The Secret World - nytt MMO från Funcom

Robot
Medlem
The Secret World - nytt MMO från Funcom

Hur coolt själva konceptet verkar vara, så börjar jag personligen bli otroligt trött på mmo's -.-

Medlem

Jag börjar också känna mig lite less, men detta verkar bli VÄLDIGT intressant. Ska definitivt hålla kolla på detta.

Medlem

Bra att det kommer nåt mmo som inte är fantasy i alla fall!

Börjar bli så less på alla fantasy mmo att jag spyr. Ge mig AO2 eller dylikt. Sci fi ftw!


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

fan äntligen. något läskigt och något nutid :D.
har längtat så jävla mycket efter något som utspelar sig i nutid, så man kan känna igen sig lite mer :).

Riktigt trött på allt fantasy och scfi.

detta är ett spel man kommer att hålla koll på.

Inaktiv

fy fan vad härligt!detta ser ju så jävla coolt ut!fuck yeah!

Pansarknekt

Detta kommer jag lätt spela. Äntligen en frisk fläkt i mmo-kategorin. Trött på alla Age of Sven, Age of Göran, World of War, World of Magic, Everquest, Everquest 11 osv. Jag har varit så sugen¨på ett annorlunda mmo så jag testa nästan Matrix. Men bara nästan...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Verkar helt klart intressant. Fast man ska inte ropa hej ännu innan man får se lite mer än ett par konceptbilder. Dock får man ju medge att idéen i sig verkar riktigt givande. Fast killen där i rocken.. Springa runt och hugga med ett kors? Could work.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jobbar på Funcom sen två månader tillbaka som concept artist på detta, och får äntligen berätta før folk vad jag jobbar med, efter idag.

Får tyvärr inte säga så mycket mer om spelet, men kan tipsa om denna norska tidning som har fler konceptbilder:

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=5346&o=0&k...

Och hela artikeln:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196307

Inaktiv

gimpen - avis på dig som får meka med det projektet.

Det jag ælskar med konceptet med kråkan i ær harry potter vibbarna ^^ <3

~cgm

Inaktiv
Skrivet av gimpfarfar:

Jobbar på Funcom sen två månader tillbaka som concept artist på detta, och får äntligen berätta før folk vad jag jobbar med, efter idag.

Får tyvärr inte säga så mycket mer om spelet, men kan tipsa om denna norska tidning som har fler konceptbilder:

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=5346&o=0&k...

Och hela artikeln:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196307

Du MÅSTE framföra mina stora tacksamhet till funcom för att de äntligen bryter mönstret och skapar något nytt tillskillnad från alla andra. TACK TACK TACK. för att ni ger oss något nyskapande.

Äntligen ett MMO som man verkligen kan se fram emot. är redan mycket sugen efter att sett de där bilderna.

Riktigt snygga concept bilder btw riktigt riktigt fina. gillar verkligen stilen på karaktärerna!

Medlem

Gillar Conceptet! Detta och World of Darkness Online hoppas jag blir riktigt kul


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Verkligen moderna vapen. ;P

Medlem

Ett nutids-MMO har varit på önskelistan ganska länge hos mig faktiskt. Kul nyhet!

Medlem

Konceptbilderna är otroligt välgjorda men killen till höger och tjejen till vänster ser ut som ett par ur en modevisningstidning. Det enda som saknas är de tonade solbrillorna.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur coolt själva konceptet verkar vara, så börjar jag personligen bli otroligt trött på mmo's -.-

Problemet är inte att det är många MMO, problemet är att det är många DÅLIGA MMOs på marknaden, speciellt budgetMMOs från asien.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Lite Vampire Bloodlines aktigt.

Medlem

Tänker direkt på Stephen King's "Det Mörka Tornet" när jag ser på bilderna, sjysst! Kanske även en inspirationskälla till spelet?

Medlem

Kan ju hoppas det blir bra och lite Vampire Masquerade aktigt så man måste typ "dölja" för npc'er och andra spelare att man är... tja vad det nu heter i detta universum. Så det kan bli lite smygeri och politik inblandat.

