Mass Effect: Andromeda får inte bättre animationer i Day 1-patchen
Den första uppdateringen är redan inkluderad i EA Access-versionen.
Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Jag kommer avvakta PC köp. Luktar kalkon och stor flopp på lång väg. Jag har gärna fel.
Det tror jag inte. Har suttit tillsammans med frugan och spelat under gårdagen. Människor och Asari ser visserligen ut som potatisar i dialogerna och UI känns rätt sunkigt ibland, men överlag känns det väldigt Mass Effect (på ett bra sätt). Verkar finnas tonvis med saker att göra och massor att utforska, och striderna är riktigt roliga.
Tror det kommer få lägre genomsnittligt betyg än tidigare Mass Effect, men absolut ingen kalkon.
Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...
Förmodligen utgivarna som slår med piskorna och skriker SKEPPA SKEPPA RAUS!!!
Mest troligt är det så. Men det är illa att ME1 från 2007 har bättre animationer (enligt mig) än ME:A år 2017.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...
Förmodligen utgivarna som slår med piskorna och skriker SKEPPA SKEPPA RAUS!!!
Mest troligt är det så. Men det är illa att ME1 från 2007 har bättre animationer (enligt mig) än ME:A år 2017.
Det brukar ju vara så, men i det här fallet så måste det gå bortom det. Det är ju fel från början, gummigubbar, plast, fiskögon, högstadieanimationer etc. Ser ut som något som sänds på Bollibompa.
Jump in.
Antingen kommer EA reagera på BioWares inkompetens och "bestraffa" studion eller investera i face motion-capture. Det är tydligt att animationer är något som har fått offras under utvecklingen och BioWare antingen:
1. Inte har tillräckligt med folk som animerar ansikten.
2. Har folk men levererar undermålig kvalité
3. Verktygen som används är inte tillräckligt tidseffektiva, ~1200 talande NPCs är det något förståeligt.
Oavsett vad så borde BioWare bett om mer hjälp, tid eller både och.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...
Jag tror ju inte (iallafall hoppas) att utvecklarna är nöjda med animationerna, luktar snarare att EA har pushat på en för snäv deadline och tycker detta kan fixas med patchar senare.
Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...
De har en deadline som de inte själva väljer, det spelar ingen roll vad de tycker är acceptabelt. Sånt här uppstår ju när projektet är större än vad den budgeterade utvecklingstiden (Som EA har bestämt) tillåter.
EA kommer nog bara lägga pengar på bättre animationer om de beräknar att det kommer att orsaka en tillräckligt stor förlust men faktum är att det antagligen kommer att bli en succé oavsett animationerna.
Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:
http://i.imgur.com/LAczY2sl.png
Har sett scenen, och hur tolkar du ansiktsuttrycken? Jag tolkar det som någon som letar ord och befinner sig långt bort i tankarna. Hade inga problem där. Dom ända som verkligen stört min"immersion" är vissa karaktärers hel döda ögon. Som tur var ingennkaraktär man pratar ofta med en.
Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:
http://i.imgur.com/LAczY2sl.png
Har sett scenen, och hur tolkar du ansiktsuttrycken? Jag tolkar det som någon som letar ord och befinner sig långt bort i tankarna. Hade inga problem där. Dom ända som verkligen stört min"immersion" är vissa karaktärers hel döda ögon. Som tur var ingennkaraktär man pratar ofta med en.
Hon uttrycker ingen sad face för huvudkaraktären, likgiltiga ögon och ett konstant leende gjorde det hela uncanny.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Har roligt med trial än så länge. Men visst skär animationerna i själen. Ett köp blir det hur som helst. Har helt klart roligare i ME:A än vad jag hade i DA:I, eller för den delen ME:3,
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."