

k3m
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kvaliteten påminner om de billiga leksaker som skickas med serietidningar för barn av typen "Veckans plastgrej från Galne Gunnar".

Att man dessutom ska behöva köpa till en massa dyra tillbehör, till en redan för dyr konsol, för att den öht ska fungera dugligt är ju för jäkla kass. Medias hejaklacksjournalistik gör ju inte saken bättre.

instämmer

har tagit ur och i min ett par ggr å inga revor dock varit försiktig, inga joycon problem heller men kan ju bero på om andra har längre från tvn än mig..

enda jag stört mig på är dom väldigt låga -/+ knapparna och HOME o den andra i mitten skulle kunnat vara lite högre

att man lätt missar o tar fel

Medlem

Som tur har vi konsumenter 14 dagar ångerrätt vid distansköp. Så om någon fortfarande vill köpa denna defekta produkt är det bara att skicka tillbaka produkten om det är pixel fel.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag älskar min switch, har inte haft några fel med den. Detta är en ny konsol, alla konsoler har fel i början. Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Har aldrig haft några problem med mina konsoler sedan 80-talet.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag älskar min switch, har inte haft några fel med den. Detta är en ny konsol, alla konsoler har fel i början. Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Har aldrig haft några problem med mina konsoler sedan 80-talet.

Tur för dig

Medlem

Min switch hittar inte mitt lokala nätverk. Allt annat jag har hemma hittar nätverket (Samsung tv, telefon, padda, dator) men inte switchen. Så jag fick lägga till nätverket och göra alla inställningar manuellt, vilket inte är helt enkelt om man inte är expert på området. Jag hade nog en del tur som fick det att fungera efter någon timme och en del svärande.

Är det ingen annan som har detta problem?

Dessutom har jag ibland problem med att vänster kontroll tappar kontakten.

Medlem

Nintendo hade en vision men de förstörde allt när de byggde Switch med budget delar. Hela enheten är plast som lätt kan repas, man kan inte ens sätta klistermärken på enheten utan att plasten förstörs. skärmen repas av allt och stallet är byggt av mega budget plast som kan repa skärmen. Att skärmen sedan kan ha döda pixlar och att det ska vara normalt, visar ju på vilka dåliga delar Nintento har använt. Det finns många klipp på Youtube som även visar att hårdvaran är helt åt helvete på vissa måndagsexemplar, pipande skärmar, grafikbuggar med mera.

Om du inte hanterar Switch som finaste porslinet så kommer du att få repor och märken.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EpicGoblin:

Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Får man fråga vilka problem du upplevde med PS4 som var lika vanliga som allt som kommit upp nu med Switchen?

Ps4 hade sjukt stora problem med en uppdatering som gjorde att mångas ps4 la av helt efter, precis som min gjorde. Vissa gick inte igång efter att du la den i viloläge.

Sedan finns det många som klagat på handkontrollen. Då den inte synkar korrekt eller går sönder lätt.

Jag gillar min ps4, jag har en ps4 pro just nu. Det jag menar är att alla nya konsoler har några som inte fungerar korrekt i början av en lansering.

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av elPresidente:

Får be om ursäkt om jag är ute och cyklar då skärmteknik inte är något jag är så insatt i. Borde däremot i så fall inte detta fenomen även vara vanligt för telefoner/surfplattor? Om jag endast räknar mina surfplattor jag haft i min ägo så når jag 6 stycken. Ingen av dessa har någonsin haft/fått döda pixlar. Är det inte samma teknik eller gör Nintendo helt enkelt något stort fel? Fuskbygge? Låg kvalitet på hårdvaran?

Detta handlar inte om att switches har mer pixelfel än andra paneler, det är en bra panel med samma nivå av pixelfel som andra bra paneler.

Det tråkiga här är att Nintendo repeterar en slags konsumentfientlig standard när dom borde vara snälla och säga "så klart ni ska ha en helt felfri panel, vi åtgärdar"

Det är dock många som har samma pixelstandard, så det är lite överdramatiserad nyhet.

Skrivet av Orbs:

Min switch hittar inte mitt lokala nätverk. Allt annat jag har hemma hittar nätverket (Samsung tv, telefon, padda, dator) men inte switchen. Så jag fick lägga till nätverket och göra alla inställningar manuellt, vilket inte är helt enkelt om man inte är expert på området. Jag hade nog en del tur som fick det att fungera efter någon timme och en del svärande.

Är det ingen annan som har detta problem?

Dessutom har jag ibland problem med att vänster kontroll tappar kontakten.

Exakt samma problem, rätt tråkigt.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av elPresidente:

Får be om ursäkt om jag är ute och cyklar då skärmteknik inte är något jag är så insatt i. Borde däremot i så fall inte detta fenomen även vara vanligt för telefoner/surfplattor? Om jag endast räknar mina surfplattor jag haft i min ägo så når jag 6 stycken. Ingen av dessa har någonsin haft/fått döda pixlar. Är det inte samma teknik eller gör Nintendo helt enkelt något stort fel? Fuskbygge? Låg kvalitet på hårdvaran?

Detta handlar inte om att switches har mer pixelfel än andra paneler, det är en bra panel med samma nivå av pixelfel som andra bra paneler.

Det tråkiga här är att Nintendo repeterar en slags konsumentfientlig standard när dom borde vara snälla och säga "så klart ni ska ha en helt felfri panel, vi åtgärdar"

Det är dock många som har samma pixelstandard, så det är lite överdramatiserad nyhet.

Skrivet av Orbs:

Min switch hittar inte mitt lokala nätverk. Allt annat jag har hemma hittar nätverket (Samsung tv, telefon, padda, dator) men inte switchen. Så jag fick lägga till nätverket och göra alla inställningar manuellt, vilket inte är helt enkelt om man inte är expert på området. Jag hade nog en del tur som fick det att fungera efter någon timme och en del svärande.

Är det ingen annan som har detta problem?

Dessutom har jag ibland problem med att vänster kontroll tappar kontakten.

Exakt samma problem, rätt tråkigt.

Har ni Telia?

eld
Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Har ni Telia?

BBB, ett av deras problem-zyxelmodem

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av EpicGoblin:

Har ni Telia?

BBB, ett av deras problem-zyxelmodem

Okej, jag vet att jag hade samma problem till min wiu och bara den. Var tvungen å köpa en ny router och brygga den gamla. Då funkade det konstigt nog.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EpicGoblin:

Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Får man fråga vilka problem du upplevde med PS4 som var lika vanliga som allt som kommit upp nu med Switchen?

Ps4 hade sjukt stora problem med en uppdatering som gjorde att mångas ps4 la av helt efter, precis som min gjorde. Vissa gick inte igång efter att du la den i viloläge.

Sedan finns det många som klagat på handkontrollen. Då den inte synkar korrekt eller går sönder lätt.

Jag gillar min ps4, jag har en ps4 pro just nu. Det jag menar är att alla nya konsoler har några som inte fungerar korrekt i början av en lansering.

Jasså, så du likställer helt vanliga defekter som finns i princip hos all elektronik med problemen hos Switchen som har allvarliga designfel som gör att det felar, likt Xbox 360s red light of death? Vi är alla olika.

Medlem

Haha Nintendo, vilka jävla klåpare.

phi
Medlem

Seriöst?

Switch blir Nintendo's död.

Medlem

Vissa routrar som man får med från bredbandsleverantören har en begränsning på anslutna enheter, det är inte det som ni råkat ut för? I så fall kan man ansluta en separat router till den från leverantören.

123
Skriv svar