Nya bilder från Rage
Ingen kommer väl läsa det här som vanligt, men det här är troligen INTE representativt för Rages grafik.
De är ju tagna av en programmerare inför den här presentationen och av banorna att döma är det antingen områden som inte är färdiga, testbanor eller bara sånt han byggt ihop själv snabbt med texturer och modeller från Rage för att visa motorn.
Så ta bilderna för vad de är: En uppvisning av några texturer och modeller som Id skapat för spelet, samt en generell bild av motorn. Men inte Rage.
Edit:
Och det är fantastiska texturer och skyboxes. Fantastiska.
Ingen kommer väl läsa det här som vanligt, men det här är troligen INTE representativt för Rages grafik.
De är ju tagna av en programmerare inför den här presentationen och av banorna att döma är det antingen områden som inte är färdiga, testbanor eller bara sånt han byggt ihop själv snabbt med texturer och modeller från Rage för att visa motorn.
Så ta bilderna för vad de är: En uppvisning av några texturer och modeller som Id skapat för spelet, samt en generell bild av motorn. Men inte Rage.
Edit:
Och det är fantastiska texturer och skyboxes. Fantastiska.
jodå. Det kanske inte är representativt och banor ur spelet, det kan du ha rätt i. Men varför kommer inte spelet att kunna se ut sådär? Var det så du menade?
jodå. Det kanske inte är representativt och banor ur spelet, det kan du ha rätt i. Men varför kommer inte spelet att kunna se ut sådär? Var det så du menade?
Jo, så jag menade. Först och främst är detta PC-tagna bilder så framförallt konsolerna och sämre datorer får troligen mer LOD-nivåer att leka med så på avstånd kommer texturerna inte vara lika skarpa.
Men framförallt väntar jag mig att det verkliga spelet kommer se bättre ut på alla plattformar, då en riktig bandesigner tagit sig an det och detaljerat områdena med allsköns effekter och sånt. Dessutom med fler karaktärer överallt.
Bilderna kan alltså ge felaktiga förhoppningar på spelets verkliga grafik både på gott och ont.
Edit: det här är ju förstås gissningar från min sida så ev. är det här verkligen spelet som det ser ut, men då skulle jag bli besviken på hur livlösa bilderna är.
Jo, så jag menade. Först och främst är detta PC-tagna bilder så framförallt konsolerna och sämre datorer får troligen mer LOD-nivåer att leka med så på avstånd kommer texturerna inte vara lika skarpa.
.
att dom blir mindre skarpa på avsånt spelar ingen som helst roll då du inte kan se det ändå tack vare att det just är på avstånd. egentligen är alla spel byggda så idag att närmaste är mer skarpt, bara att ids motor kan ändra texturer detaljrikedomen på en och samma yta, detta fallet marken som kan vara riktigt hög detalj på nära håll, nåt som andra inte kan går då dom måste vara lika hög överallt. also, texturerna måste vara laddade.
och då löst det med överlappande texturer.
Vill inte låta alltför kärv, men det där har inget med det jag sade att göra. Jag vet vad Id Tech 5 gör också. Det enda jag säger är att på vissa avstånd, oklart precis hur det blir i själva spelet, kan texturerna bli mindre högupplösta än de är i de här bilderna, framförallt på konsolerna.
Men huvudpoängen är att de inte helt säkert är representativa för spelet.
Vi får väl se.. Id har ju för vana av att föra utvecklingen av grafikmotorer framåt så jag skulle inte bli förvånad om det "verkliga" spelet verkligen ser ut som det gör på bilderna. Om än inte bättre som peak_performance säger när de bandesigners bekantar sig mer med motorn och lägger in mer liv och dynamik i bilderna.
angående konsolerna så kan ju alltid grafikinställningarna sänkas till dem.. på en värstingdator med nästa generation DX11 kretsar och en Core i7 så flyter det på rätt bra skulle jag tro.
Vill inte låta alltför kärv, men det där har inget med det jag sade att göra. Jag vet vad Id Tech 5 gör också. Det enda jag säger är att på vissa avstånd, oklart precis hur det blir i själva spelet, kan texturerna bli mindre högupplösta än de är i de här bilderna, framförallt på konsolerna.