Hoppas bara de inte vill ha nån fånig teen rating eller dylikt utan de kan behålla designen på monster och annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wee, ett mmo som inte är medeltids-fantasy! Dock börjar man bli liiite trött på alla mmo....


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur coolt själva konceptet verkar vara, så börjar jag personligen bli otroligt trött på mmo's -.-

Problemet är inte att det är många MMO, problemet är att det är många DÅLIGA MMOs på marknaden, speciellt budgetMMOs från asien.

Exakt. Kan aldrig blir för mycket av något bra. Precis som Katten skriver finns det ju en oändlig drös med budget MMOs och även om det finns en del bra MMOs är ju de flesta alldeles för lika varandra. Vi behöver något som är lite annorlunda och det är just det The Secret World verkar vara.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av LannY:

Wee, ett mmo som inte är medeltids-fantasy! Dock börjar man bli liiite trött på alla mmo....

Stackas barn. Är spelen inte roliga längre... Inte tillräckligt underhållande. Naaww....

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av LannY:

Wee, ett mmo som inte är medeltids-fantasy! Dock börjar man bli liiite trött på alla mmo....

Stackas barn. Är spelen inte roliga längre... Inte tillräckligt underhållande. Naaww....

Åhh jag kan inte hålla mig. Håll käfften.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Är väl bara att skita i MMO's om man är less på dem Vi blir ändå aldrig av med dem igen.

Men jag glömde att kommentera själva nyheten! Måste säga, om man lyckas få in lite DX- eller V:tM Bloodlines-känsla i detta så ser det ut att kunna få en fin stämning.

Medlem

Ser lockande ut .. hoppas bara det inte så så förbaskat tidskrävande som t,ex wow e .... Utan att man klarar sig genom att bara behöva spela någon gång då och då ...

Annars ser koncept bilkderna lockande ut .. Hoppas bara att det blir annorlunda .. tycker att alla MMO spel ser ut annars att använda samma motor , förutom wow da .. Men alla andra ser jämt lika ut som t,ex L2 mm .. Käns inte som man spelar ett annant spel utan en annan karta .. kan jue alltid hoppas att man slipper det i detta spel ... Bara hoppas det blir bra ^^ ... MMO e framtiden ... Det gäller bara att de flesta ska förstå att ett MMO spel inte behöver vara et rollspel etc etc ... Utan även andra gener går jue ... T,ex ett bf med 100 tals kanse 1000 tals spelande på samma server ... vore inte det maffigt ? ...
Lr ett strategi med oändligt stor karta med en 50 olika pers spelande samtidigt lr någe ...typ ett strategi spel där alla länder kan vara med .. Typ ett risk stuk ...

Lr ett F1 spel där alla bilar kan bli körda ut av människor etc etc .. MAffigt !!

aja fantasier kan dra iväg på en .. Bara hoppas att det snart rör sig framot innom MMO genen då som många ndra säger ... Det e för många cloner ... Käns mer som dåligt gjorda mods för tillfället


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Jimpa, jag tycker det är så med de flesta spel. Oerhört tråkig grafik nuförtiden överlag. Men den verkar ju gå hem hos de flesta så jag får glatt hålla klaffen tror jag

Medlem

Mmmm, prästen i koncept bilderna är ju så stencool. Sådan ska jag vara. Pax på den, vill ha ensamrätt. Hoppas man får den fina rocken från början.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av LannY:

Wee, ett mmo som inte är medeltids-fantasy! Dock börjar man bli liiite trött på alla mmo....

Stackas barn. Är spelen inte roliga längre... Inte tillräckligt underhållande. Naaww....

Åhh jag kan inte hålla mig. Håll käfften.

Vem av oss? (Om du menar mig så kan vara lugn, jag skall inte anmäla dig. Det kan vara frigörande ibland att kalla folk för saker. De kanske förtjänar det, även jag )

Medlem

Det låter väldigt intressant och concept bilderna är väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tyckte videointervjun var rätt intressant!

123
Skriv svar