FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Robot
FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?
Medlem
FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Valde det nedersta alternativet, men det kan ju vara lite svårt att definera fusk. Är det fusk eller bara exploit att hoppa upp på lådorna i CT-spawnen i DE_Dust och springa runt i luften? Eller är det det att planta bomben mellan ett par lådor där man inte kommer åt den sedan? Ogillar visserligen de "knepen" med, men det var bara exempel. Näe, antingen ska man spela spelen som de var tänkta att spelas, eller så kan man lika gärna köra något annat.

Medlem

Körde PvP i World of Warcraft häromdagen i battlegrounds. Det var ganska jämnt mellan lagen.

Vid ett tillfälle möter jag och en till i mitt lag en shaman. Vi skadar honom och plötsligt börjar han lagga runt i raketfart och försvinner iväg. Det kan inte bara ha varit lagg utan såg ut precis som speedhack i CS.

Fick nästan lust att bara stänga av skiten. Här sliter man som ett djur för att vinna och så har motståndarlaget minst en som fuskar...

Medlem
Skrivet av Wartex:

Valde det nedersta alternativet, men det kan ju vara lite svårt att definera fusk. Är det fusk eller bara exploit att hoppa upp på lådorna i CT-spawnen i DE_Dust och springa runt i luften? Eller är det det att planta bomben mellan ett par lådor där man inte kommer åt den sedan? Ogillar visserligen de "knepen" med, men det var bara exempel. Näe, antingen ska man spela spelen som de var tänkta att spelas, eller så kan man lika gärna köra något annat.

Jag skulle definiera även exploits som fusk.

I tf2 kunde man under en tid bygga turrets under marken framför röd spawn, så direkt röd gick ut från spawn så dog de av turrets.

De som byggde dem menade att "men eftersom skaparna har gjort så att man kan det så kan det ju inte vara fusk, det måste ju vara meningen att man ska kunna det". Man gjorde det genom att klämma sig ner i ett hörn och sen kunde man alltså springa under marken.

Fusk lika väl.

Medlem

Att fuska i Singleplayer är en sak, deras förlust, deras pengar som slösas osv.

Att fuska i Multiplayer är en HELT annan sak, du förstör upplevelsen för andra genom att ge dig själv ett övertag du inte förtjänar.

I rest my case.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jupp fusk i SP helt ok upp till var och en. MP aldrig skulle absolut aldrig falla mig in, har lirat i clan i alla mina år och vet hur det är med fuskare.

Dessutom ska exploits räknas som fusk precis som henmyr säger , många säger att "ja men man kan ju komma ditt eller liknande" men dem kanske skulle ringa DEVSEN och fråga om de var menat så, skulle lixom inte tro de.

Call of duty är ett spel med många hopp glitches.

Medlem

Har spelat counter-strike sedan 1999 då det kom ut. Testade fusk en gång och det var väl sådär kul.. Det är väldigt lätt att dölja wallhack men det var liksom ingen utmaning längre. I och för sig är inte counter-strike en utmaning utan fusk heller men ändå. Aldrig fuskat i något annat multiplayer spel för övrigt.

Såg någon film från 187ci heter dom som gör fusk till battlefield 2. Asså så sjukt... jag mår ba illa när jag ser folk som går runt med fetaste aimbotten som dödar tydligen alla inom synhåll.. Tittade även i leaderboards inne i BF2.. 187ci fuskare toppar med 1000000 poäng och typ private rank.. förstör alltihopa..

Kan man inte rapportera sådana där fusksidor och få dom nedlagda på något sätt?.. För det förstör verkligen i BF2 och BF2142..

Medlem

För mig så är fuskande i MMORPG helt ok för att levla upp fort (det och endast det), dock inte för att manipulera vapen och stats för att döda allt och alla i en PvP situation.

Medlem

Att fuska i MP borde straffas med döden irl. Hatar allt som har med fuskare att göra och det finns inget mer irriterande inom multiplayer än just fuskare.

Att fuska i SP är ju som sagt upp till var och en, men jag själv skulle aldrig få för mig att göra det längre (det hände ju att man gjorde det när man var lite mindre), om jag inte redan har klarat spelet och sedan använder det för att prova på lite coola grejer.

Har aldrig, och kommer aldrig, fuska i MP.

Inaktiv
Skrivet av Frux:

Körde PvP i World of Warcraft häromdagen i battlegrounds. Det var ganska jämnt mellan lagen.

Vid ett tillfälle möter jag och en till i mitt lag en shaman. Vi skadar honom och plötsligt börjar han lagga runt i raketfart och försvinner iväg. Det kan inte bara ha varit lagg utan såg ut precis som speedhack i CS.