Men huvudpoängen är att de inte helt säkert är representativa för spelet.
Du snackar bull...du gissar bara men får det att låta som om det är fakta
För övrigt tycker jag det är samma plastiga grafik som i doom 3-motorn. DiRT hade bättre terräng än det vi ser här och det spelet kom för ett antal år sedan
Vill inte låta alltför kärv, men det där har inget med det jag sade att göra. Jag vet vad Id Tech 5 gör också. Det enda jag säger är att på vissa avstånd, oklart precis hur det blir i själva spelet, kan texturerna bli mindre högupplösta än de är i de här bilderna, framförallt på konsolerna.
Men huvudpoängen är att de inte helt säkert är representativa för spelet.
1, tror inte jag dock
2, alla spel som visar tidiga bilder visa bilder från en ofärdig produkt då alla delar i spelet utvecklas längs med varann.
på en värstingdator med nästa generation DX11 kretsar och en Core i7 så flyter det på rätt bra skulle jag tro.
Jag tror att det kommer vara mer relevant huruvida din hårdvara har stöd för OpenCL eller inte. Alltså inte vad för processor från Intel du har, om ens Intel specifikt? id är väl inte kända för att avguda proprietärt direkt...
miljöerna ser riktigt bra ut som alla sett,
men det här ser inte bra ut, ser ut som allt är gjort i samma matrial.
http://www.fz.se/bilder/arkiv/w/wh6xzmtnc25el4pi0sdbo89v7gjyf...
bara slängt på olika färg, ser väldigtp latt ut i jämnförelse med resten av bilderna.
För övrigt tycker jag det är samma plastiga grafik som i doom 3-motorn. DiRT hade bättre terräng än det vi ser här och det spelet kom för ett antal år sedan
Håller med om att karaktärerna känns lite "plastiga". Att terrängen skulle se bättre ut som DiRT är helt galet dock... Har du kollat på DiRT på senaste?
Inte alls i närheten av samma kvalitet eller variation på texturerna.
Det finns ju anledning till varför landskapet ska verka dött... Läs på om handlingen
Att tvivla på att iD gör bra grafikmotorer och den grafiska kvalitén är ungefär som att tvivla på att jorden är rund. iD är ju ändå bäst liksom.
Att bilderna är tagna för en förhandstitt är väl ganska rimligt, samt att det är PC screens.
Att kvalitén kommer vara lite sämre på konsol är nog självklart, men tänk er då att det som Crytek visade från sin baywatch-motor till konsollerna inte ens lär vara i närheten av detta (det vet jag ju inte så klart, men 99% säger att iD släpper det snyggaste och mest avancerade).
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
huh
http://www.fz.se/bilder/arkiv/j/jqdlrpz7nhy3gu8t1s2eo50m6axcf...
http://www.fz.se/bilder/arkiv/s/sngrcqlm1ev7fpbahdyu2x0wtj4o9...
något ombyggt mellan bilderna eller? det måste ju vara samma plats.
på en värstingdator med nästa generation DX11 kretsar och en Core i7 så flyter det på rätt bra skulle jag tro.
Jag tror att det kommer vara mer relevant huruvida din hårdvara har stöd för OpenCL eller inte. Alltså inte vad för processor från Intel du har, om ens Intel specifikt? id är väl inte kända för att avguda proprietärt direkt...
jag menade att de nya DX11 korten kommer vara mycket snabbare än dagens GPU:er. sen är det väl ingen som förnekar att Core i7 är den snabbaste prollen i dagsläget och den närmaste tiden?
huh
http://www.fz.se/bilder/arkiv/j/jqdlrpz7nhy3gu8t1s2eo50m6axcf...
http://www.fz.se/bilder/arkiv/s/sngrcqlm1ev7fpbahdyu2x0wtj4o9...
något ombyggt mellan bilderna eller? det måste ju vara samma plats.
haha ja det är samma plats? bara att de flyttat fram kameran / gubben lite..