Stor shooter-satsning på väg till Kinect

Robot
Stor shooter-satsning på väg till Kinect

Meritförteckning avslöjar att Microsoft Game Studios jobbar på en "AAA-shooter" till Kinect.

#microsoft-game-studios


Medlem
Stor shooter-satsning på väg till Kinect

Tvivlar starkt på detta.

Medlem

AAA står för?

Medlem
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Vanligtvis en storlek på ett batteri?
Nej men seriöst, om FZ ska hålla på med nya förkortningar som IP och AAA får dem ju förklara dem och inte bara leka WoW kid som älskar att göra sig oförstådd.

AAA uttalas "triple A" och innebär helt enkelt att det är en storproduktion, ett storspel. Ja, enligt utvecklarna då, alltså.

IP är förkortning för "Intellectual property" – immaterialrätt. I normala fall när vi snackar ip:n kan det oftast översättas rakt av till varumärke, exempelvis. IP vet jag inte om det är ett uttryck vi nyttjar särskilt ofta, utan oftast tror jag faktiskt vi skriver "varumärke" istället.

Hur som helst hoppas jag det klargjorde lite.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

AAA uttalas "triple A" och innebär helt enkelt att det är en storproduktion, ett storspel. Ja, enligt utvecklarna då, alltså.

Första gången jag funderade på om det faktiskt betydde något (pga förfrågningarna av andra i kommentarerna) och ja, det är ju som du skriver.
Det är ju ingen förkortning av något, det ska bara vara en synonym för något som är av toppklass. Inte för att det kanske är nödvändigt men en omformulering i framtida artiklar kanske skulle vara trevligt? "Storsatsning" , "storspel" är ju svårt att missförstå.

OT: Svårt att föreställa mig hur man ska styra en shooter utan kontroll dock. Kanske om det skulle vara något i stil med House of the Dead (då man bara siktar med ett vapen utan att själv röra gubben) men sådana spel ska spelas på arkadmaskiner för de "rätta" känslan.

Fuidama:
Jag ändrade rubriken. Ska undvika hittepå-uttryck som AAA hädanefter, huvudsaken är ju att folk inte blir förvirrade av det FZ skriver. För mig själv är uttrycket ganska invant men det är ju kanske för jag har som jobb att läsa/skriva spelnyheter, så man blir lätt lite "hemmablind".

Tack för synpunkterna ni som kommenterade!

Medlem

ännu ett spel som man inte kommer köpa

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fuidama:
Jag ändrade rubriken. Ska undvika hittepå-uttryck som AAA hädanefter, huvudsaken är ju att folk inte blir förvirrade av det FZ skriver. För mig själv är uttrycket ganska invant men det är ju kanske för jag har som jobb att läsa/skriva spelnyheter, så man blir lätt lite "hemmablind".

Tack för synpunkterna ni som kommenterade!

Som tur var förstod jag vad AAA-spel betydde pågrund av alla tvättmaskinsreklamer på tv där de säger "En högt A-klassad tvättmasking med .... varvs centrifyg. Hehe tur att det finns tvättmaskiner eller hur:)

Medlem
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fuidama:
Jag ändrade rubriken. Ska undvika hittepå-uttryck som AAA hädanefter, huvudsaken är ju att folk inte blir förvirrade av det FZ skriver. För mig själv är uttrycket ganska invant men det är ju kanske för jag har som jobb att läsa/skriva spelnyheter, så man blir lätt lite "hemmablind".

Tack för synpunkterna ni som kommenterade!

Oh! Nice.
Länge sedan jag själv arbetade med spel men som för dig så blir det inbränt i frontalloben vad som menas med t.ex. AAA-titel. Men det är alltid bra med att vara för tydlig än att vara otydlig/förvirrande.

Ska bli intressant hur de löser alla problem (som jag föreställer mig) med en kontroll-lös styrning. Socom4 till PS3 (Move) verkar vara ett bra spel funktionsmässigt? Anywho... GJ

Medlem

AAA brukar väl vara ett kreditvärdighetsbetyg i första hand?

Medlem

Lite allmänbildad får man väll ändå va, man skriver ju samma om filmer, precis som det finn B filmer. Och ip borde man definitivt veta vad det är i detta sammanhang. Klagar ni på för svåra ord på språk lektionerna med, eller?

Medlem

Usch va tråkigt med såna här nyheter, nyheter som inte säger något annat än att nån gång i framtiden kommer det komma en ny nyhet...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Inte lite för snabb nu va?

Det har ju inte kommit ut än


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Låter som ett dåligt beslut. Alla som äger kinect är ju ändå väldig casual i sitt spelande. Tror verkligen inte att det finns någon marknad för det här.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Gillar hur du skriver Halo tre gånger... Och uncharted är ju inte casual skit, eller?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Gillar hur du skriver Halo tre gånger... Och uncharted är ju inte casual skit, eller?

bara för att verkligen påpeka att halo suger?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Reize:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Gillar hur du skriver Halo tre gånger... Och uncharted är ju inte casual skit, eller?

bara för att verkligen påpeka att halo suger?

Combat Evolved är mycket bra


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Reize:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Posuic:

AAA står för?

Det står för: Atrocious Anal Abomination. Brukas användas främst av hjärtlösa äckelföretag som Microsoft, Sony, Activison och EA när dem lägger hundratals miljoner på utveckling och marknadsföring av något fantasilöst, mediokert dravel riktad till den stora tröga massan. Ex: Halo, Killzone, Fable, Halo, MW2, Black Ops, FF13, MGS4, Halo, Too Human, GT, Uncharted etc.

Gillar hur du skriver Halo tre gånger... Och uncharted är ju inte casual skit, eller?

bara för att verkligen påpeka att halo suger?

Combat Evolved är mycket bra

Kanske för ett konsol fps men det är ju som att vinna special Olympics. Jämfört med PC titlar under samma period som Q3, Deus Ex, CS, HL, UT, Tribes, Avp2, Nolf, Cod1, System Shock 2 etc är Halo 1 ett rätt mediokert spel vars enda riktiga prestation var att göra fps spel populära på konsol och därmed påbörja förstörelsen av hela genren.

Uncharted är väl för övrigt så pass casual man kan göra en shooter med 16års gräns. Ta det värsta från alla B Hollywood action-adventure filmer du kan tänka dig, lägg sen till miljöerna från Farcry, kopiera därefter Tombraider och Gears of War men ersätt bruden med en smugface unlikable twat och ta bort alla coola vapen från Gears, add some extra generic shit and voila you got Uncharted.

Näe usch och blä säger jag och åt helvete men hela den är ruttna "next-gen" eran vi nu snart haft i 6år fylld med alla överhypeade, överskattade skitspel och motioncontrol gimmick crap som förpestat hela spelmarknaden, when will it end?!

1
Skriv svar