Mythos får somna in

Robot
Mythos får somna in

Flagship Studios actionrollspel överlevde inte många månader, nästa vecka stängs servrarna.

#blizzard, #flagship-studios, #hellgate-london, #mythos, #hanbitsoft, #cryptic-studios


Medlem
Mythos får somna in

Såpass, visste inte att dom släppt det. nåväl jag har nog inte missat nått.

Medlem

Va synd!! Jag som såg fram emot spelet så mkt visste inte äns att hade släpps

Medlem

Missat helt...och nu när man ser lite bilder på det så börjar jag tycka att det är synd att man missat det hela.

Medlem

Aldrig hört talats om Mythos förrän nu... Kanske säger en del i sig också...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Aldrig hört talats om Mythos förrän nu... Kanske säger en del i sig också...

Jag har hört talas om det men det har som fallit ur minnet när dom aldrig mer nämnt om spelet. Såg fram emot det här ett tag förut, så är lite synd att det läggs ner nu

Medlem

Det var relativt likt Diablo med lite Wow liknande egenskaper, Talent-tree, Auction House, Crafting skills och sådant. Alla maps var instancer, så som grottor och dylikt och du teleporterade in dig i dem med en viss teleporter som fanns på olika ställen beroende på vart du skulle. Det var ett ganska kul spel om du hade nån att lira det med. Rätt synd att dem stängde ner det, då det hade potential. Kostade bara 99kr i min lokala spelaffär också så var inget att vrida och vända sig om.

R.I.P Mythos

Avstängd

Det är faktiskt vääääldigt likt WoW. Kolla gatstenarna och lyktorna...

Medlem

Där är många spel med lyktor och gatstenar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

OKEY...bra marknadsföring där, jag va en av dom som värkligen väntade efter det här spelet, när jag såg denna nyhet tänkte jag WTF är det äns släppt ? ja tydligen har det varit släppt ett tag,värkligen bra PR det underlättar ju om folk vet att sitt spel är släppt, satan va dålig PR

Avstängd
Skrivet av Apministern:

Där är många spel med lyktor och gatstenar

Fattar du verkligen inte vad jag skrev eller försöker du ta ironin till svindlande höjder?

Jag menade förstås - designen. Som är ren ripoff av WoW. Kolla huset. Och sammantaget blir miljön extremt lik den som fins i WoW.

Och spelets tunga namn kommer från just Blizzard. Vilket kan förklara varför det ser ut som en ripoff eller i alla fall jävligt mycket inspirerat av WoW.

Typ.

Medlem

AW GOD DAMN IT! Jag som har lirat det ett tag och även köpt DVD versionen av det. Fan att det stängs ner. :/


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av Apministern:

Där är många spel med lyktor och gatstenar

Fattar du verkligen inte vad jag skrev eller försöker du ta ironin till svindlande höjder?

Jag menade förstås - designen. Som är ren ripoff av WoW. Kolla huset. Och sammantaget blir miljön extremt lik den som fins i WoW.

Och spelets tunga namn kommer från just Blizzard. Vilket kan förklara varför det ser ut som en ripoff eller i alla fall jävligt mycket inspirerat av WoW.

Typ.

JAg förstod allt du skrev, men tyckte det var dålig jämförelse, att gatustenarna och lyktorna gjorde spelet otroligt likt WoW. Hade du tagit något mer som symboliserar WoW hade jag hållt med dig. Typ att de haft med Goblins eller troll mm.

Men du jämförde med gatustenar!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

För att de FÖRSTÖRDE spelet efter betan med typ trippel exp för varje level.. GRIND GRIND GRIND.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Synd, spelet var ändå rätt roligt må jag säga. Hoppas det kommer upp på fötter med liknande spel igen!

Medlem

Ehm, nope... inte hört något om det.

Medlem

Va? Har det här släppts? Er senaste nyhet om spelet är ett år gammal. Och det finns knappt några recensioner av spelet. Snacka om att ta dålig marknadsföring till nya höjder.

Medlem

Kan inte minnas att jag hört talas om det här spelet förut.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Va? Har det här släppts? Er senaste nyhet om spelet är ett år gammal. Och det finns knappt några recensioner av spelet. Snacka om att ta dålig marknadsföring till nya höjder.

Håller med! Vad hände lixom :X

Medlem

Lite som Google wave dehär, de stängs ner innan folk ens vet att de släppts!

Medlem

Det var nog en flopp, kasst uppbyggt och väldigt väldigt enformigt förövrigt för dyrt/ för mycket mikrotransaktioner måst göras för att spelet ska bli liiite roligare så ni missade nog inget.

Medlem

Bra att etern rensas från en massa smörja!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Hörde talas om Mythos förra sommaren, visste inte äns att de släppt det

Medlem

Stackare. Det går fan inge bra för dom. Det vill sig bara inte.


signatur
Medlem

Men vaf****n knastar, ville testa detta som faan innan men inte hört ett knyst om det som man har inte tänkt på att kolla upp det. Bra reklam de gör verkligen, nästan rätt åt dem.

Medlem

Det har nog mest att göra med Hanbitsoft, skulle inte tro att det är många som vet att det finns en Hellgate-version som just nu är up and running till exempel. De verkar bara göra reklam på hemmaplan, och ingenstans utanför korea vilket är lite märkligt.

Sedan så tycker jag att det här med att göra mmos som nästan är 100% instances är en ganska dum idé, men det är de ju inte ensamma om. Personligen så är det frukstansvärt avtändande dock, det var i princip enda anledningen till att jag inte spelade GW1.

Medlem

Jag var med och Beta-testade en av de tidiga buildsen, kom tillbaks något/några år senare och testade den öppna, känns som det blev sämre med tiden haha, trisst dock!

Medlem

Hmm, ja va sugen på detta spel för ett år sedan när jag fick höra talas om det. Visste inte ens att det var släppt ....

Medlem

Har aldrig ens hört talas om spelet... säger lite hur de misslyckades med marknadsföringen.

Synd att de inte kan släppa servermjukvaran eller nåt, låta spelet få ett eget liv bland entusiasterna på nätet och låta det utvecklas. Synd när saker bara läggs på hyllan för att för evigt glömmas bort, alla spel som kräver en server för att spelas borde släppas fritt när ingen vill driva det längre.

Medlem

Allt jag vet är att Mythos var ett MMO och det är inte lätt att göra ett MMO idag som håller.

12
Skriv svar