Fick nästan lust att bara stänga av skiten. Här sliter man som ett djur för att vinna och så har motståndarlaget minst en som fuskar...

Raket dojjor. Har aldrig sett en speed hacker i wow.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Yeap, brukade fuska i MP-spel förut. Mest för att det är förjävla kul när folk överreagerar och (som nån säkerligen kommer påpeka) för att jag sög.

Medlem

Ser mig hellre slagen än att ta till fusk!

Medlem

Undra hur ett arrangerat fusk-lan skulle bli? Nästan så man skulle vilja se hur taktiken blev.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Har själv fuskat i Day of Defeat. Innan en runda började fick man vänta ett antal sekunder, men det gick att komma förbi genom att "prona". Sen kunde man glatt springa iväg och på så sätt få ett litet försprång. Det var kul särskilt på den lilla vinterbanan. Den "exploiten" togs bort i nästa version.

Annars har jag inte vad jag kommer ihåg någonsin fuskat on-line.

Medlem

fusk är för såna som inte kan spela....fusk förstör alla spel.....varför spela ett spel där det inte finns utmaningar......värdelöst

Medlem

Har aldrig fuskat i MP spel och kommer nog aldrig att göra. Däremot så kommer jag ihåg när några polare på skolan hade en CHEATS ONLY server, fuskade man inte blev det kick.

Medlem

Har inte fuskat sedan Doom-tiden med IDDQD och IDKFA cheatsen. Tycker sen i efterhand att man förstörde spelen genom detta och har sedan aldrig gjort om det. Fast då var det ju så astufft att bara få springa runt i de läckra miljöerna som inget vid den tiden ens var i närheten av

Edit: typo


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Groggy:

Ser mig hellre slagen än att ta till fusk!

word

Inaktiv

..undrar vilka som 'står för att de fuskar' är?
Kanske skulle kunna ordna ett liten blogginlägg där ni får skriva upp er med namn och adress, samt vilket spel och nick.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

..undrar vilka som 'står för att de fuskar' är?
Kanske skulle kunna ordna ett liten blogginlägg där ni får skriva upp er med namn och adress, samt vilket spel och nick.

Vadå, så att du skulle kunna söka upp dem? Hahaha

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

..undrar vilka som 'står för att de fuskar' är?
Kanske skulle kunna ordna ett liten blogginlägg där ni får skriva upp er med namn och adress, samt vilket spel och nick.

Mycket god idé:up:


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Frux:

Körde PvP i World of Warcraft häromdagen i battlegrounds. Det var ganska jämnt mellan lagen.

Vid ett tillfälle möter jag och en till i mitt lag en shaman. Vi skadar honom och plötsligt börjar han lagga runt i raketfart och försvinner iväg. Det kan inte bara ha varit lagg utan såg ut precis som speedhack i CS.

Fick nästan lust att bara stänga av skiten. Här sliter man som ett djur för att vinna och så har motståndarlaget minst en som fuskar...

Raket dojjor. Har aldrig sett en speed hacker i wow.

Hmm när du säger det kan det eventuellt ha varit Goblin rocket boots, i kombination med lagg som gjorde att det såg så konstigt ut. Känns bättre att tro det iaf.

Fast det är inte första gången jag ser rejält misstänkta saker i WoW, även om det inte är så ofta som tur är.

Medlem

Förkastligt. Man förstör ju för andra.

Medlem

Svarade du jag vet jag inte bara att du fuskar, jag vet även att du är sängvätare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tragiskt att nästan en av tio i pollen säger sig fuska. Kan det vara så illa med alla spelare..?

Vad är poängen? Antar att det är samma slags drivkrafter som hos idrottare som dopar sig och sen spöar skiten ur sina icke-dopade kollegor. Enkla genvägar, lathet, rentav lite girighet. Men vad kul det måste kännas då att stå där högst på prispallen och veta hur man tagit sig dit...

Medlem

Fuskare är avskum och bör sättas bakom lås och bom.


signatur

Meep!

Inaktiv

man borde hänga upp idiotena i snorren och använda dom som takfläkt.

Medlem

Vad är poängen med att fuska i MP?
Om man inte kan ha roligt utan fusk spelar man nog fel spel.
SP däremot fuskar jag mer än jag vill erkänna, lol, om FAQ:s räknas som fusk?


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem
Skrivet av frunk:

man borde hänga upp idiotena i snorren och använda dom som takfläkt.

word.

Skriv svar