GTA IV mer grafiskt tillputsat än någonsin

Robot
GTA IV mer grafiskt tillputsat än någonsin

Grafikmodden iCEnhancer når version 2.0. Spana därmed in nya rullen och förundras om du så vill.

#grand-theft-auto-v, #grand-theft-auto-iv


Medlem
GTA IV mer grafiskt tillputsat än någonsin

..och gta 4 var knappast fult innan ...

Medlem

holy cow.. grymt


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Väldigt snyggt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Sånt här uppskattas, testar det imorgon!

Medlem

Känns ju inte direkt som att GTA V kommer bli såhär snyggt. Helt sjukt vackert!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

..och gta 4 var knappast fult innan ...

+1

Medlem

Själv kör jag nog hellre med "vanlig" grafik än texturer som blinkar. Dödar känslan väldigt mycket kan jag tänka mig.

Men å andra sidan kan väl vara värt att prova i fem minuter.

Medlem

Skickade in detta för typ några veckor sedan men nä ni ska inte lägga upp det men efter några veckor går det bra :/


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Skickade in detta för typ några veckor sedan men nä ni ska inte lägga upp det men efter några veckor går det bra :/

Hej Jesper, just den här versionen dök väl upp först mot slutet av förra veckan?

Vi har tidigare skrivit om modifikationen (om inte mitt minne sviker mig) men version 2.0 ska ju vara någon form av storrelease för gänget som arbetar med det. Fortsätt skicka in tips, det uppskattas


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

någon som vet vad för hårdvara det behövs för den här modden?
kör med i5 2500k, 8gb ram, hd 6870, och 6048x1080 i upplösning

Medlem
Medlem
Skrivet av Loxus:

Men fy. Aftonbladet var ju ett dygn före er
http://blogg.aftonbladet.se/speltuben/2012/02/gta-iv-mod-gor-...

Fast såväl vi som de var långsamma som stryk med tanke på att det släpptes förra veckan En dag hit eller dit gör inte ofantligt stor skillnad här.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Någon som har det blekaste om hur man installerar den? Alla sidor är otydliga och säger olika saker :/

Medlem

Det finns en patch också men installera inte den för då kanske spelet inte startar alls. Tycker om Ice-modden men lite synd att mellansekvenserna inte fungerar att titta på.


signatur

Det var detta...

Medlem

Visst är det snyggt, men SÅ snyggt är det inte. Vissa stunder i videon var det riktigt bra, t.ex första sekvensen på natten, men många gånger i övrigt vart det nästan lite komiskt när de långsamt panerade över något som faktiskt inte såg så bra ut...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Modden är ju bara en tillfixad version av ENBseries, sen bilarna ingår ju inte i modden, ej heller alla andra extra texturer och reklamgrejjer osv, utan är ju andra moddar. Ser ju däremot rätt så nice ut, för det mesta.. samt att texturbuggarna i videon är pga rockstars verktyg som han spelar in med, det ser inte ut så när man spelar.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Loxus:

Men fy. Aftonbladet var ju ett dygn före er
http://blogg.aftonbladet.se/speltuben/2012/02/gta-iv-mod-gor-...

Fast såväl vi som de var långsamma som stryk med tanke på att det släpptes förra veckan En dag hit eller dit gör inte ofantligt stor skillnad här.

Desto värre

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Jesper1230:

Skickade in detta för typ några veckor sedan men nä ni ska inte lägga upp det men efter några veckor går det bra :/

Hej Jesper, just den här versionen dök väl upp först mot slutet av förra veckan?

Vi har tidigare skrivit om modifikationen (om inte mitt minne sviker mig) men version 2.0 ska ju vara någon form av storrelease för gänget som arbetar med det. Fortsätt skicka in tips, det uppskattas

Det var om 1.35 som var lika stort som detta när det kom!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Brain:

Känns ju inte direkt som att GTA V kommer bli såhär snyggt. Helt sjukt vackert!

Den stora frågan är, hur kommer GTA V se ut med iCEnhancer?

Medlem

Snyggt för att va GTA universe, annars kasst...

Medlem

Finns det några före/efter-bilder?

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Själv kör jag nog hellre med "vanlig" grafik än texturer som blinkar. Dödar känslan väldigt mycket kan jag tänka mig.

Men å andra sidan kan väl vara värt att prova i fem minuter.

I beskrivningen till videon på youtube står det att blinkandet i en del texturer är pga videoeditorn och att det inte ser ut så ingame.

KoP
Medlem

Bilmärken och reklam hämtat ifrån verkliga livet förtar ju charmen med Rockstars humor att driva med varumärken (även fast dom kanske inte ingår i denna mod ser jag liten poäng i att installera sådana moddar). Nej tack.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Visst är det snyggt, men SÅ snyggt är det inte. Vissa stunder i videon var det riktigt bra, t.ex första sekvensen på natten, men många gånger i övrigt vart det nästan lite komiskt när de långsamt panerade över något som faktiskt inte såg så bra ut...

Intressant att när någon gör en mod som förbättrar grafiken avsevärt så är det gnäll på det. Det är ju det första alla gnäller om nuförtiden när ett spel släpps, att vanilla är för fult (Skyrim).
De som har gjort modden har lagt ner en massa tid på att förbättra ett redan hyfsat snyggt spel och du gnäller på att vissa bitar är komiska...säga vad man vill om reflektioner etc. men snyggt är det! ...och gratis...och frivilligt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag gnällde inte på att det var fult. Jag påpekade bara att det inte var det jesus som många säger. Jag har hört mycket om modden, att det ska vara "svårt att se skillnad på irl och spelet" osv, och blev därav ganska besviken.

Jag sa ju faktiskt att det är snyggt, vilket det också är. Poängen var bara att det skrivit upp så fruktansvärt...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tycker det är rätt snyggt och fick bort hackande med att editera en fil som beskrevs på forumet. Filmen visar bara lite flygande och motorhuv-läge från en buss.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag gnällde inte på att det var fult. Jag påpekade bara att det inte var det jesus som många säger. Jag har hört mycket om modden, att det ska vara "svårt att se skillnad på irl och spelet" osv, och blev därav ganska besviken.

Jag sa ju faktiskt att det är snyggt, vilket det också är. Poängen var bara att det skrivit upp så fruktansvärt...

ok, ser man det så är det klart att det inte är speciellt. Men ett spel är ett spel och jag skulle aldrig tro på någon som påstår att de kan få gtaiv att se verkligt ut. Men jämfört med orginal-spelet så ser det mycket bra ut!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nej verkligt blir nog svårt, men är det inte faktiskt det många skribenter, den egna utvecklaren, och fans har påstått att det gjort? Jag väntade mig alltså något i stil med ENBdev, men blev lite smått besviken. Inget herrejösses-uttalande från min del alltså, förväntade mig bara mer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

jaha, man måste ladda ner 48 olika moddar för det ska bli som i filmen. Whatever.

12
Skriv svar