Testa hela Red Orchestra gratis över helgen

Robot
Medlem
Testa hela Red Orchestra gratis över helgen

Kanon, har velat prova detta spelet en längre tid nu men inte haft råd att köpa den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Rekommenderas varmt, ett spel jag önskade hade mer tid åt.


signatur
Inaktiv

Ett jäkligt kul spel det här! önskar även jag att jag hade mer tid till att spela det!

Medlem

Helt inne i Medal Of Honor/Call Of Duty/Day Of Defeat/WW2 Online...så jag lär nog gilla denna också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Helt inne i Medal Of Honor/Call Of Duty/Day Of Defeat/WW2 Online...så jag lär nog gilla denna också

Som tur är skiljer sig RO från ovannämda spel

Medlem

Call of duty är typ rena motsatsen till RO, iaf när det gäller realism

Medlem

Hur skiljer RO sig från alla dom spelen jag räknade upp då? Har svårt att tro att dess realism skulle överträffa WW2 Online.

Edit: Syftade för övrigt inte på att alla de spelen jag nämde var samma sort - men dom påminner en del om varandra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli kul att äntligen få testa det här spelet och se om det är så bra som alla säger :). Synd bara att det går så segt att preloada från steam...

Medlem

En sak jag vill veta är, vilket spel är det mest likt eller påminner om? Är det Enemy Territory stuk, eller det kanske lutar mer åt Day of Defeat? Det är så svårt att förstå spellägen när man sitter och läser en recension, tycker jag. Hittils har jag absolut inte förstått riktigt hur detta spelet fungerar eller vad det går ut på. Kommer dock ta mig tid och testa det denna gången.

Medlem

Du ska använda vapnen på dom elaka gubbarna som springer emot dig ungefär


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av forzo:

Ska bli kul att äntligen få testa det här spelet och se om det är så bra som alla säger :). Synd bara att det går så segt att preloada från steam...

Därför preloada jag den redan i söndag <stolt>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det går ut på att man ska försvar/attackera olika postioner på kartan, typ som flaggor. För att ta/hålla en flagga behöver det vara en majoritet av ditt lag runt flaggan.

Medlem

Det är hyffsat likt DoD, dock väldigt mycket bättre i mitt tycke.

Det är nog det enda spelet jag har spelat där det faktiskt gör något nytta att "provida covering fire" eller kasta granater, trots att man inte dödar/skadar någon med dom.

Medlem

Kan ju bara säga att spelet är helt unikt och det är grymt kul Ge det tid bara det är inget man sätter sig in på på en timme.

Medlem

Det är lite som WWIIOL, fast i mindre skala, blandat med Battlefield och DoD.
Allt i ett alltså, toppspel

Medlem

Låter kanon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir väll att testa det då.

Medlem

Ska helt klart testa.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Som någon skrev tidigare, det tar en stund att sätta sig in i hur spelet funkar.. eller funkar å funkar, hur vapnena 'känns' osv.. tycker ni att det är tråkigt precis i början, lira en stund till och känn på lite olika banor. Närstrid med automatvapen, lite större öppna banor med bolt-action-gevär osv.. iom att man dör av ett (/par) skott så blir taktiker å hela köret mer realistiska.. i BF2 om en machinegun-nisse ligger och täcker en gata, så kan du springa över utan problem ändå (i bf2 är ju alla halvt odödliga), medans i RO.. hua.. passa er för MG'n..

Något annat som är jävligt härligt med RO är att det går alldeles utmärkt att lira utan HUD.. man missar inte så mkt ändå.. nån liten kompass som jag själv tycker är rätt värdelös, nån livmätare som också är rätt värdelös (man dör ju av ett par skott, så har man blivit träffad och är inte redan död så är man död på nästa skott ), och ammo-mätare, typ enda som kan vara bra att ha, men brukar köra med rubbet avstängt för ökad inlevelse (inlevelsen är också förjävla skön.. iom att man dör av ett par få skott så ligger man verkligen å trycker bakom sandsäckarna när en MG42 sprutar kulor över huvudet på en) Är inte som i bf2 där man 80% av tiden som inf kollar på minimapen

Om ni vill se hur det ser ut med/utan hud.
http://linje12.net/katana/ro_hud.jpg
http://linje12.net/katana/ro_nohud.jpg

Grafiken är lite halvblockig, men helt klart fungerande.. är UT2004-motorn dom kör har jag för mig, så är inte allt för krävande.

Lite gameplayvideos, finns en massa på youtube, bara att söka
http://youtube.com/watch?v=XFEXQKK2Kvo
http://youtube.com/watch?v=_qLxT8Izf7Y

Ljudet i spelet är också jävligt härligt.. satt och tryckte på övervåningen i nån lada på nån bana.. regnet smattrade ner ute.. å jag hörde någons kängor klunka omkring på trägolvet våningen under mig... hua

Inaktiv

RO: Ost är bra.


signatur
Medlem

Varmt rekommenderat. Nöjd fullversionsägare.

Medlem

Tja katana...kan man klara sig igenom ett par månader av ww2online så ska det här nog inte vara något större problem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vill ni smaska på med ännu mer grafik glöm då inte att köra 6x aa och 16xaf för grymt fina texturer bl.a

Medlem

Ska slamdunka igång allt på max imorgon kväll


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kom ihåg, RO är ett spel där man faktiskt måste sikta för att träffa sitt mål!
Det är precis därför detta spel är så jävla bra! Man får använda sin skill för att döda nån, och inte hoppas på att man träffar nåt som i Randomfield 2!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]Kom ihåg, RO är ett spel där man faktiskt måste sikta för att träffa sitt mål!
Det är precis därför detta spel är så jävla bra! Man får använda sin skill för att döda nån, och inte hoppas på att man träffar nåt som i Randomfield 2!

Som jag skrev tidigare, har man lirat ww2online så ska det inte vara någon fara antar jag Iofs, kanske bara jag av alla som ska provspela den här som lirar ww2online

22.oo ikväll eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

RO är så jäkla bra och det enda jag (f.n) spelar online. Det tar iofs ett tag innan man vänjer sig iom att det är rätt svårt: inget crosshair utan endast iron sight, man ser knappt skillnad på vän el. fiende, ingen radar, dålig sikt etc.

Så inlärningströskeln känns rätt hög men när man väl kommer in i RO så finns det inget bättre onlinespel imao.

Medlem

...vet inte om jaf vågar lite på någon med en avatar som din


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ska slamdunka igång allt på max imorgon kväll

Tänk bara på att det jag skrev om måste du slå på i din grafikdriver meny därför att UE2,5 egentligen inte har stöd för 6x aa och 16x af.

12
Skriv svar