Premiär för Beyond: Two Souls ikväll
Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.
Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.
Varför (?)
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
subterranean homesick alien
Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.
Varför (?)
Kommer aldrig släppas till PC *qqq*snyfft*snyfft*qqq
Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.
Varför (?)
Kommer aldrig släppas till PC *qqq*snyfft*snyfft*qqq
OK, då förstår jag hur du menar. Det finns ju saker i spelet, precis som i Heavy Rain, som man lättast gör med handkontrollen. Det är svårt att förklara om man inte har spelat det.
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Jag förstår hur du menar. Det finns uppenbara brister eftrsom man direkt jämför det filmer, men det är inte film, utan just spel av filmisk karaktär. Det är något nytt, i varje fall i spelvärlden.
Kan passa på att säga att Cage himself kommer att vara med i morgondagens Fragzone!
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.
Bugg när jag postar ifrån mobilen, nån som vill kolla på det kanske, Android.
subterranean homesick alien
Demot vart helt underbart faktist, gillade allt jag såg av demot. Precis som heavy rain fast bättre.
Blev en förbokning på en gång Hoppas man får den snabbt nästa vecka
Dock sjukt svårt att få tid med alla spel jag vill ha denna månad, och fler bra är inte bra för min fritid....
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.
Vad roligt att du säger det. David fick precis samma fråga av en i publiken ikväll. Han buades dock ganska fort av alla. Men David svarade och sa kortfattat att han gillar spel som medium och att alla har olika smak och gillar olika spel. Well, ain't that the truth...
Hann ta en snabb bild från scenen när de introducerade teamet. Lite suddig men...! http://oi39.tinypic.com/2ywzfol.jpg
De tomma platserna tillhörde oss, annars var det ganska fullsatt.
Efter allt slit känns det jävligt kul att många ser fram emot spelet i alla fall!
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.
Jag gillar genren. Alla försök till att vidga "interaktiva draman" ser jag som bra. Däremot har nöten för djupa manus inte knäckts.
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.
Vad roligt att du säger det. David fick precis samma fråga av en i publiken ikväll. Han buades dock ganska fort av alla. Men David svarade och sa kortfattat att han gillar spel som medium och att alla har olika smak och gillar olika spel. Well, ain't that the truth...
Hann ta en snabb bild från scenen när de introducerade teamet. Lite suddig men...! http://oi39.tinypic.com/2ywzfol.jpg
De tomma platserna tillhörde oss, annars var det ganska fullsatt.
Efter allt slit känns det jävligt kul att många ser fram emot spelet i alla fall!
Arbetar du på Quantic Dream? Spännande!
Arbetar du på Quantic Dream? Spännande!
Yes, det stämmer! Eller, jobbade. I och med projektets slut så jobbade jag min sista dag i måndags. Inget jättespännande direkt, bara QA-jobb. Men väldigt utmanande och stressigt!
I och med att man spelat spelet alldeles för mycket det senaste året är det svårt att verkligen ta ett steg tillbaka och avgöra om spelet är bra överhuvudtaget, haha. Därför är det väldigt intressant att läsa alla kommentarer!
Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.
Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.
Jag gillar genren. Alla försök till att vidga "interaktiva draman" ser jag som bra. Däremot har nöten för djupa manus inte knäckts.
Nej jag kritiserar inte "genren", The Walking Dead var awesome. Och jag tycker den här typen av spel (The Walking Dead/Heavy Rain) är hur spännande som helst. Problemet och det jag kritiserar sitter I vad jag uppfattar vara David Cage's prioriteringar och approach.
Jag tror mig veta att han tänker: "Hur kan jag skriva ett manus och sen få det gjort till ett spel?"
Och inte "Hur kan jag göra ett äventyr där story står i centrum, där val är viktiga och där interaktiviteten sträcker sig längre än vi är vad vid?" Typ.
@Kichi Självklart är det olika vad man gillar, problemet är att jag gillar den här typen av spel, och blir därför enerverad av vissa sätt Quantic approachar utvecklingen av dom. Med det sagt är Heavy Rain, och Beyond verkar vara, ett riktigt gediget hantverk byggt av människor som verkligen kan sin skit. Och Beyond, som Heavy Rain, kommer helt säkert att vara en uppslukande spelupplevelse.
subterranean homesick alien
Okej, jag förstår din poäng. Det är nog många på jobbet som håller med dig och ännu fler som suckar och skakar på huvudet så fort David börjar prata. Nu har han iaf anställt två writers, så vi får se hur nästa projekt blir. Det är ett otroligt ambitiöst sådant, så jag hoppas verkligen det går vägen.
Okej, jag förstår din poäng. Det är nog många på jobbet som håller med dig och ännu fler som suckar och skakar på huvudet så fort David börjar prata. Nu har han iaf anställt två writers, så vi får se hur nästa projekt blir. Det är ett otroligt ambitiöst sådant, så jag hoppas verkligen det går vägen.
Jag förväntar mig ett branching paths system som måste blåsas upp på jumbrotron för att kunna greppas, samt en ökad respekt och förståelse för belönande interaktivitet. Ingen gör den moderna äventyrsgenren (den mest intressanta genren just nu, enligt undertecknad) med den budget och ambitionsnivå som Quantic Dream. Potentialen finns där för något riktigt riktigt fett. Kör hårt.
subterranean homesick alien